۱۵۲۸۱۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تغییرات جوی باعث جنگ می‌شود!

ژنرال‌های بازنشسته ارتش آمریکا در گزارشی اعلام کردند، تغییرات جوی می‌تواند تعداد و شدت درگیری‌های جهانی را افزایش دهد!

خبرگزاری ایسنا: ژنرال‌های بازنشسته ارتش آمریکا در گزارشی اعلام کردند، تغییرات جوی می‌تواند تعداد و شدت درگیری‌های جهانی را افزایش دهد!

هیات مشورتی سی‌.ان‌.ای، گروهی از افسران بازنشته ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و تفنگداران دریایی آمریکا در گزارشی تحت عنوان «امنیت ملی و تسریع خطرات تغییرات جوی» گفتند، تغییرات جوی می‌تواند تعداد و شدت جنگ‌های جهانی را افزایش دهد چراکه این مساله باعث می‌شود تا مناطق مشخص غیرقابل سکونت شود و گرم شدن کره زمین و آب شدن یخ‌های قطبی نیز باعث می‌شود تا مسیرهای تجاری و نظامی بیشتری میان کشورها به وجود آید.

این افسران بازنشسته در این گزارش افزودند، آمریکا باید برای مسائل امنیتی ناشی شده از تغییرات جوی آماده شود. تغییرات جوی می‌تواند تهدیدها را افزایش دهد. فقر، مهاجرت گسترده و غیره نیز می‌تواند امکان درگیری و جنگ را افزایش دهند.

گروه مشورتی سی‌ان‌ای در رابطه با این مساله ابراز تعجب کردند که با وجود آنکه تغییرات جوی به طور گسترده به عنوان مشکلی که باید هرچه سریعتر به آن رسیدگی شود، پذیرفته شده اما این مشکل همچنان به عنوان یک مساله دوقطبی باقی مانده است.

آنها در این گزارش افزودند: ما از این مساله که مذاکرات درباره تغییرات جوی به شدت دو قطبی شده و از صحنه مذاکرات عمومی کنار گذاشته شده، نگران شدیم. از پیامدهای امنیتی بالقوه تغییرات جوی جهانی باید به عنوان کاتالیزورهایی برای همکاری و تغییر استفاده شود اما در عوض در حال حاضر پیامدهای تغییرات جوی بی‌ثباتی در مناطق آسیب‌پذیر جهان را تشدید کرده و به عنوان کاتالیزورهایی برای جنگ به کار می‌روند.

آنها ادامه دادند، اقدامات انجام شده توسط آمریکا و جامعه بین‌الملل برای رسیدگی به پیامدهای تغییرات جدی ناکافی بوده است.

این افسران بازنشسته در گزارش خود گفتند، این پیامدها می‌توانند مسائلی همچون فقر، تجزیه محیط‌ زیست، بی‌ثباتی سیاسی و تنش‌های اجتماعی را افزایش دهند؛ شرایطی که می‌تواند منجر به تشدید فعالیت‌های تروریستی و دیگر اشکال خشونت شود.

این مقامات توضیح می‌دهند: شرایط آب و هوایی سخت باعث خشکسالی و سیل‌های طولانی‌مدت می‌شود و نهایتاً این مسائل منجر به کمبود مواد غذایی و در نتیجه مهاجرت مردم می‌شوند. این تاثیرات بر آمادگی ارتش نیز تاثیر گذاشته و توانایی ارتش برای واکنش به نیازهای آینده را محدود می‌کند.

در همین حال باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در چند روز گذشته توافق بسیار مهم و چشمگیری را با چین امضا کرد که براساس آن هر دو کشور در سه دهه آن به طور چشمگیری پخش گاز گلخانه‌ای خود را کاهش می‌دهند.

آمریکا براساس این توافقنامه به عنوان بخشی از مبارزات جهانی علیه تغییرات جوی متعهد شد تا بین ۲۶ تا ۲۸ درصد از میزان پخش گاز کربن خود را تا سال ۲۰۲۵ میلادی کاهش دهد.

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین نیز گفت: قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی میزان پخش گاز گلخانه‌ای کشورش را محدود کند.

وی به منظور موفقیت‌آمیز بودن این تصمیم گفت، تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۲۰ درصد از انرژی که چین به آن نیاز دارد از منابع جایگزین همچون انرژی‌های خورشیدی و انرژی بادی تامین می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج