۱۵۱۳۶۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

بلایی که جنجال پالم بر سر صنایع لبنی آورد

مشاور انجمن لبنی ایران درباره بلایی که جنجال پالم بر سر صنایع لبنی آورد، توضیح داد.

خبرگزاری مهر: مشاور انجمن لبنی ایران درباره بلایی که جنجال پالم بر سر صنایع لبنی آورد، توضیح داد.

حسین چمنی در مورد انتقاداتی که اخیرا نسبت به صنایع لبنی در استفاده از روغن پالم صورت گرفت، گفت: انتقادات مطرح شده در این خصوص در جای خود پاسخ داده شد و وزارت بهداشت به این جمع بندی رسید که برخورد، برخورد درستی نبوده است و حالا دائما اعلام می‌کنند که هر چه محصول در بازار است، مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: نه اینکه هیچ گونه تخلفی وجود نداشته باشد بلکه تخلف در حد جزئی بوده و در همه صنوف نیز این گونه تخلفات دیده می‌شود اما علتی که باعث شود مردم را دچار نگرانی کند، نیست.

این مقام مسئول در صنعت لبنیات کشور تصریح کرد: پیگیری های سازمان استاندارد و وزارت بهداشت نشان داد که تخلف در آن حد گسترده ای که به نمایش گذاشته شد، نبود و بی دلیل این نگرانی ها ایجاد شد اما به هر حال، تاثیراتی در بازار داخلی و خارج از کشور برای محصولات لبنی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه در داخل کشور در ابتدا بر روی کل مصرف شیر تاثیر گذاشت به طوری که ۲-۳ هفته اول این تاثیرات شدید بود و پس از آن به تدریج از محصولات پرچرب به سمت محصولات کم چرب شیب کرد، افزود: البته این موضوع ایرادی ندارد اما می‌شد با فرهنگ سازی مردم را به سمت محصولات کم چرب سوق داد نه اینکه با ایجاد فضای غیر کارشناسی و غیر مستند مردم را نگران کرد تا مصرف چربی کاهش پیدا کند؛ ضمن اینکه اصل مصرف چربی مردم در صنعت شیر نیست، زیرا مردم ایران شیر نمی نوشند.

چمنی، میزان سبد مصرفی شیر در کشور را ۷۰-۸۰ کیلوگرم اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان مصرف با ۳۰۰ کیلوگرم فاصله بسیاری دارد، افزود: تنها یک چهارم توصیه متخصصان تغذیه در کشور شیر مصرف می‌شود و بیان این موضوع بلاوجه بود.

وی با اشاره به مشکلات موقتی که این موضوع بر روی صادرات محصولات لبنی کشور ایجاد کرد، گفت: ما آمادگی داشتیم که محصولات لبنی را به ۲۴ کشور دنیا صادر کنیم و با مشکلاتی که به وجود آمد، به آنها اعلام کردیم که حاضریم در کشورهای آنها و یا مناطق مرزی آزمایشگاه‌های مجهز ایجاد کنیم.

چمنی ادامه داد: صادرات لبنیات به سایر کشورها به صورت ۱۰۰ درصد متوقف نشد اما به درخواست برخی از این کشورها به ویژه در هفته های اول طرح این بحث، با کاهش صادرات مواجه بودیم و حتی در برخی از این کشورها میزگردهایی نیز برگزار شد، زیرا وقتی بالاترین مقام سلامت کشور مشکلی را برای محصولی مطرح می‌کند مطمئنا مصرف کنندگان داخلی و خارجی به آن توجه می‌کنند.

وی اضافه کرد: البته با مذاکراتی که صورت گرفت، واردکنندگان محصولات لبنی ایران باور کردند که سلامت آنها برای ما به اندازه سلامت مردم ایران دارای اهمیت است.

چمنی اضافه کرد: ممکن است متخلفانی هم در این میان وجود داشته باشند ولی باید دولت جلوی متخلفین را در داخل کشور و هم جلوی صادرات آنها را بگیرد، زیرا آنها باعث بدنامی صادرکنندگانی که سالم فعالیت می‌کند، می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه موضوع استفاده از روغن پالم در صنایع لبنی به این صنعت لطمه زد و نگاه مردم را تغییر داد، گفت: فضای بی‌اعتمادی در جامعه در پی آن برای صنایع لبنی ایجاد شد اما به تدریج این نگاه دارد باز می گردد. موج اولیه را خواباندیم و این موج بسیار سنگین بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amir

      آیا این صحبت ها را به دلیل توجیه اشتباهات کذشته خود بیان می نمایند واقعا اگر این اتفاق در ژاپن می افتد یا استعفاهای گسترده همراه بود و یا با خودکشی خیلی از مسئولین / اینجا تازه طلب کار هم شده اند که چرا این موضوع را علنی کرده اند . باید به وزارت بهداشت افرین گفته و برای سازمان استاندارد که تمام طول این ایام به راحتی از این موضوع گذشته است نمی دانم چه باید گفت /
      واقعا وظیفه سازمان استانداری چیست ؟ آیا نظارت بر سایر محصول دیگر ما نیز به این نحوه توسط استاندارد انجام می شود ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج