جاباما
۱۴۹۹۷۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

محصولات غذایی در انتهای فهرست گرانی‌ ها

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کمترین افزایش قیمت در ماه‌های گذشته در گروه مواد غذایی و محصولات کشاورزی رخ داده است، گفت: در حال بررسی تعرفه واردات برنج هستیم تا در صورت لزوم، محدودیت‌های وارداتی برای این کالا اعمال کنیم.

خبرگزاری مهر: محمود حجتی امروز در حاشیه نشست صبحانه کاری خود با فعالان بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: براساس گزارش‌های دولت، هیچ گونه مشکلی در موضوع عرضه و تامین کالاهای اساسی وجود ندارد و در بخش عمده‌فروشی نیز گزارشات بانک مرکزی کمترین افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

وزیر جهادکشاورزی در پاسخ به سئوال مهر، اظهارداشت: از سوی دیگر کمترین افزایش قیمت بر روی محصولات غذایی و کشاورزی بوده و متاسفانه در برخی کالاها نیز به دلیل افزایش عرضه به بازار، کاهش قیمت شدیدی رخ داده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در مورد قیمت مرغ اتفاقی که در بازار قابل مشاهده است، کاهش شدید قیمت مرغ است و قیمت این کالا کمتر از نرخ تمام شده در بازار ملموس است.

حجتی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر تعرفه واردات برنج و ممنوعیت ورود این کالا به کشور، خاطر نشان کرد: متاسفانه سال گذشته بیش از نیاز کشور، برنج وارد شده و آمارها نشانگر این است که با انباشت برنج در انبارها مواجه هستیم، ضمن اینکه تاکنون حدود ۸۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شده است.

این عضو کابینه یازدهم خاطر نشان کرد: هم‌اکنون برنج تعرفه بالایی دارد و با توجه به اینکه میزان نیاز کشور به این کالا حدود سه میلیون تن و تولید آن حدود دو میلیون تن است، به نظر می‌رسد که کمتر از یک میلیون تن نیاز به برنج وارداتی وجود دارد در حالی که هم اکنون بخش عمده‌ای از این کالای وارداتی در انبارها موجود است.

وی ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی در حال حاضر مشغول بررسی وضعیت تولید و واردات برنج است تا بتواند تمهید مناسبی را برای تنظیم بازار این کالا و حمایت از تولیدکننده لحاظ کند، ضمن اینکه قیمت تمام شده برنج وارداتی نباید کمتر از برنج تولید داخل باشد.

وزیر جهادکشاورزی گفت: در حال بررسی هستیم تا مشخص شود بعد از تعرفه فصلی برنج، آیا باز هم نیاز به افزایش تعرفه یا اعمال محدودیت برای واردات این کالا وجود دارد یا باید تمهید دیگری اندیشیده شود؟

حجتی در پاسخ به سئوالی مبنی بر انتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت جهاد کشاورزی، خاطر نشان کرد: جلسه مشترکی میان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزیر جهادکشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که نتایج این جلسه از سوی معاونت برنامه‌ریزی، به دولت ارائه شد که در نهایت منجر به سپردن شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت جهادکشاورزی گردید.

وی در ادامه در خصوص ایجاد پایانه صادراتی آبزیان خاطر نشان کرد: ایجاد پایانه‌های صادراتی در عرضه محصولات آبزیان باید دنبال شود، ضمن اینکه برای صادرات این محصولات، گواهینامه‌های خاصی از سوی کشورهای متقاضی آبزیان ایران دریافت کرده است.

حجتی ادامه داد: این توافقات با اغلب کشورها وجود دارد و در ارتباط با روسیه نیز مقدمات همکاری فراهم شده است. از سوی دیگر، برای صادرات آبزیان ایران به اروپا فرآیند طولانی باید طی می‌شد که صادرکنندگان ایرانی، مراحل مربوط به این کار را طی کرده و گواهینامه‌های مربوط را دریافت کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج