۱۵۰۸۷
۴۹ نظر
۵۰۶۹
۴۹ نظر
۵۰۶۹
پ

سگ کشی بیرحمانه در تبریز! + عکس

موضوع به اینجا ختم نمی شود زیرا اجساد سگ های ولگرد که با بیرحمانه ترین شکل ممکن کشتار می شوند به زباله گاه تبریز منتقل و به "کومورچایی" ریخته می شوند که می تواند فاجعه زیست محیطی دیگری را رقم زند.

یک تشکل مردم نهاد فعال در آذربایجان شرقی با طرح این ادعا که سگ های ولگرد و بی سرپرست در تبریز به طرز بیرحمانه ای توسط برخی شرکتهای طرف قرارداد با شهرداری کشتار می شوند، از مسئولان برای جلوگیری از این اقدام استمداد کرد.

اشرف یوسفی، رئیس هیئت مدیره انجمن حامیان طبیعت آذر گفت: چندی است که سگ های بدون صاحب سطح شهر تبریز به بهانه جلوگیری از انتقال بیماری، زیبا سازی چهره شهر و حمایت از حقوق شهروندان، توسط برخی شرکتهای طرف قرارداد با شهرداری جمع آوری شده و در مکانی به نام معدومگاه بعد از دو یا سه روز نگهداری در سخت ترین شرایط کشته می شوند.

سگ کشی بیرحمانه در تبریز! + عکس

وی با بیان اینکه ظاهرا مسئولان شهرداری در خصوص نحوه معدوم سازی این حیوانات نظارت کافی ندارد مدعی شد: این حیوانات زبان بسته پس از نگهداری در معدومگاه، با روش های بسیار فجیع مانند ضربه به جمجمه توسط لوله های فلزی و کوبیدن سر آن ها به دیوار و یا حلق آویز شدن کشته می شوند.

این فعال حقوق حیوانات با مطرح کردن این موضوع که چنین کشتار بیرحمانه ای برای دستیابی به سودهای کلان توسط عده ای معلوم الحال صورت می گیرد، ادامه داد: با وجود اینکه پیمانکار مربوطه طبق قرارداد، برای کشتن سگ ها با داروی بیهوش کننده هزینه دریافت می کند اما حیوانات یاد شده هرگز با داروی بیهوش کننده کشته نمی شوند چراکه هزینه داروهای فوق زیاد بوده و با وجود دریافت مبلغ از سوی شهردرای، پیمانکاران یاد شده از روشهای غیراخلاقی و غیربهداشتی برای معدوم سازی حیوانات استفاده می کنند.

سگ کشی بیرحمانه در تبریز! + عکس

یوسفی با بیان اینکه هیچ گونه نظارتی بر تعداد حیوانات معدوم شده به صورت مستمر وجود ندارد، افزود: آمار ارائه شده توسط پیمانکار جهت دریافت هزینه بیشتر دستکاری شده و آمار غیرواقعی ارائه می شود.

وی با اشاره به آمادگی تشکل "حامیان طبیعت آذر" برای جلوگیری از کشتار حیوانات بی گناه، افزود:ما آماده ایم بعد از جمع آوری سگ های بدون صاحب از سطح شهر اقدام به واکسیناسیون و درمان بیماری های انگلی و جسمی آنها کنیم و طی عمل جراحی کاملاً علمی توسط دامپزشکان سگ های نر را وازکتومی یا عقیم سازی نماییم.

سگ کشی بیرحمانه در تبریز! + عکس

یوسفی اضافه کرد: این تشکل با تغذیه مناسب و انجام حمایت های لازم نه تنها امکان زندگی و مرگ به صورت طبیعی را برای این حیوانات فراهم می کند بلکه با جمع آوری و درمان حیوانات مانع انتقال بیماری ها به انسان از طریق این حیوانات شده و سطح شهر هم تمیز می شود.

وی افزود: انجام عمل عقیم سازی موجب می شود تا معضل سگ های بدون صاحب و انتقال بیماری در طی دو تا سه سال در سطح منطقه به طور کامل حل و فصل شده و تحت کنترل درآید.

سگ کشی بیرحمانه در تبریز! + عکس

رئیس هیئت مدیره این تشکل حامی حیوانات با انتقاد از آن دسته از افرادی که طرح عیقم سازی سگ های ولگرد را طرحی از قبل شکست خورده معرفی می کنند، آنان را افرادی با نظرات سطحی و فاقد تحلیل کارشناسی توصیف کرد و افزود: با وجودی که همه کارشناسان معتقدند به جای معدوم سازی حیوانات باید با روش های اصولی به عقیم سازی آن ها پرداخت اما متاسفانه جای این سئوال است که چرا مسئولان تبریز به چنین اقدامی دست نزده است.

وی ادامه داد: موضوع به اینجا ختم نمی شود زیرا اجساد سگ های ولگرد که با بیرحمانه ترین شکل ممکن کشتار می شوند به زباله گاه تبریز منتقل و به "کومورچایی" ریخته می شوند که می تواند فاجعه زیست محیطی دیگری را رقم زند.

یوسفی با یادآوری بخشنامه وزارت کشور در رابطه با کنترل حیوانات بی سرپرست، کشتار حیوانات سالم را بر اساس مفاد این بخشنامه فاقد وجاهت قانونی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرداری تبریز جمع آوری حیوانات بی سرپرست را به شرکت خصوصی واگذار کرده و آن شرکت در نقض صریح بخشنامه، حیوانات را به صورت غیراصولی و خشن جمع آوری و به طرز فجیع، غیراخلاقی، غیرشرعی و غیرقانونی معدوم می کند لازم است به دلیل عدم صلاحیت، قرارداد با این پیمانکار لغو و طبق ماده ۹ همان بخشنامه این امور به تشکل های مردمی و زیست محیطی واگذار گردد.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سگ کشی بیرحمانه در تبریز! + عکس


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sansiz

      چی میگی برادر تبریز منطقه کوهستانی هستش اگه این کارا رو نکنند تبریز پر میشه از سگ ما که از کار شهرداری حمایت میکنیم چون واقعا شهر رو پاکسازی کردن سگی تو شهر نمونده ولی خوب بهتره یکم با سگ ها خوب رفتار کنند گناه هستش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        "گناه هستش" رو خوب اومدی

      • بدون نام

        ننگت باد بیرحم مگه کره زمین فقط برای انسانهاست حیوونها هم حقی دارن

      • saha

        ساندیس جان یه خورده به چیزایی که میگی فکر کن بابا
        هرچی به مخیلت رسید نگو

      • تکدانه

        سانسی جون اینا... عزیزم به نظر شما تو یه کنفرانس جامع این زبان بسته ها رو سازمان دهی کنن بیشتر جواب نمی ده...!؟؟ موافقید؟

    • sasha

      واقعا که!از مردمی که با حیوانات اینطور رفتار می کنن متنفرم!جناب sansiz اکثر شهرها این مشکل و دارن ولی اینطور بی رحمانه عمل نمی کنن!عقیم سازی یک روش خیلی خوبه که در دراز مدت میشه نتیجه اشو دید!خدا خوب میدونه چه بلایی سر این ادمهای بی رحم بیاره!

    • مهشید

      آخه یعنی چی کشتن این زبون بسته ها گناه نیست؟!!! مگه ما کی هستیم که اینکار با یه موجود زنده کنیم؟! مگه پشست که بزنیم تو سرش بمیره؟!!
      حتماً راه های دیگه مثه همین عقیم کردن یا صادراتشون و... وجود داره!

      پاسخ ها

      • zizi

        "صادراتشون" رو خوب اومدی!

    • علی

      بله این کار در تبریز انجام میشه چند سال پیش حتی با سلاح برنو سگها رو راهی اون دنیا میکردن ولی بعد قرار شد جمع کنن و با دادان دارو و بدونه اذیت و زجر راحتشون کنن .
      به هر حال اینم یه شرکته اگه نظارت نباشه اینطوری میشه

    • Afsaneh Omidi

      چه حالی دارین وقتی با این حیوونای زبون بسته این کار رو می کنید؟ شک نکنید که خدا جزاتون رو به زودی میده . برای چی این مخلوق های خدا رو زجر کش میکنید. چون زبون ندارن و نمی تونن از حقشون دفاع کنن باید این بلاها رو به سرشون بیارین. مگه اونا خودشو دلشون خواسته که به این دنیا بیان . نفرین به شما . نفرین . نفرین . نفرین . هر روز نفرینتون میکنم . ای خدا خودت حق این حیوونای معصوم رو از این ظالم های بی رحم بگیر.

      پاسخ ها

      • saha

        به اون لحظه فکر کن که وقتی میزنن تو سر حیوون زبون بسته چجوری زوزه میکشه
        واقعاً صدای زوزه سگ دردناکترین صداییه که تا حالا شنیدم

    • شمامی

      نحوی کشتار نامطلوب بوده

    • unknown

      لعنت به هر چی موجوده سنگدله از خدا بی خبره، خدا امکان حیات و زندگی کردن رو به حیوانات هم داده، به چه جراتی این حق ازشون گرفته می شه ؟ نهایت خودخواهیه،امیدوارم تقاص پس بدن !

    • بدون نام

      لعنت به انسان هایی که کره زمین رو فقط برای خودشون میدونن و دیگرموجودات توجه نمی کنن

    • وروجک

      واله این کشتار بدتر ازکشتن نهنگ ها بود که
      من میگم دانمارکی ها چه ادم سنگدلی هستن ولی انگار ............
      این چه طرز رفتاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      سنسیز جان بهتره یکم منطقی فکر کنی

    • بدون نام

      اون زبون بسته هم اگه قرار بود نباشه خدا بوجودش نمی آورد .

    • مهدی تی بی

      میگمااا اگه بسوزونیشون بهتر و کم هزینه تر نیس؟؟؟
      اوناییکهمثلا اسمتونو آآآآدم گذاشتین خواهشا از دارو استفاده کنیین خواهشا

    • بدون نام

      انشاءالله شاهد قتل عام سگهای 2 پا هم باشیم

      پاسخ ها

      • محمد رضا

        ايول دمت گرم گل گفتي ان شا الله

    • nazanin

      خاک تو سر عقده ای نفهمشون کنند

    • reza

      san siz اگه یه بیماری وحشتناک داشتی که همه ازت فرار میکردن بعد دوست داشتی اینا اینجوری برای زندگیت تصمیم بگیرن یا نه؟

    • سوين

      واقعا كه آخه چرا اينطوري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      منكه عكس اون حيوونيو ديدم طناب گردنشه ضعف كردم

    • همه موجودات

      خداونداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا چرا آدم را آفریدی ؟ چرا اورا ستمگر آفریدی ؟ چرا اورا بی رحم آفریدی ؟ تو کجایی چرا از ما حمایت نمی کنی ؟ آیا ما تاکنون انسان را برای اینکه جلوی دست و پاینمان و در مکان زندگیمان نباشد ، کشته ایم ؟ زمین با وجود ما پاکیزه و مقدس بود تو چرا آنرا با آفریدن آدم آلوده کردی ؟ خودت بگو او تورا بیشتر سپاس می گذارد یا ما که از همه ی آفریده های تو مراقبت می کنیم ؟ خدایا چرا آدمها را نابود نمی کنی تا ما آسوده زندگی کنیم وتورا ستایش ؟؟

    • asal

      kheiliii badiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid kheiliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bi rahmiiiddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!khodam hazer boodam hamashoono negah daram >>>>hala khoda hamchin saretooon biaree ta yad begiri sag chi booooooodo chi haaaaaaaaaaast..............

    • اسرين

      واي خداي من واقعا آخرزمان شده به آدم ها رحم كه نميكنن هيچ به سگها هم رحم نميكنن

    • سگ

      مگه ما سگها چه گناهی کردیم که مستحق همچین کاری هستیم نه اینکه بهترین دوست انسانیم نه اینکه با وفاترینیم نه اینکه جونمونو برای انسان میدیم.شما انسانها چون اشرف مخلوقات هستین باید یک چنین کای با ما بکنید باشه روزی که بخاطر چنین کاری روانه جهنم بشید.

    • فاران

      شما یک نگاهی به باغ وحشهای کشورمون بندازید ببینید این حیوونا رو به چه شکلی نگهداری میکنند که حال آدم رو بهم میزنند .
      توکشورهای دیگه باغ وحش درامدزایی فراوان داره و به حیوانات اونجا خیلی اهمیت میدن اما تو ایران ...
      عزیزم لازم بود اینهمه حیوون زبون بسته رو با روشهای دلخراش از بین ببری ؟؟؟
      یعنی هیچ راه دیگه ای وجود نداشت ؟؟
      چرا راحت ترین راه رو انتخاب کردین ؟؟
      اگه اونا رو عقیم میکردن و در یک منطقه کوهستانی برون شهری و حفاظ شده نگهدازی میکردن ، مشکلی پیش می اومد ؟؟

    • پانی

      وقتی تصاویرشکار نهنگ در جزایر فارو دانمارک رو دیدم باخودم گفتم این نهایت بی رحمیه!حداقل اوناکه برای تامین خوراک درفصل زمستان اون زبون بسته هارو کشتن ولی این جا چی؟؟؟

    • الهام

      واقعا بی رحمانه بود . اعصابم بهم ریخت وقتی دیدم . گناه داشتن

    • الهام

      خیلی ها میگن سگ حیوون پستی هستش ولی به نظر من اینا که این بیچاره ها رو اینجور بی رحمانه کشتن پست تر هستن

      پاسخ ها

      • مرضیه

        می شه بگی کیا اینو می گن؟:)
        این انجمنی که حرفشو می زده تا قبل از اینکه این تصمیمات گرفته بشه مرده بوده؟ همیشه راه حل ها بعد از مشکل به نظر ایرانیا می رسه. تازه اونم اگر کسی حال داشته باشه عملیش کنه

      • الهام

        من هم شنیدیم والاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ولی تایید نکردیم . خواستم بگم که برخی از انسان ها پست ترن

      • شند

        موافقم

    • error

      منم تو تبریز تو شهرک باغمیشه زندگی میکنم
      اونقدر سگا رو کشتن که دیگه گرگا از کوه راحت میان پایین مخصوصا زمستون که شده و کمبود غذا صبح زود که میری بیرون از خونه راحت می تونی گرگ ببینی
      خیلی خطری شده

    • حمید 2

      بیچاره هاپو

    • شهاب

      وقتي كسي بما ادم ها رحم نميكنن نبايد انتظار داشت به سك ها رحم كنن

    • bhbod

      چه بیرحمانه اینها که دیگه خودشون دست ... رواز پس بستند .

    • بدون نام

      این همه نظر واسه سگ کشی پس اگه از شما درمورد ادم کشی نظر بخوان دیگه چقدر مینویسید ؟!؟!؟!؟!؟

    • mohsen

      مي شه اونارو از سطح شهر جمع آوري كرد و برد يه جاي ديگه اي ولشون كرد يا اصلا صادراتشون كرد.بعضي كشور ها براشون جون ميدن !
      اگه قرار بود اين زبون بسته ها بميرن خدا اصلا خلقشون نميكرد.

    • R.R

      age darko shoor dashtan ye hamchin kari nemikardan....
      hagheshone ba khodeshon ye hamchin kari mikardim ta befahman vaghean che mazeyi dare...
      jaye taasof dare vaghean...

    • amin

      الهام جون دوست عزیزم کی گفته سگ حیوون پستییه؟؟؟؟شنیدم میگن باوفاس

      پاسخ ها

      • الهام

        امین جون منم نگفتم پست هستش خواستم بفهمونم که انسان ها پست ترند

    • بدون نام

      vayyy khodaye man vaaghean a tahe del migan ishala dasteshon beshkane.1lahze fekr kardam age hamchin balaei sare sagam biyad chikar mikonam.vaaaaaay vaghean k paaaaastan

      پاسخ ها

      • ali

        عزیزم وفایی که سگ داره هیچ حیوونی
        نداره.

    • negin

      ba didane in aksa vaghean delam gereft ghamgin shodam be khoda gonah daran

    • ايران

      مگر اين حيوانات بيچاره چه گناهي كرده بودند متاسفانه به حيوانات كوچكترين بهايي داده نمي شود و با بيرحمانه ترين وضع كشته مي شوند و كسي هم كه كشتار بيرحمانه مي كند مورد تشويق و تقدير قرار مي گيرد خداوند حقشان زا كف دستشان بگذار

    • بیتا

      با دیدن این صحنه دلم لرزید دوس دارم باهاشون همین کارارو بکنم.

    • sasan

      اگر گرگ بودند یه چیزی چون هممون میدونیم که چه حیوان درنده ای و اگه آدمو تیکه پاره نکنه و کل گوسفندای چوپان ها رو معدوم نکنه دست بردار نیست ولی سگ حیوان با وفاییه حتی اگه ولگرد باشه.پدر من بهار سال پیش شب رفته بود باغمونو آبیاری کنه و یه گرگ بهش حمله کرده بود ولی سگ وحشی که گاهی تکه استخوانی براش مینداخت و اون دور و برا همش پلاس بود جونشو نجات داد و زخمهای شدید برداشت و نذاشت پدرم چیزیش بشه.

    • سارا

      آخه چرا باید با این بهانه های مزخرف چنین کار وحشیانه‌ای انجام بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این نهایت بی رحمیه هممون فراموش کردیم که فقط ما آدما روی زمین زندگی نمیکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج