۱۵۳۲۰
۱ نظر
۵۰۳۸
۱ نظر
۵۰۳۸
پ

راه‌حل‌هايي براي ۲ مشكل شايع موها در اين روزها

زماني براي زنده كردن مجدد موها

شما در زمستان حتي براي رنگ و صاف كردن مو با مواد شيميايي، بيشتر هزينه مي‌كنيد اما بايد حواس‌تان باشد كه در اين روزها بايد بيشتر مواظب موهاي‌تان باشيد. در اين روزها ۲ گونه آسيب مو خيلي شايع است كه در اينجا مي‌توانيد در مورد اين ۲ نوع آسيب‌ديدگي شايع مو و چند راه ساده براي ترميم آن‌ها نكته‌هاي مفيدي بخوانيد.

زماني براي زنده كردن مجدد موها

زماني براي زنده كردن مجدد موها

برترین ها: يكي از خوبي‌هاي تابستان اين است كه به موهاي‌تان اجازه مي‌دهيد بعد از شست‌وشو خودش حالت بگيرد بدون آن‌كه خشكش كنيد از خانه خارج شويد. موهاي شما به اين استراحت و دور ماندن از حالت دهنده‌هاي حرارتي واقعا نياز دارد. اما وقتي روزهاي سرد پاييز و زمستان فرا مي‌رسند اكثر خانم‌ها از سشوار و اتوي صاف كننده مو استفاده مي‌كنند. شما در زمستان حتي براي رنگ و صاف كردن مو با مواد شيميايي، بيشتر هزينه مي‌كنيد اما بايد حواس‌تان باشد كه در اين روزها بايد بيشتر مواظب موهاي‌تان باشيد. در اين روزها ۲ گونه آسيب مو خيلي شايع است كه در اينجا مي‌توانيد در مورد اين ۲ نوع آسيب‌ديدگي شايع مو و چند راه ساده براي ترميم آن‌ها نكته‌هاي مفيدي بخوانيد.


زماني براي زنده كردن مجدد موها

اگر رنگ زيادي به موهاي‌تان زده‌ايد

ترميم آسيب‌هاي شيميايي

آرايش زياد موها با مواد شيميايي مانند «هاي‌لايت كردن موها» و «صاف كردن مو با استفاده از لوازم آرايشي» باعث از بين رفتن رطوبت طبيعي تار مو ، شكننده و كدر شدن آن مي‌شود. اين مواد شيميايي به داخل مو نفوذ مي‌كنند و لايه چربي (ليپيدي) محافظ ساقه مو (همان لايه‌اي كه موها را سالم و براق نگه مي‌دارد) را از بين مي‌برند و در نتيجه موها حالت بيمار گونه و كدر پيدا مي‌كنند.
  • چگونه درمان كنيد:
هفته‌اي يك بار از بخار آب براي باز كردن كوتيكول مو و نفوذ نرم‌كننده به داخل ساقه مو استفاده كنيد.
  • چگونه اين كار را انجام دهيد:
بعد از شامپو كردن و آبكشي موها، نرم‌كننده‌اي قوي حاوي پروتئين و اسيدهاي چرب را به ساقه موي مرطوب بماليد. در همين حين كاسه‌اي آب را ۳‌دقيقه در ماكروويو گرم كنيد (حواس‌تان باشد كه حتما دستكش بپوشيد تا دست‌هايتان هنگام تماس با آب نسوزد). قبل از اينكه آب سرد شود حوله‌اي متوسط را در آب فرو كنيد، آب اضافه آن را بچلانيد و بگذاريد چند ثانيه سرد شود و بعد حوله را دور تا دور سر خود بپيچيد به طوري كه همه موها را بپوشاند، بعد از ۵ دقيقه موهاي‌تان را آب بكشيد.


اگر زيادي از سشوار استفاده مي‌كنيد

ترميم آسيب هاي حرارتي

دستگاه‌هايي مثل سشوار و اتو‌هاي حالت دهنده مو كه حرارت زياد توليد مي‌كنند، بخش مركزي مو يعني كوتيكول موهاي‌تان را داغ و در واقع سرخ مي‌كنند. اولين راه مقابله با خشكي ناشي از اين حالت، آزاد گذاشتن قشر مو است. قشر تشنه و خشك مو براي جبران بي‌آبي راهي به جز دريافت رطوبت از هوا ندارد كه اين باعث وز شدن موها مي‌شود و اگر همچنان براي حالت دادن موهاي آسيب‌ديده از حرارت بالا استفاده كنيد، موهاي‌تان شكننده‌تر مي‌شود و حتي ممكن است از بعضي نقاط كاملا بشكند و دچار ريزش موي منطقه‌اي شويد.
  • چگونه درمان كنيد:
ابتدا موهاي‌تان را با حوله (يادتان باشد كه با حوله به موهاي‌تان ضربه بزنيد نه اين‌كه آن‌ها را بساييد) و بعد با سشوار آن‌ها را خشك كنيد. براي خشك كردن و حالت دادن موهاي‌تان با سشوار و اتوي مو از اسپري مو محافظت‌كننده در برابر حرارت حاوي ماده «پنتنول» استفاده كنيد. اين مواد حرارت را توزيع مي‌كند و قسمت‌هايي كه آسيب‌ديده و ضعيف هستند را مي‌پوشاند و مرطوب مي‌كند. از سشواري استفاده كنيد كه قدرت باد آن زياد باشد تا زمان حالت دادن و در معرض حرارت گرفتن موها كاهش پيدا كند. متمركز كننده باد سشوار باعث ايجاد فاصله ايمن بين موهاي‌تان و لوله‌هاي داغ فلزي داخل سشوار مي‌شود.اگر از اتوي صاف‌كننده مو استفاده مي‌كنيد، هر دسته از موهاي‌تان را فقط يك‌بار اتو بكشيد و از حرارت پايين دستگاه هم استفاده كنيد. براي صاف كردن موها ۳۶۰ درجه فارنهايت (۱۸۰ درجه سانتي‌گراد) براي تار موي نازك و ۴۱۰ درجه فارنهايت (۲۱۰ درجه سانتي‌گراد) براي تار موي كلفت مناسب است.


زماني براي زنده كردن مجدد موها

يك آزمايش 10 ثانيه‌اي براي سنجش سلامت مو

يك دسته از موهاي‌تان را جدا كنيد و داخل يك كاسه آب كوچك بيندازيد.

هر چقدر موهاي‌تان سريع‌تر در آب فرو رفت، ميزان پروتئين و رطوبت موهاي‌تان كمتر است. اگر موهاي‌تان روي آب شناور ماند، موهاي سالمي داريد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zeynal

      با سلام...
      ممنون از مطالب قشنگتون...
      منم این موهام کمی فر هست نمیدونم چیکار کنم تا صاف و خودشون حالت بگیرن هر موقع به شونه هام شانه میکشم بعداز یکی دو ساعت بازم فر میشه حتی اتوی مو هم زدم اما فایده نداشت و خراب میشن اعصابمو بهم میریزه...
      این راه شما را هم امتحان خواهم کرد تا ببینم چی میشه...
      موفق باشید
      یا علی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج