۱۵۳۷۱
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

بهترين ماسك‌ هاي زیبایی از نوع گياهي

بسياري از مردم جهان براي حفظ زيبايي و آراستگي خود به‌دنبال شيوه‌هاي كم‌عارضه اما كاربردي و موثر هستند. غالب اين افراد درجست‌و‌جوهاي خود پس از بررسي روش‌هاي طب رايج و تركيبات شيميايي موجود در جهان براي حفظ زيبايي و آراستگي، شيوه‌هاي طبيعي درمان را از جمله بي‌خطرترين و موثر‌ترين راهكارها براي درمان اختلال‌ها و بيماري‌هاي رايج پوست و مو مي‌‌يابند.

بهترين ماسك‌ هاي زیبایی از نوع گياهي

بهترين ماسك‌ هاي زیبایی از نوع گياهي

بسياري از مردم جهان براي حفظ زيبايي و آراستگي خود به‌دنبال شيوه‌هاي كم‌عارضه اما كاربردي و موثر هستند. غالب اين افراد در جست‌و‌جوهاي خود پس از بررسي روش‌هاي طب رايج و تركيبات شيميايي موجود در جهان براي حفظ زيبايي و آراستگي، شيوه‌هاي طبيعي درمان را از جمله بي‌خطرترين و موثر‌ترين راهكارها براي درمان اختلال‌ها و بيماري‌هاي رايج پوست و مو مي‌‌يابند. در حقيقت تاثيرگذاري و قدرت درمان اين روش‌ها در كنار بي‌خطر بودن و بي‌عارضه بودن آن‌ها موجب اقبال اين شيوه‌هاي درماني در سراسر جهان به‌ويژه در كشورهاي آسيايي و اروپايي شده است. توصيه‌هاي دكتر سعيد صانعي، مشاور گياه‌درماني را در اين زمينه بخوانيد.


درخشندگي موها با نارگيل آبليمويي

يكي از بهترين نسخه‌هاي طبيعي براي داشتن موهاي درخشان و براق استفاده از تركيبي از روغن نارگيل و آبليموي تازه براي موهاست. براي تهيه اين تركيب كافي است 3 قاشق غذاخوري نارگيل را با يك قاشق غذاخوري آبليموي تازه تركيب كرده و پس از استحمام روي موهاي‌تان بماليد. علاوه بر اين درمانگران شيوه‌هاي طبيعي درمان، براي اثرگذاري عميق‌تر بر ميزان درخشندگي و شفافيت موها به بيماران خود توصيه مي‌كنند مصرف مركبات و غذاهاي دريايي و سبزي‌هاي تازه را به‌عنوان اصلي‌ترين مواد در سبدغذايي خود قرار دهند و به‌صورت روزانه از اين مواد مصرف كنند.


درمان موخوره با داروهاي گياهي

يكي از عواملي كه موجب بروز موخوره در موها مي‌شود غلبه خشكي بر بدن است. علاوه بر خشكي بروز اختلال‌هاي مختلفي در بدن ممكن است موجب بروز موخوره در موها يا چندشاخه‌شدن تارهاي مو شود. درمانگران طب سنتي براي درمان اين اختلال كه در موها به‌وجود مي‌آيد تدابير مختلفي سراغ دارند كه يكي از ساده‌ترين و كاربردي‌ترين آن‌ها استفاده از روغن گل بنفشه و روغن بادام به‌طور همزمان است. براي استفاده از اين روغن‌ها كافي است مقدار مساوي از آن‌ها را درون شيشه‌اي كوچك و در بسته بريزيد و شيشه را به‌خوبي تكان دهيد تا روغن‌ها با يكديگر تركيب شوند. سپس اين روغن را روي موهاي خود به‌ويژه بخشي از موها كه دچار موخوره شده بماليد.


روفرشي شما به موهاي‌تان ربط دارد

علاوه بر غلبه خشكي بر بدن عوامل ديگري نيز وجود دارد كه در ايجاد موخوره موها موثر است. يكي از شايع‌ترين آن‌ها استفاده از روفرشي يا دمپايي پلاستيكي و راه رفتن روي فرش، موكت و زيراندازهايي است كه از الياف مصنوعي تهيه شده است. سايش دمپايي پلاستيكي با الياف مصنوعي اين قبيل زيرانداز‌ها به‌ويژه آن‌هايي كه از الياف نفتي تهيه شده‌اند، منجر به بروز اصطكاك و جريان خفيف الكتريسيته ساكن در بدن و تغيير بارالكتريكي در موها مي‌شود. اين تغيير بار در تارهاي مو نيز در نهايت منجر به بروز موخوره و حالت چندشاخه شدن در تار مو مي‌شود. از اين‌رو درمانگران طب سنتي در سراسر جهان به بيماران خود هشدار مي‌دهند كه از اين دمپايي‌ها و كفش‌ها در منزل استفاده نكنند.


درمان كدري مو و پوست با پاكسازي بدن

در طب سنتي ايران براي درمان كدري مو شيوه‌هاي متنوعي وجود دارد كه يكي از موثرترين آن‌ها پاكسازي بدن از اخلاط و مواد زائد است. اين شيوه يكي از كاربردي‌ترين روش‌ها براي از بين بردن كدري مو و پوست است. اين درمانگران با تجويز داروهاي گياهي و رژيم غذايي خاصي كه به بيمار توصيه مي‌كنند در مدت زمان كوتاهي به پاكسازي دروني بدن بيمار مي‌پردازند و به اين ترتيب موجب شادابي پوست و درخشندگي موهاي بيمار مي‌شوند. اين شيوه درماني از جمله موثرترين روش‌هاي طب سنتي ايران است كه حتما بايد تحت نظر متخصص طب سنتي و با صلاحديد وي انجام شود.


معرفي بهترين ماسك‌ها براي جوش صورت

به اعتقاد درمانگران طب سنتي يكي از بزرگ‌ترين دلايل بروز جوش‌هاي سرسياه غلبه خلط سودا در بدن است. از نگاه اين درمانگران بهترين چاره براي غلبه اين خلط در بدن پاكسازي و سم‌زدايي بر ضد‌سوداست كه بايد زيرنظر متخصص طب سنتي ايران انجام شود اما به‌طور عمومي افراد مي‌توانند با استفاده از ماسك‌هاي گياهي و طبيعي به درمان موقت اين جوش‌ها بپردازند.
  • ماسك ريواس و عسل يكي از بهترين ماسك‌هاي طبيعي براي برطرف كردن جوش‌هاي سرسياه درصورت است. براي تهيه اين ماسك مخلوط آب ريواس و عسل را روي صورت بگذاريد و بعد از ۲۰ دقيقه آن را بشوئيد.
  • ماسك گوجه‌فرنگي نيز براي درمان اين جوش‌ها از سوي درمانگران طب سنتي توصيه مي‌شود. براي استفاده از اين ماسك، گوجه فرنگي له شده را شب‌ها به‌صورت خود بماليد و صبح آن را با آب نيمه ولرم بشوئيد.
  • ماسك گياه سنا و سركه نيز يكي ديگر از ماسك‌هاي طبيعي مناسب براي درمان جوش‌هاي سرسياه است. براي تهيه اين ماسك برگ خشك شده درخت سنا را با سركه مخلوط كرده و روي صورت ماسك كنيد. اين ماسك را بعد از ۲ ساعت شسته و صورت خود را با دستمالي نرم و لطيف خشك كنيد.

با ضدشوره‌هاي گياهي آشنا شويد

يكي از بهترين تركيب‌ها براي درمان شوره سر، استفاده از مخلوط به و روغن زيتون است. براي تهيه اين تركيب لازم است يك عدد به ترش را درون آب بجوشانيد تا حدي كه كاملا له شود. سپس آن را صاف كرده و درون ظرفي بريزيد و نصف وزن آن روغن زيتون اضافه كنيد. اين تركيب را روي حرارت گذاشته و اجازه دهيد آنقدر بجوشد تا تنها روغن درون ظرف باقي بماند. اين روغن يكي از بهترين داروها براي درمان شوره سر است كه بايد 2‌ساعت پيش از استحمام به پوست سر ماليده شود. علاوه بر اين گياه شنبليله نيز يكي ديگر از گياهان دارويي موثر در درمان شوره سر است. براي استفاده از اين گياه دارويي كافي است مقداري از شنبليله تازه را چرخ كرده و روي پوست سر مرهم كنيد. بهتر است اين گياه را شب پيش از خواب روي سر بگذاريد و صبح آن را در حمام بشوئيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

بهترين ماسك‌ هاي زیبایی از نوع گياهي

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج