۱۵۱۵۳۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رئیس جمهور، روز ملی پارالمپیک را تایید کرد

ثبت ۲۴ مهرماه به عنوان روز ملی پارالمپیک به تایید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، «سید حسین شاهمرادی» دبیر شورای فرهنگ عمومی با ارسال نامه ای به «محمود خسروی وفا» رئیس کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد که بر اساس تصویب مورخ یکم بهمن ماه سال ۹۲ شورای فرهنگ عمومی، ۲۴ مهرماه به عنوان روز ملی پارالمپیک نام گذاری و در تقویم سال ۱۳۹۴ کشور نیز گنجانیده شد.

حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را در تاریخ ۱۱ شهریورماه سال جاری تایید کردند تا از سال ۱۳۹۴ هر ساله ۲۴ مهرماه به عنوان روز ملی پارالمپیک در تقویم رسمی کشور قرار گیرد.

با ابتکار کمیته ملی پارالمپیک کشورمان در سال های گذشته به مناسبت این روز مراسم هایی را در سراسر کشور برگزار شده که مورد استقبال سایر کشورها و همچنین کمیته بین المللی پارالمپیک IPC قرار گرفت امسال نیز همزمان با تمامی استان ها مراسمی باشکوهی در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

بیش از ۴۵ هزار معلول هر ساله در برنامه های گرامی داشت هفته پارالمپیک شرکت دارند که با توجه به درج این روز در تقویم کشور، کمیته ملی پارالمپیک از این به بعد هر ساله این مراسم را تکرار خواهد کرد.

گزارش های ارسالی این مراسم برای کمیته بین المللی پارالمپیک با استقبال خوبی از طرف ریاست این نهاد بین المللی مواجه شد و نماینده سازمان ملل متحد در امور معلولین نیز ایران را یکی از کشورهای پیشرو در رشد و توسعه ورزش معلولین می داند و به همین دلیل در سال جاری از زهرا نعمتی بانوی طلایی پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن برای سخنرانی در سازمان ملل دعوت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج