۱۵۳۹۵۶
۵۱۵۵
۵۱۵۵
پ

«رستاخیز حضرت مسیح» در خطر نابودی

شاهکار پیرو دلا فرانچسکا، نقاشی دیواری «رستاخیز حضرت مسیح» بار دیگر در معرض نابودی قرار گرفته است و نیاز به حمایت مالی برای تعمیر دارد.

فوت و فن: شاهکار پیرو دلا فرانچسکا، نقاشی دیواری «رستاخیز حضرت مسیح» بار دیگر در معرض نابودی قرار گرفته است و نیاز به حمایت مالی برای تعمیر دارد.

«رستاخیز حضرت مسیح» در خطر نابودی

«رستاخیز حضرت مسیح» که زمانی توسط یک نویسنده انگلیسی «با ارزش‌ترین تصویر جهان» خوانده شد، برای اولین بار توسط سربازی بریتانیایی که از دستورات خود برای بمباران شهر سرپیچی کرد، از خطر نابودی نجات یافت. اما حالا این نقاشی که در شهر «سانسِپولکرو» ایالت توسکانی ایتالیا قرار دارد، بار دیگر در معرض نابودی است.

وجود دوده و رطوبت در طی قرن‌ها، باعث شده تا این نقاشی دیواری ترک خورده، پوسته پوسته شود و تغییر رنگ بدهد.

به دلیل کمبود بودجه دولتی، بازسازان این اثر هنری مجبور شده‌اند تا از حمایت خصوصی نیز برای نجات آن استفاده کنند. «آلدو اوسِتی» یک تاجر ایتالیایی که در سوییس زندگی می‌کند، نیمی از این مبلغ ۲۵۰۰۰۰ دلاری را برای بازیابی دوساله این نقاشی تأمین خواهد کرد.

«رستاخیز حضرت مسیح» در خطر نابودی

کمک‌های خصوصی برای کمک به حفظ آثار هنری امری معمول در کشورهاست، اما در ایتالیا این دولت است که حفظ آثار هنری و فرهنگی را وظیفه خود می‌داند. در شرایط بد اقتصادی کنونی، دولت ایتالیا با کمبود بودجه شدید برای حفظ میراث تاریخی این کشور مواجه است.

بازدیدکنندگان این اثر، می‌توانند پروسه بازسازی آن را از یک پلتفرم خاص تماشا و یا آن را از طریق یک اپلیکیشن موبایل، دنبال کنند.

دلا فرانچسکا «رستاخیز» را بین سال‌های ۱۴۵۰ تا ۱۴۶۵ خلق کرد. این نقاشی بر روی دیوار ساختمان شهرداری شهر که بعدا به موزه تبدیل شد کشیده شده و مسیح برخاسته را نشان می‌دهد که بر گوشه مقبره‌ای ایستاده است. بازسازی سه بعدی کامپیوتری جدیدی نشان داده که قرن‌ها گرد و خاک و دوده پرسپکتیو موجود در این نقاشی را از بین برده است.

«رستاخیز حضرت مسیح» در خطر نابودی

در جنگ جهانی دوم، «تونی کلارک» افسر نیروی هوایی ارتش بریتانیا، از اجرای دستور مافوق خود برای بمباران این شهر سرباز زد، زیرا مقاله‌ای در مورد وجود این نقاشی زیبا در شهر سانسِپولکرو خوانده بود. مقامات این شهر برای قدردانی از او خیابانی را به نام او نامگذاری کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج