۱۵۰۰۴۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ذبح دام در خیابان و انتقال تب کریمه کنگو

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: ذبح دام در خیابان و در مسیر حرکت دسته‌های عزاداری می‌تواند باعث انتقال عامل ابتلاء به تب کریمه کنگو شود.

خبرگزاری تسنیم: مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: ذبح دام در خیابان و در مسیر حرکت دسته‌های عزاداری می‌تواند باعث انتقال عامل ابتلاء به تب کریمه کنگو شود.

عبدالرزاق پاکزاد در این باره اظهار کرد: ناقل بیماری تب کریمه کنگو می‌تواند سالیان طولانی در خاک بماند و ممکن است گوشت گوسفند ذبح شده در خیابان به آن آلوده شود.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: لازم است در صورت ذبح در مسیر حرکت دسته‌های عزاداری، امحاء و احشاء و فضولات در محل رها نشود و قصابان حداقل تماس را با لاشه و ترشحات دام داشته باشند.

پاکزاد همچنین با اشاره به پخش نذورات توسط عزاداران حسینی، عنوان کرد: پخش نذری ادای همان تکلیفی است که فرد بر عهده خود می‌گذارد تا ارادت و سپاس خود را مستقیم یا از طریق خاص‌هایی که رابطه‌ای شفاف و مستحکم بین ایشان و خداوند وجود دارد به خدا ابراز کند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان بیان کرد: رعایت ضوابط و نکات بهداشتی و توجه به حفظ سلامت عزاداران در توزیع نذورات بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که در توزیع آب، چای و غذا مشارکت دارند ضمن رعایت بهداشت فردی، باید به دریافت کارت معاینه پزشکی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: هر گونه پخت و پز نیز باید در مکانی انجام شود که حداقل شرایط بهداشتی را دارا باشد و مدیر هیئت موظف است نسبت به معرفی محل به مرکز بهداشت و درخواست بازدید و اخذ مشاوره و تائیدیه بهداشتی اقدام کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج