جاباما
۱۵۳۸۸۶
۱ نظر
۵۲۱۹
۱ نظر
۵۲۱۹
پ

خورش بز قرمه، غذای سنتی کرمان

خورش بز قرمه از غذاهای سنتی کرمان است که به دلیل داشتن نخود، گوشت و کشک بسیار مقوی و حاوی پروتئین است. خورش بز قرمه را میتوانید با نان و یا با برنج میل کنید.

دیگچه: خورش بز قرمه از غذاهای سنتی کرمان است که به دلیل داشتن نخود، گوشت و کشک بسیار مقوی و حاوی پروتئین است. خورش بز قرمه را میتوانید با نان و یا با برنج میل کنید.

مـواد لازم آشپزی

  • یک پیمانه نخود
  • 4 عدد پیاز متوسط
  • یک بوته سیر
  • 500 گرم گوشت بدون استخوان
  • کشک به مقدار لازم
  • نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • یک قاشق سوپخوری زعفران دم کرده
  • نعنا داغ به مقدار لازم
  • گردو خرد شده به مقدار لازم

خورش بز قرمه، غذای سنتی کرمان

دستور پخت

برای تهیه خورش بز قرمه ابتدا نخودها را از قبل بمدت دو ساعت خیس کنید، پیاز را خرد کرده و با روغن سرخ کنید و نصف آن را برای تزئین کنار بگذارید و در نصف مابقی، سیر را خرد کنید و تفت دهید و زردچوبه و فلفل را هم بریزید. حال گوشت را بریزید، سپس تفت دهید.

آب روی نخود را خالی و دوباره آب بریزید. روی حرارت بگذارید تا چند دقیقه بجوشد و آبش را خالی کنید تا نفخ نخودها گرفته شود. نخودها را داخل قابلمه گوشت که با پیاز و سیر تفت داده اید بریزید. آب روی آن بریزید و با حرارت ملایم بگذارید تا بپزد و بعد از پخت آنها را کاملاً بکوبید و له کنید.

کشک و زعفران را به خورش اضافه کنید و نمک را نیز به خورش بز قرمه اضافه کنید، روی حرارت بگذارید تا کاملاً جا بیفتد. خورش بز قرمه آماده است آن را در ظرف بکشید و با کشک، پیاز داغ، گردو و نعنا داغ تزئین کرده و سرو کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی علی اوغلو

      سایت محترم و وزین ومحبوب برترینها
      زحمات شما درمعرفی غذاهای ایرنی علاوه بر علاقمندان خارجی هموطنان عزیز را بااداب ورسوم همدیگر اشنا نموده سرسفره همدیگر نشانده موجبات شناخت هرچه بیشتر وترویج همدلی وهمزبانی انانرا فراهم مینمائید بسیار بسیارکار ارزنده ای میباشد کاریکه باید صدا وسیمای ما انرا با امکاناتیکه ازجیب مردم دراختیار دارد اما چون سرش جاهای دیگر گرم است لذا این امر بسیار مهم جامانده بگردن شما وهمگنان شما افتاده است باشد خدا بزرگ است واما غرض ازمزاحمت یک نوع غذای دیگر که تقریبا غذای مکمل است دراردبیل به شرح زیرمرسوم میباشد گوشت گوسفندی را با تخته ساطور حسابی ساطوری میکنند بطوریکه مانند گوشت چرخکرده میشود سپس با اضافه کردن ادویه های مخصوص ونیز بمقدار کم سرخ کرده پیازرنده شده وورزدادن مواد انرا بشکل همبرگر ضخیم دراورده وداخل دیگ مسی که قبلا مقدار روغن اغشته شده وروی حرارت گرم شده میچینند ودراخر یک استکان اب بان اضافه میکنند ودهانه دیکرا با دمکنی محکم میپوشانند ومیگذارند تا با حرارت ملایم وبا بخار خود بپزد بعدازپخته شدن وکشیده شدن اب ان انرا دوباره ساطوری کرده درتابه ایکه مقداری کره دران اب شده همراه ادویه وزرشک قرمز وسیاه ریخته وتفتش میدهند تا مزه وبوی زهم گوشت کاملا ازبین برود واین غذا بطور مسقل مورد استفاده قرار نمیگیرد بلکه انرا روی بوقلمون درسته پخته شده ومرغ درسته وبره درسته وکوکوی گوشت وهمچنین کتلت میپاشند واین غذاها بوسیله ان مزه دار میشود نام این غذا قیمه زرشک میباشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج