۱۵۲۷۴۴
۵۱۳۷
۵۱۳۷
پ

کافه‌نشینی شاعرانه

معرفی کافه‌هایی با طعم شعر و قهوه و کتاب

پیشنهادهای ویژه برای عاشق‌ها در پاییز: کافه‌هایی با طعم شعر و قهوه و کتاب.

معرفی کافه‌هایی با طعم شعر و قهوه و کتاب
مجله زندگی ایده آل: رمق خورشید که کم می‌شود، دست و پا که کمی یخ می‌کند و اولین باد خنک که توی صورت می‌خورد، هوای پاییز به‌سر می‌افتد. هوای یک فنجان قهوه، یک شعر خوب، یک غروب ساکت و یک نفس صدای کلاغ. پاییز، فصل کافه و قهوه و شعر است. فصل محبوب عاشق‌ها. فصل کتاب خواندن، شیدا شدن و پیاده‌روی در خیابان‌هایی که زرد شده‌اند. اگر عاشقید، اگر دل‌تان به اندازه سه ماه از سال، سکوت و شعر می‌خواهد، اگر قدر دو، سه ساعت آرامش و تنهایی می‌خواهید، پاییز امسال را از دست ندهید.

معرفی کافه‌هایی با طعم شعر و قهوه و کتاب

شهر، در دست برگ‌های پاییزی و هوای ابری است. دل‌تان را به پاییز بسپارید و خودتان را به یک قهوه در یک کافه شاعرانه مهمان کنید. پیشنهاد کافه‌ها از ما و عشق و شعر و دلدادگی از شما. اول، این شعر تقدیم شما تا قبل از اینکه کافه‌های پاییزی را با هم کشف کنیم و حال و هوای پاییز در سرتان بیفتد «حالا خیابان خیس و باران ریز می‌بارد/ باران کنار برگ در پاییز می‌بارد/ در کافه‌ای یک مرد با فنجانی از قهوه/ تنهایی محضی که از یک میز می‌بارد/ میزی که تنها سرنشینش خیره در باران/ آهسته آهسته ولی لبریز می‌بارد/ آهنگ کافه، مردمی با چترهایی باز/ دقت کنی حتی خیابان نیز می‌بارد/ با عرض پوزش، خواهشا سیگار ممنوع است/ تهران هوا ابری شده، تبریز می‌بارد/ ساعت حدود پنج، کافه سرد و خاموش است/ بیرون بدون چتر باران ریز می‌بارد...

۱- کافه کتاب همیشه

هنوز زمان زیادی از تاسیس این کافه به همت حسین پاکدل و همسرش عاطفه رضوی نگذشته است. کافه‌ای دلباز، بزرگ و دیدنی در گوهردشت کرج که به شما فرصتی برای چند ساعت هنرمندانه زیستن می‌دهد. این کافه برنامه‌های جانبی هنری و فرهنگی زیادی برگزار می‌کند. از نمایشنامه‌خوانی، قصه‌خوانی، شعرخوانی و نقالی گرفته تا رونمایی و معرفی و نقد کتاب؛ محیط بزرگ آن خیال‌تان را راحت می‌کند که میز بغلی حرف‌های یواشکی‌تان را نخواهد شنید. پیشنهاد می‌کنیم در کنار خواندن یک شعر یا داستان خوب، لقمه‌های خانگی و دمنوش‌های این کافه را از دست ندهید. تاکنون هنرمندان زیادی مهمان این کافه بوده‌اند.

معرفی کافه‌هایی با طعم شعر و قهوه و کتاب

آدرس: كرج، گوهردشت، بلوار رستاخيز، باغ ايرانى، كافه كتاب هميشه

۲- کافه کتاب

چند سالی از راه‌اندازی کافه کتاب در قلب فرهنگسرای قبا می‌گذرد. یکی از اولین کافه‌هایی که با هدف مطالعه، آرامش، فعالیت فرهنگی و ایجاد فضایی شاعرانه طراحی شد. جالب است که ایده این کافه را علی دلگشایی، فیلمنامه‌نویس (که خیلی‌ها او را با سریال «شمس‌العماره» به یاد دارند) مطرح کرد و بالاخره این کافه راه افتاد. به غیر از محیط داخلی این کافه، بیرون آن هم یک استیج برای اجرای نمایش و نمایشنامه‌خوانی طراحی شده. شیک کیت کت و اسپرسوهای این کافه حرف ندارد و می‌توانید لذت یک کافه‌نشینی خوب را در این کافه با کتابخوانی دوچندان کنید. روی هر میز این کافه یک چراغ مطالعه هم هست تا خواندن را راحت کند.

معرفی کافه‌هایی با طعم شعر و قهوه و کتاب

آدرس: ابتدای پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق‌نوری، میدان قبا، فرهنگسرای قبا

۳- کافه جاوالین

یکی از لذت‌های ناب پاییزی، نوشیدن قهوه و گوش دادن به یک موسیقی خوب است. کافه جاوالین می‌تواند موسیقی و طعم خوش قهوه را همزمان به شما تقدیم کند. این کافه فضایی برای گالری‌های هنری مثل نقاشی و... دارد. بچه‌های کافه جاوالین، در انتخاب موسیقی حرف ندارند و بهترین‌های راک و پاپ و جاز را به شما ارائه می‌دهند.

معرفی کافه‌هایی با طعم شعر و قهوه و کتاب

بد نیست در یک عصر پاییزی خودتان را مهمان موسیقی کنید. کیک مخصوص این کافه را همراه با یک قهوه فرانسه سفارش بدهید تا حال‌تان عوض شود.

آدرس: کریمخان، خیابان حافظ، ابتدای پل بعد از ورشو، پلاک ۴۸۵

۴- کافه لاله‌زار

اسم این کافه کافی است تا بدانید با چه فضایی طرفید. در دل تهران قدیم، یک کافه بزرگ و دنج که می‌تواند خلوت خوبی را برای‌تان فراهم کند. در این کافه دائم برنامه‌های فرهنگی و هنری باتوجه به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود. برای اطلاع از این برنامه‌ها می‌توانید يك ای‌میل خالی به آدرس lalehzar.cafe@gmail.com بفرستید تا در جریان اخبار قرار بگیرید. این كافه فضای لازم برای مطالعه دارد. كتاب‌های مختلفی برای خواندن در آن وجود دارد و برای دانشجويان تخفیفاتی جهت خریداری و صرف میان‌وعده درنظر گرفته شده است. دلمه این کافه حرف ندارد.

معرفی کافه‌هایی با طعم شعر و قهوه و کتاب

آدرس: خیابان سعدی،چهار راه مخبرالدوله، ضلع شمال شرقی، پشت ایستگاه مترو سعدي، کوچه نقاش باشی

۵- کافه کراسه

در این کافه شما با چیزی حدود دو هزار جلد کتاب طرفید. کافه کراسه بخش امانت کتاب دارد که در آن با اعتبار ۱۰ هزار تومانی می‌توانید کتاب به امانت بگیرید. این اعتبار با امتیازهایی چون حضور در کافه، میزان خرید کتاب، میزان کتاب به امانت گرفته شده و ... افزایش پیدا می‌کند. جالب است که این کافه سبک زندگی اسلامی را رواج می‌دهد و در منوی آن خوراکی‌هایی که اسلام به آنها توصیه کرده وجود دارد. پاتوقی برای جوان‌های مذهبی و همه افرادی که دوست دارند با سبک زندگی مذهبی آشنا شوند. این کافه طرحی را اجرا می‌کند به نام «کافه لبخند» که روزهای یکشنبه فقط برای حضور خانم‌هاست.

معرفی کافه‌هایی با طعم شعر و قهوه و کتاب

آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان ۱۶ آذر، خیابان پورسینا، پلاک ۲۱

۶- کافه تهرون

چه کسی بدش می‌آید کمی در حال و هوای تهران قدیم قدم بزند و دلی از عزا در آورد. کافه تهرون، یکی از دلنشین‌ترین کافه‌ها برای یک کافه‌نشینی در پاییز است. محیطی بسیار دوست‌داشتنی برای رونق بخشیدن به گردشگری در تهران طراحی شده، برای اینکه تهران را بیشتر دوست بداریم. این کافه پاتوق بسیاری از صاحب‌نظران و هنرمندان است. در ضمن در این کافه می‌توانید با تورهای گردشگری تهران‌گردی هم آشنا شوید و حسابی لذت ببرید. شربت‌های اصیل ایرانی این کافه واقعا نوشیدنی هستند.

معرفی کافه‌هایی با طعم شعر و قهوه و کتاب

آدرس: میدان بهارستان، پشت مترو بهارستان، انتهای خیابان دانشسرا، ابتدای خیابان گودرزی (علائی سابق)، در شمالی و اصلی باغ نگارستان

آدرس‌هایی برای پاییز

در پاییز مطالعه و موسیقی خیلی می‌چسبد. این فهرست از آدرس کافه‌هایی که برای این فصل بهترین انتخابند را از دست ندهید:

کافه پارادیزو: تهران- خیابان مطهری، بعد از مفتح، خیابان مهرداد، پلاک یک

کافه کتاب پارس: کرج، انتهای اتوبان همت، بزرگراه

تهران،کرج، پارک آبی پارس، مرکز خرید آکوا گالریا

کافه کتاب ترنج: سنندج، خیابان حسن‌آباد، روبه‌روی رستوران خاطره خوب، جنب مبل فروشی جلیس

کافه کتاب سوما: تهران، ابتدای خیابان آزادی، پارک المهدی، جنب سرای محله استاد معین

کافه کتاب پاییز: اراک، خیابان خرم، ابتدای بلوار قدوسی

کافه کتاب پرچین: اراک، خیابان محسنی، انتهای پل، سمت راست، کوچه برادران رسول

کافه کتاب رؤیا: کرج، عظیمیه ، بین میدان اسبی و مهران، جنب پمپ بنزین

کافه کتاب پاپیون: مشهد، وکیل‌آباد ۱۰، لاله ۳ ، پلاک ۱۹

کافه کتاب استوری: خراسان شمالی ، اسفراين، خیابان طالقانی ،نبش طالقانی ۲۰

کافه کتاب آفتاب: مشهد، بین چهارراه گلستان و چهارراه دکترا سمت راست، بازار کتاب گلستان

کافه کتاب آمه: تهران، بلوار کشاورز، تقاطع کارگر، پلاک ۳۰۸ ، فروشگاه کتاب آمه

کافه کتاب امیرکبیر: تهران، میدان انقلاب، خیابان انقلاب، بین ۱۲ فروردین و اردیبهشت- انتشارات امیرکبیر

کافه کتاب ثالث: تهران، خیابان کریمخان ، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۰، طبقه۴
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج