۱۵۲۲۹۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

آمار تکان دهنده از اسیدپاشی در ایران

معاون اجتماعی نیروی انتظامی از وقوع ۳۱۸ مورد حادثه اسیدپاشی طی امسال در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد شمار اندکی دارای سوختگی با اسیدسولفوریک بوده و آسیب‌دیدگی‌شان زیاد بود.

خبرگزاری ایسنا: معاون اجتماعی نیروی انتظامی از وقوع ۳۱۸ مورد حادثه اسیدپاشی طی امسال در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد شمار اندکی دارای سوختگی با اسیدسولفوریک بوده و آسیب‌دیدگی‌شان زیاد بود.

سردار سعید منتظرالمهدی با اعلام خبر ۳۱۸ مورد اسیدپاشی در سال جاری اظهار کرد: از این میان تعداد اندکی از سوختگی مربوط به سوختگی با اسیدسولفوریک بوده و بخش عمده‌ای از این موارد با سوختگی اسید کلریدریک بوده است.

وی با بیان اینکه سوختگی با اسید کلریدریک شامل مواردی نظیر سوختگی با وایتکس و... می‌شود، اظهار کرد: در بخش عمده‌ای از این موارد نیز پاشیدن اسید به روی خودرو و اشیاء و لوازم بوده است؛ با این وجود اغلب دستگیر شده‌اند.

منتظرالمهدی عمده‌ترین انگیزه اسیدپاشی‌ها را انتقام‌جویی دانست و افزود: در بررسی‌هایی که در سراسر جهان پیرامون عاملان اسیدپاشی صورت گرفته، مشخص شده که اکثر این افراد دارای شخصیت سایکوپات و آنتی‌سوشال یعنی همان شخصیت ضداجتماعی بوده و در کودکی نیز افسردگی داشته‌اند.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به نقش آموزه‌های دینی و اخلاقی در این افراد نیز افزود: عاملان اسیدپاشی عمدتا از چنین آموزش‌هایی نیز بی‌بهره بوده‌اند و در اینجاست که نقش نهادی چون خانواده در پیشگیری از چنین مواردی به خوبی نمایان می‌شود.

وی با اشاره به موارد دیگر اسیدپاشی در جهان خاطرنشان کرد: آمار اسیدپاشی در بسیاری از کشورهای دنیا یک آمار جدی است به طوری که تنها در انگلستان ۱۵۰ مورد سوختگی شدید با اسید در یک سال گزارش شده یا در متروی توکیو نیز انتشار گاز سارین در متروی این شهر باعث مرگ دست کم ۱۲ تن و آسیب دیدگی جدی هزار نفر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      چرا اينقدر اسيد به راحتي در دسترس همگانه؟.. چرا داروخانه بايد اسيد داشته باشه براي فروش؟.. چرا جلوي دسترسي راحت و آزاد مردم رو به اين چيز به اين خطرناكي نميگيرن؟..چرا...؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج