۱۵۳۴۸۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فردا در بهارستان چه خبر است؟

نمایندگان مجلس فردا صلاحیت و برنامه‌های چهارمین فرد معرفی‌شده دولت یازدهم به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را بررسی می‌کنند.

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی فردا (سه‌شنبه)‌ ۲۷ آبان‌ماه خانه ملت، برای چهارمین بار از آغاز بکار دولت یازدهم، صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور سه‌شنبه هفته گذشته ۲۰ آبان طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی «فخرالدین احمدی‌دانش‌آَشتیانی» را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی سکّان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور کسب رأی اعتماد به خانه ملت معرفی کرد.

رئیس‌جمهور پیش از این «جعفر میلی‌منفرد»، «رضا فرجی‌دانا» و «محمود نیلی‌احمدآبادی» را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی‌منفرد نتواست از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، اما فرجی‌دانا توانست از فیلتر بهارستان بگذرد اما عملکرد نادرست آقای وزیر و انتصابات مسئله‌دارش در این وزارتخانه کلیدی، نمایندگان مجلس را بر آن داشت تا با استیضاح، رأی اعتمادشان را از وی بردارند آن هم در شرایطی که تنها چند ماهی بیش، از عمر وزارت فرجی‌دانا نگذشته بود.

پس از استیضاح فرجی‌دانا، رئیس‌جمهور «نیلی‌احمدآبادی» را به عنوان سومین وزیر پیشنهادی علوم به پارلمان معرفی کرد در حالی که عدم رأی‌آوری وی به گفته برخی نمایندگان مشخص بود.

جلسه رأی اعتماد به وی ۷ آبان در صحن علنی برگزار شد و «نیلی‌احمدآبادی» تنها موفق به کسب ۷۹ رأی موافق در مقابل ۱۶۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ رأی مأخوذه شد و نتوانست از فیلتر بهارستان بگذرد.

فردا جلسه رأی اعتماد به چهارمین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی سکّان وزارت کلیدی و حساس علوم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار می‌شود که شاید در تاریخ مجالس اول تا نهم، این اتفاق کمتر افتاده باشد که طی ۲۰ روز ۲ بار جلسه رأی اعتماد برای وزیر یک وزارتخانه برگزار شده باشد.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، حسن روحانی رئیس‌‌جمهور یک ساعت فرصت دارد از نیلی‌احمدآبادی دفاع کند.

سپس ۲ مخالف و ۲ موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر ۱۵ دقیقه فرصت سخنرانی دارند، البته هر نماینده مخالف یا موافق می‌تواند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهد.

پس از اتمام سخنرانی مخالفان و موافقان برنامه‌های وزیر پیشنهادی، خود وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون قرار می‌گیرد و حداکثر ۳۰ دقیقه فرصت دارد ضمن تشریح بیوگرافی و سوابق خود، برنامه‌هایش را ارائه دهد.

در پایان هم رئیس مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را به رأی وکلای ملت می‌گذارد.

کل زمان بررسی صلاحیت نیلی‌احمدآبادی ۱۵۰ دقیقه معادل ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه است، البته ممکن است برخی مخالفان از ایراد سخنرانی انصراف دهند که در این صورت موافق هم صحبت نمی‌کند و در نتیجه از این زمان کاسته می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج