۱۵۳۶۴
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

معرفی دانشگاه های برتر

دانشگاه فودان Fudan

دانشگاه فودان که در شهر شانگهای واقع شده، یکی از قدیمی ترین و برگزیده ترین دانشگاه های کشور چین به حساب می آید. این دانشگاه، با شعار «مشتاقانه به دنبال دانش باشید تا از آن به شیوه خودتان بهره ببرید» در سال ۱۹۰۵ تاسیس شد.

برترین ها به نقل از هفت صبح : ویژگی های زیادی است که دانشگاه فودان را مشهور می کند اما عناوین قدیمی ترین و برگزیده ترین دانشگاه چین نیست که این مرکز آموزشی را مهم کرده بلکه عضویت در گروه ۲۱ و همکاری با ۳۰ دانشگاه برتر دنیا فودان را منحصر به فرد کرده است.

دانشگاه فودان که در شهر شانگهای واقع شده، یکی از قدیمی ترین و برگزیده ترین دانشگاه های کشور چین به حساب می آید. این دانشگاه، با شعار «مشتاقانه به دنبال دانش باشید تا از آن به شیوه خودتان بهره ببرید» در سال ۱۹۰۵ تاسیس شد.

دانشگاه فودان Fudan

به گزارش برترین ها دکتر یانگ یولیانگ در حال حاضر، سکانداری این دانشگاه عومی را برعهده دارد و بر کار، تدریس و فعالیت دوهزار و ۳۰۰ استاد و کارمند، ۱۵ هزار و ۷۰۰ دانشجوی دوره کارشناسی و ۱۱ هزار دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی نظارت می کند.

نوری آسمانی

فودان، به زبان چینی به معنای نور آسمانی است که هر روز می درخشد! این عبارت توسط استاد مشهور «ما ژیانبو» از متون کلاسیک فرهنگ چین انتخاب شد.

اما این مرکز آموزشی که در ابتدا به عنوان یک کالج خصوصی فعالیت می کرد، در سال ۱۹۱۱ و در پی انقلاب زین های در چین - که در پی آن آخرین سلسله پادشاهی در چین با نام نظام کینگ از بین رفت - برای یک سال به یک پایگاه نظامی برای نیروهای انقلابی تبدیل شد.

دانشگاه فودان Fudan

کالج فودان در سال ۱۹۱۷ به دانشگاه تبدیل شد و پس از سه دهه یعنی در سال ۱۹۴۱ براساس رای دولت چین، یک دانشگاه دولتی شد و نام آن به دانشگاه ملی فودان تغییر یافت.

تحولات فودان به اینجا ختم نشد و پس از کمونیست شدن حکومت چین، نام ملی از اسم دانشگاه حذف و روش های ارائه دروس و اداره دانشگاه از د انشگاه های برتر شوروی الگوبرداری شد. بالاخره هم در دهه ۷۰ میلادی و پس از دوران انقلاب فرهنگی در این کشور، دانشگاه فودان به تدریج ساختاری مدرن و بازتری از نظر تعامل با دنیای دانگشاهی خارج از چین پیدا کرد.

دانشگاه فودان Fudan

۱۷ دانشکده و ۶۹ گروه آموزشی

ساختار دانشگاه فودان متشکل از ۱۷ دانشکده و ۶۹ گروه آموزشی است. این دانشگاه همچنین دارای ۷۷ موسسه تحقیقاتی است که موسسه تحقیقاتی هنرهای تصویری شانگهای مشهورترین این موسسات به حساب می آید. به علاوه این دانشگاه در حال حاضر هزار و ۳۵۰ پروفسور در تیم دانشگاهی خود دارد که ۳۰ نفر آنها عضو آکادمی علوم چین هستند. این دانشگاه ۱۰ بیمارستان دارد که بخش آموزشی رشته های مختلف پزشکی فودان آنها را اداره می کنند.

فودان همچنین عضو گروه ۲۱ نیز هست؛ بد نیست بدانید این گروه از ۲۱ دانشگاه برجسته دنیا در زمینه تحقیقات تشکیل شده و دانشگاه های مک گیل، بریتیش کلمبیا و مبورن و دانشگاه ملی سنگاپور ازجمله اعاضی شناخته شده این گروه دانشگاهی هستند. نکته جالب توجه آنکه اعضای این گروه به صورت گسترده ای در خصوص انجام تحقیقات علمی و برگزاری همایش ها با یکدیگر همکاری دارند.

دانشجویان بین المللی

از دهه ۱۹۵۰ میلادی، دانشگاه فودان شروع به ثبت نام از دانشجویان بین المللی کرد. فودان یکی از اولین مراکز آموزش عالی در کشور چین بود که اقدام به این کار کرد. از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰ هزار دانشجوی بین المللی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان از فودان فارغ التحصیل شدند.

دانشگاه فودان Fudan

به گزارش برترین ها در پایان سال ۲۰۱۰، تعداد دانشجویان خارجی سه هزار و ۱۲۵ نفر گزارش شد که رتبه دوم را در میان دانشگاه های چین در این زمینه احراز کرد. برنامه های درسی دانشجویان خارجی شامل قسمت های دریافت مدرک و بدون دریافت مدرک می شود.

به این شکل برخی از دانشجویان خارجی تنها برای گذراندن یک ترم تحصیلی و به شکل میهمان به صورت موقت در فودان به تحصیل می پردازند. یکی از مهم ترین بخش های آموزشی مربوط به دانشجویان خارجی، گروه آموزشی زبان و فرهنگ چین است. این گروه آموزشی زیر مجموعه دانشکده هنر است و در آن به صورت اختصاصی توسط اساتید برجسته چینی و بعضا غیرچینی به تدریس ادبیات، تاریخ، اقتصاد، فلسفه و حقوق چین اختصاصا برای دانشجویان خارجی پرداخته می شود.

دانشگاه فودان Fudan

معروف های فودان

امروزه انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه فودان در سرتاسر دنیا از ژاپن و استرالیا گرفته تا کانادا و آمریکا وجود دارند. فارغ التحصیلان فودان از نظر اقتصادی، آکادمیک و آموزشی دارای ارتباطات وسیعی با دانشگاه کنونی فودان هستند. برنامه های معمول انجمن های فارغ التحصیلی فودان عبارتند از به روز رسانی لیست اعضا، برگزاری کنفرانس ها، اجرای طرح تبادلات فرهنگی چین با دیگر کشورها و ارتباط گسترده با دیگر انجمن های فارغ التحصیلی در دنیا. این هم لیستی از برترین فارغ التحصیلان شناخته شده دانشگاه فودان.

زانگ زیرانگ: قاضی برجسته چین

تانگ جیاکژوان: وزیر خارجه سابق چین

لی لانکینگ: معاون سابق نخست وزیر چین

ژوکژان: ریاضیدان برجسته

شنمن ژانگ: مدیریت عالی اجرایی بانک جهانی یک بنیاد چینی - آمریکایی

دانشگاه فودان Fudan

دانشگاه فودان عضو گروه بین المللی دانشگاه های رده بالای ارائه دهنده کمک های تحصیلی و بورسیه کردن دانشجویان است اما به تازگی بنیاد توسعه آموزشی را با همکاری دانشگاه ییل تاسیس کرده که مرکز آن در شهر نیویورک است. بد نیست بدانید فودان اولین دانشگاه چینی است که چنین بنیادی تاسیس کرده است.

شبکه تیندال

در سال ۲۰۱۱، فودان عضو شبکه تیندال شد، این شبکه از مجموعه ای از مراکز تحقیقاتی و عملیاتی که در زمینه تغییرات آب و هوایی کره زمین فعالیت می کنند، تشکیل شده و پروفسور یولیانگ یانگ استاد فودان که مسئول این دانشگاه در شبکه تیندال هم هست، در ماه می امسال در شهر نوورویچ انگلستان جایزه ارزشمندترین فعال محیط زیستی را دریافت کرد.

تعویض دانشجو با ۲۰۰ دانشگاه

دانشگاه فودان با همکاری با بیش از ۲۰۰ دانشگاه در ۳۰ کشور دنیا برنامه های تعویض و جا به جایی دانشجو دارد که اطلاعات کامل و به روز شده آن را در سایت مرکزی خود دانشگاه می توانید ببینید اما برای اینکه به عملکرد مثبت فودان پی ببرید، بد نیست بدانید این مرکز آموزشی با دانشگاه هایی مانند هاروارد، ییل، دورهام، توکیو، دانشگاه ملی سنگاپور و سیدنی همکاری دارد.

دانشگاه فودان Fudan

تحصیل به یوان

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی در هر ترم مابین ۴۲۰۰ تا ۴۸۰۰ یوان می شود.

هزینه تحصیل در دروه کارشناسی ارشد در هر ترم مابین ۴۷۵۰ تا ۵۲۴۰ یوان می شود.

هزینه تحصیل در مقطع دکترا در هر ترم مابین ۵۳۶۰ تا ۶۵۰۰ یوان می شود.

دانشگاه فودان Fudan

خوابگاه

دانشگاه فودان دارای هشت مجموعه خوابگاهی است و ظرفیت آن را دارد که پاسخگوی همه دانشجویان متقاضی باشد. این خوابگاه ها دارای اکثر امکانات رفاهی مانند غذاخوری، اینترنت و مجموعه ورزشی هستند اما نکته جالب درباره خوابگاه های فودان، برگزاری شب فرهنگی کشورهای مختلف در شب های مختلف هفته و کتابخوانی و شعرخوانی و دیگر کارهایی است که بازتاب فرهنگ و آداب و سنن کشورهای مختلف است.

دانشگاه فودان Fudan


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

دانشگاه فودان Fudan

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عطا

      خوشبحالشون دانشگاشون به اندازه همه دانشجو ها خوابگاه داره تا دانشجو ها مجبور به گرفتن خونه دانشجویی بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج