جاباما
۱۵۳۳۸۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

شاید باور نکنید اما...

۱۲۰ انسان منجمد در انتظار حیات دوباره‌!

تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر در «بنیاد تمدید حیات آلکور» به شکل نیمه مرده منجمد شده‌اند با این امید که روزی با پیشرفت علم دوباره به حیات بازگردند.

ایسنا: تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر در «بنیاد تمدید حیات آلکور» به شکل نیمه مرده منجمد شده‌اند با این امید که روزی با پیشرفت علم دوباره به حیات بازگردند.

120 انسان منجمد در انتظار حیات دوباره‌!

بنیاد تمدید حیات آلکور یک مؤسسه غیردولتی است که در سال ۱۹۷۲ میلادی در «سکاتدزیل» ایالت «آریزونا»ی آمریکا تأسیس شد. این بنیاد، شناخته شده ترین نهاد جهان در زمینه تحقیقات و مطالعات سرمازیستی محسوب می‌شود. هدف سرمازیستی این است که با کمک انجماد بدن از مرگ کامل همه سلول ها و ساختار سلولی جلوگیری کند و آسیب به بافت‌ها را به حداقل برساند تا شاید در آینده نزدیک، به هوش آمدن دوباره پس از یک دوره انجماد امکان‌پذیر شود.

در سرمازیستی که دانشی نوبنیاد است، دمای بدن انسان را تاحدی پایین می آورند که تا حد ممکن به بافت های بدن صدمه نرسد به این امید که بتوان در چند صد سال آینده فرد منجمد را دوباره زنده کرد. در این وضعیت فرد در حالت نیمه مرده قرار می‌گیرد و اغلب افرادی تن به این سرنوشت می دهند که به دلیل ابتلا به بیماری‌های لاعلاج و یا کهولت سن به آخر خط رسیده‌اند. افرادی که امروز برای منجمد شدن داوطلب می‌شوند به این واقعیت آگاه هستند که در حال حاضر روشی برای بازگشت آنها به حیات وجود ندارد بلکه فقط امیدوارند که شاید روزی علم به اندازه‌ای پیشرفت کند که بتواند آن‌ها را دوباره به زندگی بازگرداند. در حال حاضر بیش از ۱۲۰ نفر در بانک انجماد بنیاد آلکور منجمد شده‌اند و ۱۰۰۵ نفر دیگر نیز در فهرست انجماد و مرگ موقت هستند.

به گزارش ریپلی، از افراد مشهوری که به سرمازیستی تن داده‌اند می‌توان به «تد ویلیامز» قهرمان مشهور بیس‌بال اشاره کرد و سه دانشمند دانشگاه آکسفورد نیز به تازگی درخواست انجماد خود را به بنیاد آلکور ارائه کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناصر

      در حال حاضر روشی برای بازگشت آنها به حیات وجود ندارد بلکه فقط امیدوارند که شاید روزی علم به اندازه‌ای پیشرفت کند که بتواند آن‌ها را دوباره به زندگی بازگردان!!!!!!!

      اولا سلول ها برای زنده ماندن نیاز به انرژی دارند دوما شما تا الان حتی یک سبزی که دارای یک حیات اولیه نباتی و گیاهی هست رو اگر منجمد کنی و دوباره بکاری رشد نخواهد کرد چون سلول های بنیادی اون مرده هست.....

      بعد این افراد به چه عقلی دست به چنین خودکشی ای زده اند!!

      پاسخ ها

      • me too

        ایشون بیشتر از اوشون میدونن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج