جاباما
۱۵۳۷۰۵
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

بعضی از اعضای این خانواده ۱۴ نفره را مدت زیادی است که می شناسیم. MG۳، اسکالا و پیکانتو نسبتا جدیدتر هستند، ضمن اینکه چندتایی یاریس ۲۰۱۵ در خیابان ها دیده شده اند.

هاچ بک های محبوب ایرانی ها





روزنامه هفت صبح: روزگاری هاچ بک در ایران به پراید و رنو محدود می شد. رفته رفته 206 آمد و در برابر آنها قد علم کرد. آن روزها دیگر سپری شده اند. با اینحال هنوز هاچ بک دوست داشتنی است. البته عامه مردم هاچ بک را مخصوص خانم ها یا جوان ترها می دانند اما این نظریه همیشه درست نیست چرا که در طراحی یک خودرو تنها به شیک بودن و زیبایی توجه نمی شود.

واقعیت یک جمله است: «هاچ بک ها جمع و جورند.» کسانی که هر روز در خیابان های سرسام آور تهران دنبال جای پارک می گردند و با هزار زحمت فضای کوچکی بین دو ماشین پیدا می کنند، بهتر این جمله را درک می کنند؛ مخصوصا اگر بخواهند پارک دوبل کنند. در ادامه مطلب، هاچ بک هایی را به شما معرفی می کنیم که در بازار ایران خرید و فروش می شوند. ما از پراید 111 فاکتور گرفته ایم چون با توجه به قیمتش همیشه اولین گزینه ای است که به ذهن می رسد.

206 تیپ 2

206 تیپ 2 دارای موتور TU3A با حجم 1.8 لیتری است که با 75 اسب بخار در دقیقه و گشتاور 118 نیوتنی، خودرو را به حرکت درمی آورد. حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا 100 را در 14.1 ثانیه می پیماید. گنجایش باک بنزین این خودرو 50 لیتر است که به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر 8.9 و در جاده ها پنج لیتر بنزین می سوزاند.

* قیمت: 35 میلیون و 600 هزار تومان

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

۲۰۶ تیپ ۵

۲۰۶ تیپ ۵ دارای موتور TU۵ با حجم ۱.۵ لیتری است. این موتور قادر است ۱۱۰ اسب بخار نیرو و همچنین ۱۴۲ نیوتن گشتاور تولید کند. حداکثر سرعت در این تیپ ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر نیز در ۱۱.۶ ثانیه طی می شود. گنجایش مخزن سوخت این خودرو همانند ۲.۶ تیپ ۲، پنجاه لیتر است که در شهر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی ۸.۸ لیتر و در جاده ها ۵.۴ لیتر بنزین می سوزاند.

* قیمت: ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

۲۰۶ تیپ ۶

موتور ۲۰۶ تیپ ۶ همان موتور ۵TU با حجم ۱.۵ لیتری است که در تیپ ۵ این خودرو به کار رفته است؛ بنابراین این خودرو قادر به تولید ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتنی خواهد بود. البته تفاوت این تیپ ۶ با تیپ ۵ در این است که حداکثر سرعت آن نسبت به تیپ ۵ بیشتر است و مصرف سوخت کمتری دارد.

حداکثر سرعت تیپ ۶، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا ۱۰۰ در تیپ ۶ البته یک ثانیه بیشتر از ۲۰۶ تیپ ۵ بوده و این شتاب را در ۱۲.۶ ثانیه طی می کند. باک سوخت در این تیپ نیز ۵۰ لیتر بنزین در خود جای می دهد. مصرف سوخت شهری این خودرو ۱۰.۱ لیتر و مصرف جاده ای نیز ۵.۸ ثانیه است.

* قیمت: ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

تیبا هاچ بک

تیبا هاچ بک از همان موتور ۱.۵ لیتری نسخه سدان بهره می برد که توان ۸۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را داراست و همان جعبه دنده پنج سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلویی را برعهده دارد. بالاترین سرعت در این خودرو ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است. این هاچ بک همچنین شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۱۸ ثانیه می پیماید. مصرف سوخت این خودرو در شهر ۶.۹۵ لیتر و در بزرگراه ها ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

* قیمت: ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

مزدا ۲

مزدا ۲ دارای موتور ۱.۵ لیتری است که با کمک یک گیربکس چهار دنده اتوماتیک و ۱۰۲ اسب بخار در هر دقیقه خودرو را به حرکت درمی آورد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۱۱ ثانیه می پیماید. گنجایش باک بنزین این خودر ۴۳ لیتر است که به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی ۷.۵ لیتر بنزین به صورت ترکیبی می سوزاند.

* قیمت: ۷۶ میلیون تومان

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

کیا پیکانتو

کیا پیکانتو با یک موتور چهار سیلندر ۱.۲ لیتری عرضه می شود که توان تولید شده آن ۸۴ اسب بخار و گشتاور ۱۲۰ نیوتن متر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۱۳.۴ ثانیه است و در حداکثر سرعت به ۱۶۳ کیلومتر بر ساعت می رسد. کیا پیکانتو دارای باک بنزین ۳۵ لیتری است و مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی به ۵.۳ لیتر می رسد.

* قیمت: ۷۲ میلیون تومان

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

ام وی ام ۱۱۰

ام وی ام ۱۱۰ از موتور سه سیلندر به حجم ۸۰۰ سی سی با توان ۵۲ اسب بخار بهره می برد و انتقال نیرو در آن به چرخ های جلو است. مدل گران تر این خودرو مجهز به موتور جدید چهار سیلندر با حجم ۱۰۸۳ سی سی شانزده سوپاپ و قدرت ۶۸ اسب بخار است. حداکثر سرعت این خودرو در هر دو مدل ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا صد در مدل سه سیلندر در ۱۷.۱ ثانیه و در مدل چهار سیلندر در ۱۴.۵ ثانیه طی می شود. این خودرو دارای حجم مخزن ۳۵ لیتری است که در مدل سه سیلندر به صورت ترکیبی ۵.۵ لیتر بنزین و در مدل چهار سیلندر ۶.۳ لیتر بنزین می سوزاند.

* قیمت مدل سه سیلندر: ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

* قیمت مدل چهار سیلندر: ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

ام وی ام ۳۱۵

ام وی ام ۳۱۵ با موتور ۱.۵ لیتری خود می تواند ۱۰۹ اسب بخار نیرو و ۱۴۰ نیوتن گشتاور تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است. ام وی ام ۳۱۵ همچنین دارای گنجایش ۵۰ لیتری برای بنزین خود است که برای طی کردن هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی ۴.۶ لیتر بنزین می سوزاند.

* قیمت: ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

هیوندای i۲۰

هیوندای i۲۰ دارای موتوری با حجم ۱۴۴۰۰ سی سی است. i۲۰ با این موتور می تواند ۹۹ اسب بخار نیرو و ۱۳۷ نیوتن گشتاور تولید کند. هیوندای i۲۰ از یک گیربکس چهار دنده اتوماتیک بهره می برد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است. این خودرو همچنین شتاب صفر تا صد را در ۱۲.۹ ثانیه می پیماید. حجم مخزن سوخت این خودرو ۴۵ لیتر است و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی شش لیتر بنزین می سوزاند.

* قیمت: ۸۹ میلیون تومان

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

هیوندای i۳۰

هیوندای i۳۰ از موتوری چهار سیلندر با حجم موتور دو لیتر بهره می برد که با این موتور قادر است ۱۴۳ اسب بخار نیرو و ۱۸۶ نیوتن گشتاور تولید کند. هیوندای i۳۰ همانند هیوندای i۲۰ از یک گیربکس چهار دنده اتوماتیک استفاده می کند. حداکثر سرعت در این خودرو ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت است.

هیوندای i۳۰ شتاب صفر تا صد را نیز در ۱۱.۶ ثانیه طی می کند. البته وضعیت سوخت این خودرو نیز با هیوندای i۲۰ کمی متفاوت است. یکی از این تفاوت ها گنجایش حجم مخزن این خودرو است که ۵۵ لیتر بنزین در خود جای می دهد. تفاوت دیگر نیز در میزان مصرف سوخت خودرو است که در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی ۷.۶ لیتر بنزین می سوزاند.

* قیمت: ۱۱۶ میلیون تومان

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

تویوتا یاریس هاچ بک

تویوتا یاریس هاچ بک دارای موتوری با حجم ۱۲۰۰ سی سی است که با چهار دنده اتوماتیک و تولید ۱۰۷ اسب بخار نیرو و ۱۴۱ نیوتن گشتاور این خودرو را به حرکت درمی آورد. این خودرو دارای حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. این هاچ بک همچنین می تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۱۱.۷ ثانیه طی کند. حجم مخزن سوخت این خودرو ۴۲ لیتر است. یاریس در ازای هر صد کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی ۶.۳ لیتر بنزین می سوزاند.

* قیمت: ۱۰۶ میلیون تومان

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

رنو اسکالا

رنو اسکالا دارای موتوری دو لیتری است که توانایی تولید ۱۴۳ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتن گشتاور را دارد. این خودرو صفر تا صد کیلومتر را در ۱۰.۴ ثانیه می پیماید و همچنین حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی ۷.۴ لیتر بنزین به صورت ترکیبی می سوزاند.

* قیمت: ۱۰۳ تا ۱۱۵ میلیون تومان

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

رنو مگان هاچ بک

رنو مگان هاچ بک دارای موتوری با حجم دو لیتر است که با شش دنده اتوماتیک و تولید ۱۴۳ اسب بخار نیرو و ۱۹۵ نیوتن گشتاور به حرکت درمی آید. این خودرو دارای حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است. رنو مگان هاچ بک همچنین می تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۱۰.۴ ثانیه طی کند. حجم مخزن سوخت این خودرو ۶۰ لیتر است.این هاچ بک در شهر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی ۷.۷ لیتر بنزین به صورت ترکیبی می سوزاند.

* قیمت: ۱۱۵ تا ۱۲۱ میلیون تومان

هاچ بک های محبوب ایرانی ها

MG۳

MG۳ تنها در یک گونه هاچ بک پنج درب و با موتور چهار سیلندر خطی VTI با حجم ۱۵۰۰ سی سی و توان ۱۰۵ اسب بخار و گیربکس پنج سرعته دستی ساخته می شود. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک AMT هماهنگ شده است و در سیکل ترکیبی تنها ۵.۸ لیتر بنزین می سوزاند که با ظرفیت باک ۴۵ لیتری مسافت قابل توجهی را بدون سوخت گیری می تواند طی کند.
با وجود موتور قدرتمند 1.5 لیتری، MG3 در تنها 10.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت این خودرو 174 کیلومتر بر ساعت است.

* قیمت: 69 میلیون و 660 هزار تومان

هاچ بک های محبوب ایرانی ها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      نتیجه میگیریم ایرانیها ماشین های هاچ بک گردالی دوس دارن :)

    • محمد

      الان دولت گفته بود با یارانه وام می تونید بگیرید تکلیف چی شد
      من به 206 ایرانی هم راضی هستم
      از تولید هم حمایت میشه

    • بدون نام

      جقدر ارزون.....!!!!!
      همین حالا میرم می خرم.

    • بدون نام

      پراید رو جاگذاشتی؟ماشین امن و زیبا!!!!!!!!!!

    • یک جوان

      دوو ماتیز و فولکس گل را هم از قلم انداختید هرچند که تولید نمی شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج