۱۵۲۹۸۷
۵۰۶۵
۵۰۶۵
پ

اجاق خورشیدی +عکس

گروهی از کارآفرینان برای تغییر روش پخت و پز در پیکنیک اقدام به تولید اجاق گازی کرده اند که در مدت ۱۰ دقیقه تنها با استفاده از نور خورشید غذا را آماده می کند. نام این گجت جدید GoSun Stove است که با جذب حرارت از خورشید، دمای آن به ۲۹۰ درجه سانتی گراد می رسد.

ویکی پی جی: گروهی از کارآفرینان برای تغییر روش پخت و پز در پیکنیک اقدام به تولید اجاق گازی کرده اند که در مدت ۱۰ دقیقه تنها با استفاده از نور خورشید غذا را آماده می کند. نام این گجت جدید GoSun Stove است که با جذب حرارت از خورشید، دمای آن به ۲۹۰ درجه سانتی گراد می رسد. سازندگان این وسیله ادعا می کنند که این اجاق می تواند بدون ایجاد خطر، هات داگ، املت، غذای فریز شده، فیله ماهی، مافین، غذاهای سرخ کردنی و حتی گوشت خام را بپزد.

طول این وسیله ۶۰ سانتی متر و قطر آن ۵.۷ سانتی متر است و توانایی حمل ۱.۴ کیلوگرم غذا یا مایعات را دارد. اجاق خورشیدی در هر بار می تواند به اندازه ۴ نفر غذا آماده کند. مت گیلسپای، طراح صنعتی ۲۴ ساله شرکت GoSun Stove پدید آمدن ایده اجاق خورشیدی را اینگونه توصیف می کند: "پاتریک شروین بنیانگذار این شرکت در حال جمع آوری سیستم گرمایش آب از روی سقف منزلش بود که متوجه شد لوله های داخل سیستم علی رغم ابری بودن هوا بسیار داغ هستند. او کنجکاو شد و یک هات داگ را درون لوله قرار داد و پس از ۱۰ دقیقه ایده اصلی اجاق خورشیدی متولد شد!"

هسته اصلی تکنولوژی به کار رفته در اجاق خورشیدی یک لوله خلا است که به عنوان محفظه پخت اجاق عمل می کند. این محفظه ۸۰ درصد نور خورشید را جذب می کند. گیلسپای می افزاید: "این سیستم بسیار کارآمد است و گامی در جهت آشپزی بدون استفاده از سوخت است. هنگامی که هوا ابری می شود غذا با حرارتی که پیشتر در لوله خلا ذخیره شده است، پخته می شود. به همین دلیل اجاق خورشیدی GoSun چند منظوره است. زمان پخت و پز با این اجاق در دماهای بسیار کم و سرعت های بالای وزش باد به سختی تحت تاثیر قرار می گیرد. ما عاشق دیدن عکس العمل مردم در هنگام کباب کردن سیر یا بخار پز کردن سبزیجات در یک روز ابری هستیم!"

قیمت این اجاق ۲۸۰ دلارو قیمت نوع کوچک تر آن ۱۲۸ دلار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج