۱۴۹۹۵
۵۰۸۰
۵۰۸۰
پ

دستور قهوه: كافه را با "لاته" بهم بريزيد

با نوشيدن يك فنجان كافه‌لاته جانانه هم مي‌شود شارژ و قبراق شد، به‌خصوص زماني ‌كه فرد احساس رخوت و كوفتگي مي‌كند.براي اين‌كه بيشتر با اين نوشيدني آشنا شويد ابتدا براي شما توضيحات بيشتري مي‌دهيم و بعد مراحل تهيه كافه‌لاته ويونا را گام به گام توضيح مي‌دهيم.

دستور قهوه: كافه را با "لاته" بهم بريزيد
دستور قهوه: كافه را با "لاته" بهم بريزيد

با نوشيدن يك فنجان كافه‌لاته جانانه هم مي‌شود شارژ و قبراق شد، به‌خصوص زماني ‌كه فرد احساس رخوت و كوفتگي مي‌كند. اين نوشيدني اضطراب و عصبانيت را در افراد تسكين مي‌دهد و به همين دليل است كه خيلي طرفدار دارد. نوشيدني كافه‌لاته حاوي مقداري كافئين است كه باعث آزاد شدن سروتونين در مغز شده و تاثير خوبي بر احساسات فرد مي‌گذارد. براي اين‌كه بيشتر با اين نوشيدني آشنا شويد ابتدا براي شما توضيحات بيشتري مي‌دهيم و بعد مراحل تهيه كافه‌لاته ويونا را گام به گام توضيح مي‌دهيم.


دستور قهوه: كافه را با "لاته" بهم بريزيد

از شير ،كف شير درست كنيد

براي اين‌كه نوشيدني با طبع مشتريان سازگار شود اسپرسو را با شير و فوم شير سرو مي‌كنيم تا نسبت شير، كف شير و اسپرسو برابر شود. براي تهيه كافه‌لاته ما به فوم شير غليظ نياز داريم كه در ويونا با استفاده از دستگاه‌هاي مجهز و حرفه‌اي آن‌ را تهيه مي‌كنيم اما از آنجا كه هيچ‌كس نمي‌تواند براي تهيه فوم شير اين اندازه هزينه كند ما به تازگي وسيله‌اي تهيه كرديم كه كمك مي‌كند با استفاده از آن بتوانيد يك فوم شير غليظ و با ماندگاري مناسب درست كنيد. براي استفاده از اين وسيله، بايد ليوان دستگاه را تا نيمه با شير گرم پر كنيد و بعد با بالا و پايين كردن همزن كف شير درست كنيد. ابتدا اين حركت را آهسته انجام دهيد اما بعد از اين‌كه احساس كرديد كمي كف ايجاد شده، حركت را سريع‌تر كنيد تا كف سريع‌تر و بيشتر درست شود. بعد از چند دقيقه ليواني كه تا نيمه پر شده بود سرريز مي‌شود و اين نشانه اين است كه تمام نيمه دوم ليوان كف شير است. حالا مي‌توانيد كف شير را با استفاده از قاشق در ليوان بريزيد. توجه داشته باشيد كه اگر كف شير را در مدت طولاني ثابت نگاه داريد، كف از بين مي‌رود. بنابراين توصيه مي‌كنم بلافاصله مراحل بعدي را آماده كنيد تا قبل از خوابيدن كف شير كافه لاته را سرو كنيد.


دستور قهوه: كافه را با "لاته" بهم بريزيد

اسپرسو درست كنيد

در اين فاصله بايد قهوه را آماده كنيد. براي تهيه قهوه ابتدا با استفاده از دستگاه كافي ميكر (COFFEE MAKER) براي هر فنجان كافه‌لاته يك شات اسپرسو يعني۷تا۹گرم قهوه را زيرفشار جريان آب ‌داغ به اسپرسو تبديل كنيد. توجه داشته باشيد قهوه شما به اندازه كافي غليظ باشد و همچنين درجه دستگاه را طوري تنظيم كنيد كه قهوه نسوزد زيرا طعم قهوه در طعم و نحوه سرو كافه‌لاته تاثير زيادي دارد. اگر قهوه شما كمي رقيق يا زياد از حد غليظ باشد نمي‌تواند جاي خود را در فنجان كافه‌لاته پيدا كند بنابراين علاوه بر اين‌كه كافه‌لاته با قهوه اسپرسو بد خوشمزه نمي‌شود، شكل سرو اين نوشيدني نيز شبيه سرو ويونا نمي‌شود. در ادامه دقيقا به‌دليل اين مشكل اشاره مي‌كنيم.


دستور قهوه: كافه را با "لاته" بهم بريزيد

طريقه سرو كافه‌لاته

دوبرابر اسپرسو شير داغ را بريزيد و بعد فوم شير را با قاشق اضافه كنيد و سپس يك شات اسپرسو به آن اضافه كنيد تا قهوه بين شير و كف شير قرار بگيرد. اگر كافه لاته را در ليوان بلور سروكنيد اين نوشيدني در سه طبقه مي‌ايستد. اين نحوه سرو نياز به مهارت زيادي ندارد و تنها نكته سرعت اضافه كردن قهوه به شير است. اگر قهوه را يكدفعه داخل فنجان بريزيد، قهوه با شير مخلوط ‌مي‌شود بنابراين تاكيد مي‌كنم اين كار را به آرامي انجام دهيد تا قهوه جاي خود را در فنجان پيدا كند. همان‌طور كه قبلا نيز اشاره كردم، اگر قهوه خيلي رقيق باشد با شير تركيب مي‎شود بنابراين بايد قبل از اضافه كردن قهوه به شير غلظت قهوه را بسنجيد. ناگفته نماند اين غلظت قهوه و سرو كافي‌شاپي كافه‌لاته به كمي تجربه نياز دارد كه بايد با چندبار درست كردن به آن دست پيدا كنيد.


دستور قهوه: كافه را با "لاته" بهم بريزيد

چاشني يادتان نرود

بايد توجه داشت كه طعم كافه‌لاته نيز كاملا سليقه‌اي است. يك موقع ممكن است فرد كافه‌لاته را تلخ‌ دوست داشته باشد بنابراين اين نوشيدني را با اسپرسو لانگ‌شات بنوشد يا زماني كه كسي طرفدار كافه‌لاته شيرين‌تر باشد، اسپرسو را شورت‌شات تهيه كند اما استاندارد اين نوشيدني دو سوم شير و يك سوم اسپرسو است. اغلب مشتريان به خاطر لذيذ كردن كافه‌لاته، اين نوشيدني را با شكلات سرو مي‌كنند تا همان تلخي باقي مانده نيز با خوردن شكلات شيرين‌تر شود و در عين حال آن‌ها بتوانند كافئين موجود در اسپرسو و اثرات شادي‌بخش آن‌ را بنوشند بنابراين توصيه مي‌كنيم براي سرو اين نوشيدني از شكلات‌هاي شيري استفاده كنيد يا اين‌كه قبل از اضافه كردن قهوه چند پمپ سيروپ كارامل به آن اضافه كنيد، تا طعم متفاوت و مطبوع‎تري را تجربه كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

دستور قهوه: كافه را با "لاته" بهم بريزيد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج