۱۵۰۵۵۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ايران، نتيجه انتخابات آمریکا را تعيين كرد!

حميد ابوطالبي معاون سياسي دفتر رييس جمهور در صفحه توييتر خود با اشاره به انتخابات امريكا و نتايج آن نوشت: انتخابات امريكا در حال پايان يافتن است و جمهوريخواهان، هر دو مجلس نمايندگان و سنا را با اكثريت در كنگره به دست گرفته و در فرمانداري ها برنده شده اند.

روزنامه اعتماد در شماره امروز خود، تفسیر خاص مشاور روحانی از چرایی شکست هم حزبی‌های اوباما را در مطلبی با عنوان «ابوطالبي:ايران نتيجه انتخابات سنا را تعيين كرد» پوشش داده و نوشته: حميد ابوطالبي معاون سياسي دفتر رييس جمهور در صفحه توييتر خود با اشاره به انتخابات امريكا و نتايج آن نوشت: انتخابات امريكا در حال پايان يافتن است و جمهوريخواهان، هر دو مجلس نمايندگان و سنا را با اكثريت در كنگره به دست گرفته و در فرمانداري ها برنده شده اند.

وي با بيان اينكه حساسيت موضوعات سياست خارجي براي اين انتخابات به حدي بود كه موفقيت هاي اوباما در حوزه اقتصاد، نتوانست براي او پيروزي سياسي به ارمغان آورد، اظهار داشت: شكست در تبديل موفقيت اقتصادي به پيروزي سياسي، به جهت تحولات اثرگذار از خليج فارس تا درياي سياه و ايجاد هراسي ملي از آن در امريكا با جمهوريخواهان بود.

معاون سياسي دفتر رييس جمهور سه بحران امريكا را شامل انحصار تعاملات با ايران به موضوع هسته اي، عدم موفقيت امريكا در سركوبي داعش و بي تفاوتي استراتژيك امريكا در موضوع اوكراين خواند و گفت: اين يعني شكست در تعامل همه جانبه با ايران، عدم توانايي در ايجاد ائتلاف و مماشات با عربستان در تجهيز داعش و موفقيت روسيه در شكست استراتژيك غرب در اوكراين. وي ادامه داد: در دو موضوع نخست، ايران، علاوه بر بازيگر اصلي بودن، دست برتر را هم دارد و نظرات دقيق مقام معظم رهبري و سياست رييس جمهور، اين دگرگوني در امريكا را رقم زد.

ابوطالبي با بيان اينكه اكنون براي انتخابات رياست جمهوري ، هر دو حزب امريكا به ايران احتياج دارند، خاطرنشان كرد: به خصوص جمهوريخواهان كه مي كوشند در سياست خارجي تحول ايجاد كنند.

معاون سياسي دفتر رييس جمهوري يادآور شد: لذا هر دو حزب امريكا به دنبال رسيدن به تفاهم هسته يي با ايران و تحصيل همكاري استراتژيك ايران در مسائل منطقه به ويژه در مبارزه با داعش و... خواهند بود.

ابوطالبي ضرورت هاي اين تعامل را احترام به حقوق ملت ايران، اعتراف امريكا به قدرت منطقه يي ايران و پذيرش آن به عنوان اصلي ترين بازيگر در تعاملات منطقه يي خواند و افزود: اين تحول الزاماتي دارد، اگر چه باز هم، اين مي تواند فرصت خوب تعامل و حل مساله هسته يي و مقابله با افراطي گري و سركوب تروريسم در عراق و سوريه باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج