۱۵۰۵۹۱
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

کوچولوی ژاپنی، مهمان تازه شهرهای ایران

بی‌شک میتسوبیشی را می‌توان برندی خوش‌نام در ایران دانست. این امر تا حد زیادی ناشی از پیشینه نیک و نیز تصاویر مسرت بخشی است که از این خودرو در یادها مانده و هنوز هم خدشه‌دار نشده است.

پدال - سام کاویانی: بی‌شک میتسوبیشی را می‌توان برندی خوش‌نام در ایران دانست. این امر تا حد زیادی ناشی از پیشینه نیک و نیز تصاویر مسرت بخشی است که از این خودرو در یادها مانده و هنوز هم خدشه‌دار نشده است. در این دوران که رقابت میان کمپانی‌ها بسیار فزاینده و توفنده است، شهرت و سابقه خوب یک برند خودش به تنهایی سرمایه ای بزرگ و نیز پشتوانه ای محکم برای فروش هر چه بهتر می‌باشد.

چندی پیش از خودروی کوچک میتسوبیشی میراژ در یکی از هتل‌های تهران رونمایی شد. از لحاظ فرم بدنه این خودرو در دو نوع هاچ بک و سدان تولید می‌شود، که قرار است در آینده ای نزدیک مدل هاچ بک آن در کشورمان عرضه شود. از آنجایی که این مدل با بهایی نزدیک به هم‌ردیفان چینی و کره ای خود ثبت نام می‌شود - در حدود ۷۰ میلیون تومان- و با توجه به این که نرخی برای آن تعیین شده در این وانفسای گرانی فزاینده خودروهای وارداتی تا حدی وسوسه‌برانگیز است، لذا بر آن شدم که در حد بضاعت خویش به بررسی اجمالی این خودرو بپردازیم.

کوچولوی ژاپنی، مهمان تازه شهرهای ایران

از این خودرو در منابع و وب‌سایت های خارجی به‌کرات بحث و صحبت شده و مطالب و نوشته‌ها هم در مورد آن بسیار است، که در اینجا سعی بر این است که تیتروار به بخش‌های کوچکی از آن‌ها اشاره شود.

سایت AUTO EXPRESS ، این خودرو را مورد بررسی قرار داده و نکات مثبت و منفی ذیل را در آن مشاهده نموده است:

نکات مثبت: هزینه‌های پایین نگهداری، فضای داخلی مناسب، تجهیزات زیاد

نکات منفی : فضای داخلی ارزان‌قیمت (منظور مواد مورد استفاده است) و هندلینگ ناقص

همچنین کارشناس این سایت از لحاظ قابلیت اطمینان،۴ ستاره از ۵ ستاره را برای آن در نظر گرفته‌اند.

کوچولوی ژاپنی، مهمان تازه شهرهای ایران

سایت خودرویی DRIVEARABIA هم این خودرو به این صورت ارزیابی کرده است:

نکات مثبت: مصرف سوخت به صرفه و اقتصادی، قیمت پایه مناسب

نکات منفی: پلاستیک سخت و انعطاف‌ناپذیر (در کابین)، کندی زیاد خودرو

کوچولوی ژاپنی، مهمان تازه شهرهای ایران

سایت WHAT CAR بریتانیا، این خودرو را چنین ارزیابی نموده است:

نکات مثبت: ایمنی خوب و امنیت مناسب، فضای جادار کابین

نکات منفی: هندلینگ بی‌دقت و سواری نامناسب، صدای زیاد باد و موتور، استفاده از مواد ارزان‌قیمت در داخل خودرو، صندوق کوچک

کوچولوی ژاپنی، مهمان تازه شهرهای ایران

و در نهایت سایت JD POWERS آمریکا که یکی از معتبرترین سایت‌ها در زمینه ارزیابی کیفی خودروست، میتسوبیشی میراژ را از لحاظ کیفیت کلی در حد متوسط و از نظر عملکرد و طراحی در حد ضعیف ارزیابی کرده است.

از لحاظ ایمنی هم خودرو فوق ۴ ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا و ۵ ستاره را هم از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا دریافت نموده است. نکته جالب اینجاست که این خودرو در موسسه IIHS آمریکا هم از لحاظ ایمنی نمره خوبی در همه قسمت‌های بدنه کسب نموده و تنها در تست تصادف از جلو (SMALL OVERLAP) که یکی از سخت‌ترین تست‌ها در نوع خود می‌باشد، ضعیف ظاهر شده است. ناگفته نماند بسیاری از خودروهایی که به‌مراتب بزرگ‌تر و معروف‌تر از میراژ هم هستند، نتوانسته‌اند از این آزمون سربلند بیرون بیایند. قیمت این خودرو هم در بازار آمریکا بین ۱۲۹۹۵ تا ۱۴۱۹۵ دلار است.

کوچولوی ژاپنی، مهمان تازه شهرهای ایران

پرسشی که شاید پس از خواندن و مرور مطالب بالا برایتان پیش بیاید این است که در این میان مصرف‌کننده ایرانی چه رویکردی را باید در قبال این خودرو در پیش بگیرد تا متضرر نشود؟ بالاخره این خودرو را خریداری کند یا خیر؟ واقعیت این است که در حال حاضر پاسخ به این سئوال بسیار مشکل است، آنهم با توجه به اینکه این خودرو توسط ما تست و آزمایش نشده و همچنین به دست هیچ مصرف‌کننده ای هم نرسیده است، اما می‌توان با بررسی و آنالیز سایت‌های معروف خودرویی در دنیا کمابیش به استنباط‌های ذیل دست یافت که امیدواریم راهنمای شما در باب خرید بهتر این خودرو باشد.

در کل اگر در جستجوی خودرویی اقتصادی، بسیار کم‌مصرف، کم‌هزینه و با برندی معتبر و نیز کیفیت نسبتاً بالا هستید حتماً این خودرو را در اولویت تان قرار دهید.

همچنین اگر در شهری بزرگ و پرترافیک زندگی می‌کنید و در پی خرید خودرویی کوچک هستید این خودرو به شما پیشنهاد می‌شود، چون فرمان تمام برقی (سروالکترونیک) و همچنین دنده اتوماتیک و نیز جثه کوچکش به راستی در هیاهوی ترافیک ارزشمند بوده و کارگشای شماست.

کوچولوی ژاپنی، مهمان تازه شهرهای ایران

و اگر رانندگی نرم و کم تنش را هم ترجیح می‌دهید، نیم نگاهی به این خودرو بیاندازید!

و اما اگر در جستجوی خودرویی سریع و پرشتاب بوده و اهل مسابقه دادن هم هستید، این خودرو اصلاً مناسب حال شما نیست.

و همچنین اگر خانواده پرجمعیت و نیز درشت‌هیکل و بلندقامتی! هستید و نیز در هر جابه‌جایی بار زیادی را با خود حمل می‌کنید، این خودرو را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

و در خاتمه اگر در حال و هوای تملک یک خودرو بسیار زیبا و جذاب هستید که همچون یک کوپه و یا SUV توجه افراد را در هر جا و مکانی به خود جلب کند، بهتر است به این خودرو فکر نکنید، چون فلسفه ساخت این خودرو چیز دیگری است. این یک خودروی کامپکت و اقتصادی است نه یک سوپر کار!

اگر قیمت این خودرو را معیار اصلی قرار دهیم، هم اکنون مهم‌ترین رقبای این مدل در بازار ایران، کیا پیکانتو و MG۳ هستند، که کیا با پیشرانه ای ۱.۲ لیتری و توانی ۸۷ اسب بخاری در حدود ۷۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و MG هم با موتوری ۱.۵ لیتری و توانی ۱۰۷ اسبی با بهایی معادل ۷۲/۹ میلیون تومان ثبت‌نام می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تینا

      70تااااا!!!!!!!!!!

    • مهدی

      ممنون از اطلاع رسانیتون
      جهت تکمیل اطلاعات
      رتبه اول تولید خودرو در ژاپن به شرکتهای تویوتا ،نیسان،مزدا میباشد
      رتبه دوم به شرکتهای میتسوبیشی،سوزوکی هستند

    • یه نفر

      آخه بابا ما تا کی باید ۳ ۴ برابر ارزش واقعی ماشینها پول بدیم؟ انصاف نیست! این پول اضافه تو جیب کی میره؟ ۱۳۰۰۰ دلار میشه ۳۹ میلیون! کو تا ۷۳ میلیون؟ یا مثلاَ MG ۸۰۰۰ دلاره یعنی ۲۴ میلیون! ولی ... بی خیال بابا حرف اینجای من چه تاثیری داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج