۱۵۰۸۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

دكوراسيون ضد آلرژي!

سالانه آلرژي يا حساسيت، افراد زيادي را درگير مي‌كند و فصل پاییز نیز عموما با افزایش آلرژی در افراد همراه است. با ارائه نكاتي در اين مقاله به كمك شما آمده‌ايم تا بتوانيد عوامل ايجاد آلرژي را در فضای منزل تان شناسايي و برطرف كنيد.

دكوراسيون ضد آلرژي!

دكوراسيون ضد آلرژي!

سالانه آلرژي يا حساسيت، افراد زيادي را درگير مي‌كند و فصل پاییز نیز عموما با افزایش آلرژی در افراد همراه است. با ارائه نكاتي در اين مقاله به كمك شما آمده‌ايم تا بتوانيد عوامل ايجاد آلرژي را در فضای منزل تان شناسايي و برطرف كنيد.

مهم‌ترين عامل ايجاد كننده حساسيت، بي‌نظمي و ريخت‌وپاش است. بنابراين بي‌نظمي را در دكوراسيون خانه خود كاهش دهيد و فضا را سازمان يافته كنيد. از پارچه و عناصري با روكش پارچه استفاده نكنيد تا خانه شما به محيطي بدون آلرژي تبديل شود. ممكن است هنگام دكوراسيون و طراحي چيدمان خانه خود هرگز به حساسيت‌ها و آلرژي‌هايي كه داريد فكر نكنيد، اما جالب است كه بدانيد نحوه دكوراسيون خانه شما و عناصري كه در چيدمان به‌كار مي‌بريد تاثير زيادي بر مديريت علائم آلرژي دارد.

به گفته يكي از پزشكان متخصص آلرژي، بايد خانه خود را همواره تميز و بدون گردوغبار و سازمان‌يافته و بدون ريخت‌وپاش و به هم‌ريختگي نگهداريد. اين كارها اگرچه آلرژي و حساسيت‌هاي شما را از بين نمي‌برد اما باعث تشديد عوامل آلرژي شما نيز نمي‌‌شود.

جايي كه آلرژي رشد و پيشرفت مي‌كند

گردوغبار، رطوبت، موي حيوانات خانگي و گرده‌هاي گل از جمله مهم‌ترين مواردي هستند كه علائم آلرژي و حساسيت را در افراد مبتلا به آلرژي‌هاي مختلف تشديد مي‌كنند. اين موارد آلرژي‌زا در همه جا يافت مي‌شوند، اما برخي سبك‌هاي دكوراسيون سبب مي‌شود تا فضا بيشتر براي رشد و پرورش اين موارد مستعد و توانا شود. براي مثال گردوغبار و كرك‌هاي ريز در بافت پارچه‌ها و در قسمت‌هايي كه به‌هم‌ريخته و شلوغ است، بيشتر تمايل به رشد دارند. همچنين كپك‌ها بيشتر در فضاهاي مرطوب از جمله خاك گلدان‌ها و فضاي سرويس‌هاي بهداشتي ايجاد مي‌شوند؛ گرده‌ها نيز توسط گل‌هاي موجود در خانه در فضا منتشر مي‌شوند.

اگر تمايل داريد موارد آلرژي‌زا را در فضاي خانه‌تان به حداقل برسانيد، نظافت و خانه‌تكاني را تنها محدود به ايام نوروز نكنيد؛ سعي كنيد در فواصل زماني كوتاه خانه را گردگيري كنيد و جاروبرقي بكشيد؛ همچنين با نگاهي دقيق به فضاهاي مختلف خانه، تغييراتي را كه براي ضد آلرژي كردن فضاي خانه نياز است اعمال كنيد.

كاهش آلرژي در دكوراسيون اتاق نشيمن

تعداد عناصر و وسايلي را که مي‌توانند محل مناسبي براي تجمع گردوغبار باشند كاهش دهيد. هيچ وسیله اضافي را روي ميز پذيرايي، ميزهاي عسلي، پيش بخاري و شومينه قرار ندهيد. اگر تصميم به خريد مبلماني جديد داريد؛ توصيه مي‌كنيم انواعي با روكش چرمي خريداري كنيد تا نظافت و گردگيري آن راحت‌تر باشد.

كاهش آلرژي در دكوراسيون اتاق خواب

به دليل سپري كردن ساعات زيادي از شب و ارتباط مستقيم پوست و مجراي تنفسي با ملحفه‌ها و روبالشي در اتاق خواب، بايد در برطرف كردن عوامل آلرژي‌زا در اين فضا دقت كافي به عمل آوريد. به دلیل استفاده از انواع ملحفه و روبالشی، بهتر است در خصوص وسایل دیگر این اتاق، استفاده از پارچه را به حداقل برسانيد.

براي ملحفه‌ها و روتختي از پارچه‌هاي ضد حساسيت و سالم استفاده كنيد.

از قرار دادن گل نزديك تخت‌خواب خود اجتناب كنيد.

در اتاق خواب كودكان براي اسباب‌بازي‌ها كمدي در بسته در نظر بگيريد كه در مواقعي كه از آنها استفاده نمي‌شود آنها را داخل كمد قرار دهيد. همچنين عروسك‌هاي پوليشي را از فضاي خواب كودك دور كنيد.

قفسه‌ها و داخل كمدها را زود به زود تميز و گردگيري كنيد و عناصري از قبيل كتاب‌ها و اسباب‌بازي‌هايي را كه محل خوبي براي تجمع گردوغبار هستند از فضاي اتاق خواب خود دور كنيد.

تخت‌خوابي را انتخاب كنيد كه به جاي تاج پارچه‌اي، تاجي چوبي داشته يا فاقد تاج باشد. همچنين توصيه مي‌كنيم تخت‌خوابي را بخرید که تشك روي آن از قسمت تحتاني تخت امكان هواخوري و تهويه هوا داشته باشد.

كاهش آلرژي در دكوراسيون سرويس بهداشتي

هرچه سرويس بهداشتي خود را تميز و بهداشتي نگهداريد، محيطي ضد آلرژي به وجود آورده‌ايد؛ كانتر روشويي و قفسه‌ها و طبقات موجود در سرويس بهداشتي را خلوت و منظم نگه داريد.

از پادري قابل شست‌وشو استفاده كنيد.

از نگهداشتن گياه در سرويس بهداشتي اجتناب كنيد زيرا مي‌تواند كپك ايجاد كند.

براي ‌كف‌پوش سرويس بهداشتي از انواع چوبي، لمينيت يا كاشي استفاده كنيد تا نظافت آن راحت باشد. قاليچه‌ها براي كف‌پوش سرويس بهداشتي مناسب نیستند.

كاهش آلرژي در دكوراسيون آشپزخانه

در آشپزخانه نيز مانند سرويس بهداشتي هرچه سطوح را خلوت‌ و تميزتر نگهداريد، امكان ايجاد آلرژي در فضا كمتر مي‌شود؛

كانترهاي آشپزخانه را تا حد امكان خلوت و تميز نگه داريد.

استفاده از كابينت‌هاي بلند و كشيده شده تا سقف، كمك زيادي به كاهش تجمع گردوغبار در آشپزخانه مي‌كنند.

براي رويه كابينت‌ها جنسي را انتخاب كنيد كه نظافت و گردگيري آن راحت باشد.

از كف‌پوش‌هايي كه راحت و سريع تميز مي‌شوند براي اين فضا استفاده كنيد.

کاهش آلرژی در دكوراسيون كلي خانه

مهم‌ترين موردي كه در دكوراسيون ضدآلرژي بايد به آن توجه كنيد و مراقب آن باشيد گردوغبار است:

به‌جاي كاغذ ديواري از رنگ‌هاي بر پايه آب، ضد آلرژي و قابل شست‌وشو براي پوشش ديوارها استفاده كنيد.

براي پوشش پنجره‌ها به‌جاي پرده از شيدهاي رولي بهره گيريد تا از تجمع گردوغبار روي پرده‌ها پيشگيري كنيد.

هنگام انتخاب يك كلاهك جديد براي آباژور خود نوعي را انتخاب كنيد كه پارچه‌اي نباشد و در عين حال قابل شست‌وشو باشد.

تعداد تابلوهاي روي ديوار را به حداقل برسانيد، زيرا فضاي مناسبي براي تجمع گردوغبار هستند.

مرتب و منظم نگهداشتن خانه، نه تنها ذهن و روح شما را آرام و سالم مي‌سازد بلكه سبب مي‌شود خانه‌اي ضد آلرژي داشته باشيد. همچنين فراموش نكنيد كه ضد آلرژي كردن خانه يك‌باره صورت نمي‌گيرد و بايد به‌صورت مداوم و مستمر و هفته‌اي يك بار به نظافت و رسيدگي قسمت‌هاي مختلف خانه بپردازيد تا خانه شما همواره سالم و ضدآلرژي باشد. همچنين اگر قصد دارید خانه تان را نوسازي کنید، در انتخاب كابينت‌ها و كف‌پوش و ديگر متريال دقت كرده و مناسب‌ترين گزينه را براي خانه ضد آلرژي خود انتخاب كنيد.  

نكته مهم ديگري كه بايد رعايت كنيد اين است كه نظافت خانه بايد توسط فردي كه مبتلا به حساسيت‌هاي مختلف نيست صورت بگيرد؛ زيرا كار با انواع شوينده‌ها و حتي جاروبرقي كشيدن يا گردگيري ساده نيز مي‌تواند براي فرد مبتلا به آلرژي خطرناك و علائم حساسيتي از قبيل: عطسه، سوزش و آب‌ريزش چشم، خارش، حمله آسمي و خس خس ريه و... ايجاد كند. از اين‌رو توصيه مي‌كنيم نظافت هفتگي و مستمر خانه توسط فردي سالم و فاقد حساست انجام شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

دكوراسيون ضد آلرژي!



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج