جاباما
۱۵۳۶۸۹
۲ نظر
۵۰۵۹
۲ نظر
۵۰۵۹
پ

پوست این میوه‌ها را دور نریزید

این ۷ تفاله که هر روز دور می‌ریزید، بیشتر از میوه‌ها و سبزیجاتی که می‌خورید، می‌توانند به بدن‌تان فایده برسانند.

پوست این میوه‌ها را دور نریزید
مجله سیب سبز - محبوبه عطایی: متخصصان طب سنتی می‌گویند از ریشه گرفته تا ساقه و دانه هر یک از سبزیجات، برای درمان درد خاصی کاربرد دارند. از نظر آنها حتی برگ و ریشه میوه‌ها و سبزیجات هم فایده فراوانی دارند و برای درمان برخی مشکلات هم می‌توانید از پوست آنها کمک بگیرید.

اما انگار این ادعاها تنها در دنیای طب سنتی طرفدار ندارد و محققانی که به علم مدرن گرایش دارند هم چنین ادعایی را رد نمی‌کنند. آنها می‌گویند بسیاری از تفاله‌های غذایی که هر روز دور می‌ریزید، حتی بیشتر از خود خوراکی‌هایی که می‌خورید به سلامت شما خدمت می‌کنند. اگر هنوز هم این ادعاها را باور ندارید، ادامه مطلب را بخوانید و از دلایل پژوهشگران برای پرفایده‌تر دانستن این تفاله‌های غذایی باخبر شوید.

پوست سیب‌زمینی

به جای اینکه زحمت کندن پوست سیب‌زمینی را به خود بدهید، آن را با دقت بشویید و با پوست در غذاها بریزید. پوست سیب‌زمینی سرشار از پتاسیم، ویتامین C، آهن و مس است و به دلیل فیبر فراوانی که دارد، می‌تواند دستگاه گوارش شما را تنظیم کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را از شما دور کند.

گذشته از این، مصرف سیب‌زمینی با پوست به‌دلیل فیبری که به بدن‌تان می‌رساند، نمی‌گذارد هر روز چاق‌تر شوید و اشتهای‌تان را کنترل می‌کند. برای خوردن سیب‌زمینی با پوست، پس از شستن، می‌توانید آنها را ورقه کنید، در فر بگذارید و سپس با ریختن پنیر پیتزا روی آنها در کوتاه‌ترین زمان یک خوراک خوشمزه را تهیه کنید.

پوست این میوه‌ها را دور نریزید

برگ هویج

اگر فشار خون‌تان بالا و پایین می‌رود و استخوان‌ها و عضلات‌تان جان ندارند، به جای خوردن هویج، برگ این گیاه را بخورید. برگ‌های هویج سرشار از کلروفیل هستند و از آنجا که کلروفیل می‌تواند نیاز بدن شما به منیزیم را تامین کند، خوردنش به قوی شدن استخوان‌ها و عضلات کمک می‌کند. گذشته از این برگ هویج منبع غنی پتاسیم است و به همین دلیل با تنظیم سوخت‌وساز بدن و پایین آوردن فشارخون، سلامت شما را تضمین می‌کند.

برگ‌های هویج که اغلب دور ریخته می‌شوند، بیشتر از هرکسی به خانم‌ها نفع می‌رسانند چراکه از پوکی استخوان پیشگیری می‌کنند و به‌دلیل داشتن ویتامین K که نه در خود هویج بلکه در برگش پیدا می‌شود، سلامت استخوان‌ها را حفظ می‌کنند. برگ هویج به‌دلیل داشتن پتاسیم فراوان تلخ است و اگر آن را با سبزیجات خوش‌طعم دیگر مخلوط نکنید، خوردنش برای‌تان آسان نخواهد بود.

پوست پرتقال

هنگام گرفتن پوست پرتقال تا آنجا که می‌توانید با ظرافت عمل کنید و نگذارید قسمت‌های سفید دور پوست، از خود میوه جدا شوند. محققان می‌گویند سفیدی‌های چسبیده به پوست پرتقال چهار برابر خود این میوه فیبر دارند.

گذشته از این ماده د-لیمونین که در سفیدی‌های این میوه وجود دارد، بهترین ماده برای ایمن شدن در برابر سرطان پوست است. سفیدی‌های پوست پرتقال ضددیابت و ضدالتهاب هم هستند و بهتر از هر دارویی کلسترول خون را پایین می‌آورند.

شاید نتوانید به‌راحتی سفیدی انار یا قسمت سفید هندوانه یا پوست پرتقال را بخورید، اما با درست کردن مربای پوست پرتقال یا خشک کردن این میوه، می‌توانید پوستش را هم نوش جان کنید.

برگش را هم بخرید

بهتر است فروشگاهی را پیدا کنید که این سبزی را با برگ‌هایش می‌فروشد. تنها ۳۰ گرم برگ کلم بروکلی می‌تواند ۹۰درصد ویتامین A موردنیاز شما در روز را تامین کند. شما برای حفظ ایمنی بدن و بهبود بینایی‌تان به ویتامین A نیاز دارید و گذشته از این، به‌دلیل ویتامین C فراوانی که در برگ‌های بروکلی وجود دارد، با خوردنش می‌توانید سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید. برگ کلم بروکلی را مثل اسفناج بخارپز کنید یا اینکه همراه با تخم‌مرغ از برگ سرخ شده بروکلی، نرگسی درست کنید. برگ‌های ریز و جوان گزینه خوبی برای سالاد درست کردن هم هستند.

سفیدی انار

انار یک میوه ضدسرطان پوست است که به‌دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش نمی‌گذارد رادیکال‌های آزاد در بدن شما فعال شوند و زمینه ابتلا به سرطان را ایجاد کنند. اما چنین خاصیتی بیشتر از آنکه در دانه‌های انار وجود داشته باشد، در پوست و قسمت‌های سفید آن وجود دارد. سفیدی‌های انار که اغلب دور ریخته می‌شود، از منابع غنی آنتی‌اکسیدان هستند که ایمنی بدن را بالا می‌برند و از آن در برابر بیماری‌های مهلکی مثل سرطان محافظت می‌کنند.

اگر می‌خواهید از همه خاصیت‌های انار بهره ببرید، دانه‌های این میوه را همراه با قسمت‌های سفیدش در آبمیوه‌گیری بریزید. چراکه احتمالا به تنهایی خوردن سفیدی‌های انار برای‌تان آسان نخواهد بود.

سفیدی هندوانه

پوست این میوه‌ها را دور نریزید

درست است که قسمت سفید هندوانه به شیرینی گوشت قرمز رنگ آن نیست اما می‌تواند مقدار زیادی سیترولین به بدن شما برساند. این آمینو اسید در بدن شما به آرجینین تبدیل می‌شود و سلامت قلب و سیستم گردش خون‌تان را تضمین می‌کند. گذشته از این مصرف سفیدی هندوانه ایمنی بدن‌تان را بیشتر می‌کند و از بدن شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. سفیدی هندوانه گذشته از همه فوایدی که گفتیم، با بهبود بخشیدن وضعیت گردش خود در بدن شما، نمی‌گذارد تمرین‌های ورزشی زود خسته‌تان کند.

اگر از خوردن سفیدی هندوانه به‌عنوان یک میوه لذت نمی‌برید، آب آن را درست کنید و قسمت‌های سفید را همراه با گوشت قرمز هندوانه در مخلوط کن بریزید تا معجون یکدستی درست شود و سپس آن را میل کنید.

پوست پیاز

در خواص گیاهان فیبردار هر چه بگوییم کم گفتیم. فیبر موجود در آنها نه‌تنها تناسب اندام شما را حفظ می‌کند، بلکه به سلامت قلب و بهبود گردش خون در بدن‌تان هم کمک می‌کند. پوست پیاز هم یکی از تفاله‌های گیاهی است که فیبر فراوانی در خود دارد و به‌دلیل همین خطر ابتلا به بیماری قلبی و مشکلات گوارشی را کمتر می‌کند. این ماده مفید که اغلب دور ریخته می‌شود، در برابر سرطان روده بزرگ بدن‌تان را ایمن می‌کند و احتمال ابتلای‌تان به دیابت نوع دو و اضافه‌وزن را کمتر می‌کند.

قطعا نمی‌توانید پوست پیاز را به‌تنهایی بخورید، اما می‌توانید یک پیاز سالم را خوب بشویید و در سوپ بیندازید تا عصاره‌اش به خورد غذای شما برود. البته مراقب بوی دهان‌تان باشید چراکه مصرف پیاز با پوستش، عطر آن را هم بیشتر می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پوست این میوه هازمانی خاصیت دارند که توسط کودحیوانی رشدکرده باشندنه کودشیمیایی که خوردن پوست آنهامی تواندبرای انسان ضررهم داشته باشد.

    • تیما

      کاملا درسته تمام میوه ها وسبزیجاتی که مصرف می کنیم سرشار از انواع ویتامین سم وکود شیمیاییی هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج