جاباما
۱۵۳۶۳
۲۳ نظر
۵۰۵۴
۲۳ نظر
۵۰۵۴
پ

نماد یهودی میدان انقلاب تخریب شد + عکس

سازه ميدان انقلاب در نهايت تخريب شد به اين خاطر كه عده‌اي در ميدان، نماد ستاره داوود را ديدند...

سازه ميدان انقلاب در نهايت تخريب شد به اين خاطر كه عده‌اي در ميدان، نماد ستاره داوود را ديدند. از يك سال پيش زمزمه‌هايي مبني بر يهودي بودن نماد ستاره‌اي كه در ميانه ميدان انقلاب جا خوش كرده بود، آغاز شد. برخي از جرايد و رسانه‌ها اين كشف را به گوش مسوولان شهري شهرداري تهران رسانده بودند كه فقط اين نيست و نمادهايي در برخي از ايستگاه‌هاي بي.‌آر.تي و ايستگاه‌هاي بين شهري نيز نشانه‌هايي از نمادهاي فراماسونري هستند.

موضوع به مجلس هم كشيده شد و درحالي‌كه عده‌اي از نماينده‌ها مي‌گفتند تا به حال چنين استنباطي از ستاره مورد اشاره نداشتند، قول دادند بررسي بيشتري كنند و در صورت واقعيت داشتن چنين پديده‌اي به مسوولان شهر تذكر بدهند. ابتدا مديران شهر مقاومت كردند و معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري به اين عده حساس گفت كه دست از اين حساسيت‌ها برداريد. اما روز گذشته مقاومت‌ها خودش را به شكل تخريب نماد هرمي شكل و ستاره شش پر ميدان انقلاب نشان داد؛ نمادي كه به گفته سازنده مجسمه پيشين ميدان انقلاب نمادي از معماري سنتي و ايراني - اسلامي بود كه از روي دست نمادهاي هرمي شكل و اصيل استادكاران ايراني اقتباس شده است.

نماد ميدان انقلاب را دوباره مي‌سازيم

تماس براي پيگيري چرايي تخريب نماد ميدان انقلاب با رييس سازمان زيباسازي شهرداري تهران بي‌نتيجه بود. سيد محمد شوشتري در جلسه بود اما مدير روابط عمومي اين سازمان اعلام كرد تصميم براي تخريب اين نماد از زماني گرفته شد كه عده‌اي روي نماد جديد ميدان انقلاب ستاره داوود را ديدند. به همين ترتيب روز گذشته رييس سازمان زيباسازي تصميم گرفت از ساخت دوباره نمادي خبر بدهد كه يك سال و نيم پيش نصب شده بود. به گفته شوشتري گنبد ميدان انقلاب سازه‌اي موقتي بود كه احداث آن هزينه بسيار كمي برده اما از يك‌ونيم‌سال قبل فراخوان طراحي نماد جديد براي اين ميدان مهم شهر داده شده بود. از يك سال و نيم گذشته دوباره از سوي سازمان زيباسازي فراخوان و ارديبهشت‌ماه سال‌جاري اين كار به حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي سپرده شد: «در مردادماه چند طرح از حوزه هنري دريافت و در نهايت در شهريور دو طرح تاييد شد. يكي از آنها در آبان‌ماه مورد وفاق اعضاي هيات‌مديره قرار گرفت. در حال حاضر نيز سازمان زيباسازي در حال آماده‌سازي و سبك كردن بار ميدان براي رسيدن به بتن است.» اين گفته شوشتري با اميدواري او براي نصب مجدد سازه ميدان انقلاب همراه بود: «با مساعد بودن شرايط جوي اميد مي‌رود تا پايان امسال نماد تاره به بهره‌برداري برسد؛ نمادي كه به گفته رييس سازمان زيباسازي داراي چند وجه و گويش متنوع است كه هر وجه آن مضامين انقلاب اسلامي و روايتي از وقايع و اتفاقات آن است.»

به نظر موقتي نبود، ۳۰۰ميليون تومان خرج برداشت

به گفته مجسمه‌ساز پيشين ميدان انقلاب سازه‌اي كه ديروز تخريب شد يك مدل اقتباسي از يك استادكار معروف معماري ايران بود كه نشانه‌هايي از موقتي بودن نداشت، چراكه شهرداري ۳۰۰ميليون تومان پول از جيب شهر خرجش كرده بود. ايرج اسكندري، استاد دانشگاه و عضو هيات علمي دانشگاه هنر در گفت‌وگو با شرق درباره زماني كه قرار شد مجسمه ميدان انقلاب برداشته شود، گفت: «وقتي قرار شد در ميدان انقلاب ايستگاه مترو تعبيه شود براي پايه‌گذاري تاسيسات مترو آن را برداشتند و به انبار ايستگاه مترو ميرداماد منتقل كردند اما قول داده شد بعد از احداث ايستگاه مترو- سازه به جاي خود باز مي‌گردد اما هرگز اين اتفاق نيفتاد.» به گفته او مجسمه پيشين در سال ۶۰ توسط او ساخته شد؛ مجسمه‌اي كه بتني و سنگين بود: «‌پس از آن فراخواني داده شد تا هنرمندان سازه‌اي را با نمادي كه معرف انقلاب ايران باشد، طراحي كنند. عده‌اي مجسمه‌هايي كار كردند اما به‌طور نامعلومي كار كساني كه بر اساس آن فراخوان تهيه شده بود، كار نشد و در نهايت كاري كه مي‌بينيد اجرا و تعبيه شد. هنرمند سازنده آن آقاي روانبخش بود كه اتفاقا از هنرمندان شناخته‌شده‌اي هم هست. نقشي كه او در اين اثر استفاده كرد از آثار يكي از استادان معماري ايران دكتر همايون سليمي ايده‌اش گرفته شده بود.

تخصص وي طراحي نقوش سنتي و پنجره‌هاي سنتي است كه بر اساس معماري ايراني - اسلامي الهام گرفته شده است. پنجره‌هاي سنتي معمولا داراي شمسه‌هاي شش پر، هشت پر و ۱۲ پر هستند و اين كاري كه از روانبخش ديديم با داشتن شش شمسه اين شايبه را به وجود آورده بود كه اين ستاره داوود است و پس از آن تخريب شد.» او معتقد است تركيب نقش كاربندي ستاره شش پر را هم مي‌شد از دلش بيرون آورد اما اين ستاره‌ها در معماري ايراني - اسلامي سابقه طولاني دارد: «شما به گنبد سلطانيه هم نگاه كنيد، مي‌بينيد كه شمسه شش پر، هشت پر و ۱۲ پر زيادي در اين سازه وجود دارد كه در تاريخ ما سابقه طولاني دارد. البته روايت‌هاي بسياري هم وجود دارد كه شهادت مي‌دهند ستاره هشت پر معروف به ستاره حضرت رسول است. امروز ديگران از نمادهاي ما استفاده مي‌كنند و همين هرم و قاعده چهار ضلعي كه در تمدن باستاني ما داراي ريشه‌هاي هنري و قديمي‌اند از سوي قوم‌هاي نوظهور به همين راحتي دزديده مي‌شوند.

آنها به راحتي اين نماد را از معماري و نقاشي ما به عاريه مي‌گيرند و به نام خود ثبت مي‌كنند.»آنچه او از سازه‌اي تخريب‌شده به ياد دارد، اين نكته است: « سازه‌اي كه در حال تخريب است سازه‌اي دايمي بود و چندان نشانه‌هاي موقتي به خود نداشت، چراكه در همان سال ۳۰۰ ميليون تومان هزينه به خود اختصاص داد.»طرح قديمي ميدان انقلاب كه كار اين استاد دانشگاه است به گفته او قرار است در ايستگاه اكباتان نصب شود. روز گذشته اين نماد ۳۰۰ ميليون توماني درحالي تخريب شد كه در كمتر از دو سال گذشته مديران شهري و ترافيكي يا شايد مترو به دنبال پول براي پر كردن چاله‌هاي مشكلات مترو بودند و همزمان با ساخت همين نماد بود كه بيش از هشت نماد از نمادهاي اصلي ميدان‌هاي معروف شهر ربوده شد و تاكنون هيچ ردي از دزد مجسمه‌ها پيدا نشده است.

نماد یهودی میدان انقلاب تخریب شد + عکس
نماد یهودی میدان انقلاب تخریب شد + عکس
نماد یهودی میدان انقلاب تخریب شد + عکس
نماد یهودی میدان انقلاب تخریب شد + عکس
نماد یهودی میدان انقلاب تخریب شد + عکس
نماد یهودی میدان انقلاب تخریب شد + عکس
نماد یهودی میدان انقلاب تخریب شد + عکس
نماد یهودی میدان انقلاب تخریب شد + عکس


منبع: شرق/ فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

نماد یهودی میدان انقلاب تخریب شد + عکس


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • a friend †

      اون مهندسی که اون موقع داشته طرح اینجا رو میکرده چرا ایجوری طرح داده که این همه سرمایه رو تخریب کنن اه

    • mahsa

      خودشون میسازن بعد میگن یهودیه خراب میکنن!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی

      • ناشناس

        گل گفتی

    • حمید

      دمشون گرم.در اصل دم استاد رائفی پور گرم که مردم رو نسبت به این موضوع ها حساس کرده.این طرح ها رو یه سری معمار ساده لوح از خارجی ها کپی میکنن بدون اینکه بدونن توی این طرح ها از نمادهای فراماسونری استفاده شده.
      راستی شاید بعضیا بگن من جو میدم ولی یه سوال:
      اصلا فرض میکنیم اینا نمادهای فراماسونری نیست ولی اون گردالی وسط با ستاره های پنج پر چه ربطی به انقلاب داره؟!یا اسم میدون باید عوض شه یا طرحش!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه مشنگ خان تو از فراماسونری چیزی حالیته که راجع بهش حرف میزنی

    • marmar

      حالا اصلا مگه هر گردی گردویه؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • melika

        آره گردوئه.نکنه خودت هم یهودی هستی؟

    • فاران

      حالا هر ستاره ی شش گوشه ای مختص یهودیان و صهیونیستهاست ؟؟
      الان به یک بچه دبستانی بگی یک ستاره بکش از همین ها میکشه پس ...

      پاسخ ها

      • مرضیه

        نه چرا خالی می بندی. بچه 5 پر می کشن:)

    • مملي

      آيا حضرت داود پيغمبر خدا نبوده؟
      نشان يهوديان ستاره 6گوشست. نشان مسيحيان صليب و نشان خود ما مسلمونا هم كلمه الله...

      پاسخ ها

      • alireza

        عزیزم ستاره 6 پر نشونه یهود نیست.نشونه صهیونیستاست.ما هم باهاشون مخالفیم.کی با یهود کار داره مملی جان

    • بدون نام

      بچه دبستانی رو اگر یه بار نقاشی شوو بگیری پاره کنی ، یادش می مونه که از این غلطا نکنه. مثل مهندس طرح فوق که قول میده از این ... نکنه.

    • raha

      با نظر حمید اقا کاملا موافقم با مدرک
      برادر من دانشجو رشته دکترا است و این طرح را هم برای من توضیح دادن که بخوام بیشتر نوضیح بدم نظرم و نشون نمیدن

    • ساسان-83

      کاسه داغتر از آش یعنی همین.متاسفانه خیلی از ماها توی اصلی یات (اصول) مانیم به فرع می پردازیم.این میدان و نقش های آن چه ربطی به یهود و ستاره داوود پیامبر خدا داره؟ما که چیزی متوجه نشدیم

    • بدون نام

      فقط فکرکنید این 300میلیون میتونست چه گره ایی از مشکلات مردموبازکنه

    • بدون نام

      برای اطلاع از اهمیت موضوع به سخنرانی ها ونظرات دکتر رائفی پور مراجعه کنید مطمئن باشید ضرر نمیکنید

    • par

      با وجود اینکه همه ادیان آسمانی هستند و اساس تمامی ادیان رعایت حقوق انسانی است کماکان دین را در نمادهای آن چستجو می کنیم

    • بدون نام

      چرا اول مسئولين فكر نمي كند وبعد بسازند مثل اكثركارهاكه بعد انجام تازه مي فهمند اشتباءكرده اند

    • بدون نام

      اين نشانه ،جزوء نشانه ي شيطان پرستان هم شناخته شده)مراجعه به كتاب دكتر شريعت(ستاره 5 پر)...ضمنا اون موقع تاحالا يادشون نبوده؟؟؟؟

    • shima

      in roza har ja ro nega mikonim ye neshon az feramasonerya hast,inghadam vasamon adi shode k baziamon bavaremon nemishe o migim ina cheshon b feramasonery!!!!!!!!!!!!!!! vaghti bet migan un shakhsyate 2rane kodakit mesle mikimuse o mario sakhte yahood kafemon mibore,khoda khodesh komakemon kone to bazie ina baziche nashim

    • بدون نام

      فقط به صحبت های دکتر رائفی پور گوش بدید.ضرر نمیکنید.

    • سامان

      دوستان گل ابیش کردن الان دقیقا مثل یه چشم کامل شده داخل گوگل ارت سرچ کنید میدان انقلاب قشنگ تازه که ساختنش بعد خراب کردنش مثل چشم شده !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج