۱۵۱۴۳
۲ نظر
۵۰۹۰
۲ نظر
۵۰۹۰
پ

معمای کلیپ مهران مدیری حل شد

پخش کلیپ «حیران» با خوانندگی و کارگردانی مهران مدیری و اجرای گروه دارکوب در یک شبکه ماهواره ای حاشیه های زیادی را به دنبال داشت.

هفت صبح : پخش کلیپ «حیران» با خوانندگی و کارگردانی مهران مدیری و اجرای گروه دارکوب در یک شبکه ماهواره ای حاشیه های زیادی را به دنبال داشت.

این اولین بار نیست که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان اقدام به پخش یک کلیپ تصویری یا بخشی از یک کنسرت موسیقی داخلی می کنند اما این بار ماجرا کمی متفاوت است. یک طرف ماجرا چهره نام آشنای سینمای ایران یعنی مهران مدیری و گروه موسیقی پرطرفدار دارکوب قرار دارد.

معمای کلیپ مهران مدیری حل شد

کارگردان و هنرپیشه معروفی که این روزها هم به خاطر سریال پرطرفدارش یعنی قهوه تلخ و هم به خاطر بازی در فیلم پل چوبی دوباره موردتوجه مردم و رسانه ها قرار گرفته است. با این اوضاع پخش کلیپ تصویری حیران که خوانندگی و کارگردانی آن را مهران مدیری برعهده داشته است، یکی از حاشیه سازترین موضوعات رسانه های داخلی در ماه گذشته بود.

آیا پخش این کلیپ از رسانه های فارسی زبان خارجی که فعالیت آنها در ایران ممنوع اعلام شده برای کارگردان و گروه دردسرساز خواهد شد؟ پشت پرده پخش و ساخت این کلیپ چه بوده است؟ اینها سوالاتی است که رسانه های موسیقی در ماه گذشته به آن پرداخته اند.

هرچند مهران مدیری، کارگردان این اثر و متهم اصلی، هیچگاه به این شایعات پاسخی نداد، اما همایون نصیری سرپرست گروه دارکوب بعد از مدت ها بالاخره درمورد این موضوع صحبت کرد و ماجرای پخش این کلیپ را توضیح داد. همایون نصیری در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا گفته است پخش این کلیپ از شبکه ماهواره ای خواست این گروه نبوده و آنها بدون اجازه اقدام به انتشار آن کرده اند.

همایون نصیری ضمن ابراز ناراحتی از این موضوع گفته است: «به دنبال راهی هستیم که از این شبکه شکایت کنیم.» نصیری می گوید: «آلبوم تصویری دارکوب، گلچینی از اجراهای ما در سالن اریکه ایرانیان است. در ویدئوی مربوط به کنسرت ۸۷ گروه دارکوب، حامد بهداد نیز حضور دارد. همچنین در این آلبوم تصویری، یک نماهنگ به کارگردانی و حضور مهران مدیری جای دارد.

این اثر تصویری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نشر گرفته، متاسفانه توسط شبکه پی ام سی بدون اجازه پخش شده است. هم اکنون اعتراض خودمان را مطرح کرده ایم و به دنبال راهی برای شکایت کردن از این شبکه هستیم.» گذشته از این حرف ها، نصیری یک دلیل منطقی برای حرف هایش دارد و آن هم این است که گروه دارکوب می تواند به راحتی در کشور خودش به صحنه برود و نیاز ندارد اثری که پیش از این، مراحل سخت اخذ مجوز را گذرانده است را از یک شبکه ماهواره ای پخش کند.

آلبوم تصویری گروه دارکوب با مجوز رسمی وزارت ارشاد هم اکنون در بازار ایران موجود است و به نظر می رسد تهیه کننده شبکه ماهواره ای نسخه ای از این فیلم را بدون هماهنگی با سرپرست و تهیه کننده گروه، تدوین و پخش کرده باشد. با این حال همیشه پخش این نوع کلیپ ها، چه خواسته و چه ناخواسته برای هنرمندان و گروه های موسیقی دردسرساز بوده اند. طبق قانونی که وزارت ارشاد دو سال پیش تصویب کرد، هنرمندانی که با شبکه های خارجی که مورد تایید وزارت ارشاد نباشند، همکاری کنند و آثارشان از آن شبکه ها پخش شود، به مدت نامعلومی ممنوع الفعالیت می شوند. با این وجود مشخص نیست آیا این قانون گریبانگیر گروه دارکوب و مهران مدیری هم خواهد شد یا خیر؟

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

معمای کلیپ مهران مدیری حل شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • X52

      وقتی خودمون درداخل ایران کپی رایت رو نه قانونی ونه اخلاقی رعایت نمیکنیم چطور ازدیگران چنین انتظاری رو داریم؟

    • علی

      گنه کرد در بلخ آهنگری ...به شوشتر زدند گردن مسگری.................................

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج