۱۵۳۳۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دورخیز دلار برای شکستن رکورد ۱۴۰۰ تومان

رکود دلار، به خاطر چند سکه بیشتر!

هجوم نقدینگی سرگردان به سمت گیشه‌های بانک‌ها و تشکیل صف برای خرید سکه دولتی در حالی ادامه دارد.

هجوم نقدینگی سرگردان به سمت گیشه‌های بانک‌ها و تشکیل صف برای خرید سکه دولتی در حالی ادامه دارد. که دلار در بازار آزاد تهران به ۱۳۸۰ تومان رسیده است و احتمال افزایش قیمت این نوع ارز به ۱۴۰۰ تومان در روزها و هفته‌های آینده وجود دارد.

آخرین بررسی میدانی از بازار سکه و ارز نشان می دهد که طی دو هفته گذشته با هجوم دلالان و خریداران انواع سکه دولتی به بانکها برای کسب سود و فروش آن در بازار آزاد، بازار انواع ارزهای معتبر از جمله دلار، پوند و یورو با رکود و کاهش چشمگیر مشتری مواجه شده است.

دلار آزاد ۱۳۸۰ تومان

طی امروز چهارشنبه هر دلار توسط دلالان و فروشندگان بازار آزاد به قیمت ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵ تومان خریداری و ۱۳۸۰ تومان نیز فروخته می شود.

همچنین قیمت خرید دلار در تابلوی صرافی ها ۱۳۷۰ و قیمت فروش آن نیز ۱۳۸۰ تومان اعلام شده است. یورو طی روز جاری ۱۸۰۵ تومان خریداری و ۱۸۲۰ تومان نیز فروخته می شوند، قیمت خرید پوند هم ۲۱۴۰ تومان و قیمت فروش آن نیز ۲۱۷۰ تومان اعلام شده است.

یکی از فروشندگان ارز آزاد گفت: از وقتی بانک مرکزی در هفته گذشته سیاست جدید خود را در قبال فروش سکه دولتی و همچنین پیش فروش آن اعلام کرد اوضاع بدتر شده است و این روزها بازار خرید و فروش ما به شدت کساد است و حتی در برخی روزها هیچ فروشی نداریم.

وی ادامه داد: متاسفانه بانکهایی هستند که با خرید سکه دولتی از بانکها و فروش آن در بازار آزاد منابع جدید را وارد بازار ارز می کنند. ادامه این روند در روزهای گذشته و پس از تشکیل صف های طولانی در مقابل بانکها باعث به هم ریختن بازار آزاد فروش دلار و رکود آن شده است.

این فروشنده آزاد ارز تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت بازار دچار التهاب شده است و افراد در طول روز به جای خرید و یا فروش دلار از ما به سئوال پرسیدن و کشف قیمت بسنده می کنند و این اوضاع باعث شده است تا کار و کاسبی ما طی هفته های گذشته با وضعیت بدی روبرو شود.

این دلال دلار با تاکید بر اینکه یورو و پوند نیز متاثر از تغییر ناگهانی موضع نقدینگی در بازار و جابه جایی آن به سمت بازار سکه دچار افت قیمت و نوسان شده است، بیان داشت: در حال حاضر اگر دلار نباشد یورو نیز با قیمت های به شدت بدتری از وضعیت فعلی مواجه خواهد شد.

این فروشنده آزاد ارز در پاسخ به این سئوال که دلیل سئوال پرسیدن و معامله نکردن ارزهای معتبر از سوی مردم را چه می دانید، گفت: به دلیل بروز نوسانات شدید قیمتی در هفته های اخیر و جابه جایی آن در بازارهای ارز و سکه مردم فکر می کنند ممکن است قیمت در روزهای آینده دچار تغییرات زیادی شود بنابراین سرگردان هستند و نمی دانند که چه کار باید بکنند.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

رکود دلار، به خاطر چند سکه بیشتر!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج