۱۵۰۶۰۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ماده ای به محکمی الماس +عکس

متخصصان نووسیبیرسک ماده فوق العاده محکمی از الماس های دارای ساختار خود ویژه ساختند. دانش فنی متخصصان سیبری امکان افزایش مدت کار ابزار برنده و حفاری را افزایش می دهد.

صدای روسیه:

متخصصان نووسیبیرسک ماده فوق العاده محکمی از الماس های دارای ساختار خود ویژه ساختند. دانش فنی متخصصان سیبری امکان افزایش مدت کار ابزار برنده و حفاری را افزایش می دهد.

آزمایش ها نشان دادند که ابزار ساخته شده از ماده جدید ۲۰ بار از نوع مشابه الماس های مصنوعی و مخلوط آنها با آلیاژها، سختتر و بهتر است. این ماده سرعت برش بیش از ۱۴۰ متر طی یک دقیقه را تأمین می کنند. هیچ یک از ماده های موجود کنونی قادر به انجام چنین کاری نیست. این خاصیت خود ویژه به دلیل وجود آلیاژ اجزاء ممکن شده است - الماس های ویژه ای که فقط در روسیه وجود دارند. این نوع الماس از نوع سنگ های قیمتی ویژه ساخت زیورآلات نیست که تنها معدن آن در در یاکوتیا قرار دارد.

ماده ای به محکمی الماس +عکس

والنتین آفاناسییف کارمند علمی انستیتوی زمین شناسی و معادن شعبه سیبری آکادمی علوم روسیه در این خصوص گفت: دهانه آتشفشان ۳۶ میلیون سال پیش شکل گرفت . اجسام فضایی به سنگهایی برخورد کردند که در آنها مقدار زیادی گرافیت وجود داشت. ضربه چنان قوی بود که سنگ ها ذوب شدند و گرافیت تحت تأثیر فشار و دمای زیاد مبدل به الماس دارای ساختار خاص شد. به این دلیل از قدرت بالای برش برخوردار است.

به گفته متخصصان در این معدن، مقدار الماس های « فنی» بمراتب بیش از نوع گرانقیمت آن است. استخراج آن تا سال های ۱۹۸۰ قرن گذشته ادامه داشت و بعد متوقف شد. ساخت کارخانه های تولید الماس مصنوعی ترجیح داده شد. اما متخصصان نووسیبیرسک توانستند به الماس های طبیعی معدن یاکوتیا « جان تازه بخشند» و بر اساس آنها ماده مافوق محکمی بسازند که در جهان نظیر ندارد.

والنتین آفاناسییف اسرار این فناوری جدید را فاش ساخته گفت: پودر الماس با ماده مشخص دیگری مخلوط می شود. ما آن را با کوبالت و سیلیکون مخلوط می کنیم. این کار با کمک دستگاهی انجام می شود که فشار زیاد تا ۱۰۰ هزار آتمسفر و دمای تا ۲۰۰۰ درجه را ایجاد می کند. بدین ترتیب مواد عالی دارای خصوصیات فنی بی نظیر ساخته می شود که از آنها می توان در ساخت ابزارهای ویژه حفاری و دستگاه های برش استفاده کرد.

متخصصان متذکر شدند که کاربرد چنین ماده ای برای صنایع ماشین سازی و استخراج موادمعدنی به ویژه گاز شیل اهمیت زیادی دارد. به دلیل پیچیده بودن زیاد کارها، ابزار گران قیمت خیلی زود از کار می افتند. اما ماده ما فوق محکم ساخته شده از ماده جدید مدت زمان خدمت آنها را بیشتر می کند. متخصصان پس از پایان کارها، آن را در بازار عرضه خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج