جاباما
۱۵۰۷۳۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خبر داد:

صنعت پتروشیمی همچنان در تحریم

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران در ظاهر رفع تحریم شده اما به دلیل عدم امکان انتقال پول به کشور همچنان این صنعت در تحریم به سر می برد.

ایرنا: عباس شعری مقدم اظهار داشت: تاکنون تفاهم های صورت گرفته میان ایران و کشورهای ٥+١ در زمینه هسته ای تاثیر چندانی در رفع مشکلات حاصل از تحریمهای بین المللی در صنعت پتروشیمی نداشته است، در زمینه صادرات اصل بر انتقال پول محصولات فروخته شده که متاسفانه گلوگاه انتقال پول در دست کشورهای تحریم کننده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشورمان ابراز تمایل کرده اند، گفت: برای جذب سرمایه خارجی باید اصولی همچون تعیین قیمت خوراک برای دراز مدت، ایجاد زیرساخت و ثبات قوانین، رعایت شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد: باید برای جذب سرمایه، تمهیدات مناسبی اتخاذ کرد تا خطرات و ریسک سرمایه گذاری کاهش یابد.

شعری مقدم افزود: در کشورهای خارجی، علاوه بر رعایت سه مورد یاد شده، مسئولین به دنبال سرمایه گذار هستند تا مشکلات را برطرف کنند، از این رو باید برای سرمایه گذار اهمیت بیشتری قائل شویم.

معاون وزیر نفت گفت: در حال حاضر برای اجرای ٥٥ میلیون تن پروژه در صنعت پتروشیمی نیاز به ٣٣ میلیارد دلار سرمایه گذاری است، از این رو با سرمایه گذاری می توانیم سالانه ٢٦ میلیارد دلار درآمد کسب کنیم؛ همچنین حدود ١٤ - ١٥ طرح در حال احداث وجود دارد که بعنوان اولویت به آنها توجه ویژه شده است، این طرحها تا ٤ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و حدود ١٠ میلیون تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور اضافه خواهد کرد.

وی گفت: با نهایی شدن تامین مالی ٧ پروژه متانول در عسلویه نیز حدود ١٠ میلیون تن متانول وارد بازار جهانی خواهد شد؛ پیش از این توسعه پتروشیمی کشور بیشتر در بخش اتیلن بوده است، زیرا به علت وفور اتان بیشتر محصولات، اتیلن محور شد و صنایع پایین دستی هم تا حدی که می توانستند رشد کردند، اما برای رشد بیشتر این صنایع باید زمینه تولید پروپیلن را فراهم کرد.

شعری مقدم تصریح کرد: پروپیلن زنجیره گسترده ای از صنایع پایین دستی را ایجاد و تغذیه می کند، از این رو برنامه ایران تولید پروپیلن از متانول است تا هم قیمت متانول در بازار نشکند و هم زمینه تولید پروپیلن برای توسعه صنایع پایین دستی در کشور فراهم شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام ممنون ک دوباره نظر سنجی گذاشتین!من خیلی دوس دارم !ببخشید نمیدونستم کجا نظر واسش بدم اینجا نوشتم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج