۱۵۴۰۲۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

موضع دولت درباره «نه» مجلس به «آشتیانی»

سخنگوی دولت درباره عدم رای اعتماد به دانش آشتیانی گفت: در روزهای حساس مذاکرات، ورود به مسائلی همچون عدم تایید چندمرحله‌ای وزرای پیشنهادی علوم را جایز نمی‌دانیم.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی دولت با اشاره به معرفی وزیر علوم پیشنهادی دولت به مجلس گفت: امیدواریم وزیر جدیدی که برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی شده با رای اعتماد گسترده نمایندگان محترم مواجه شود و وزارتخانه‌ای که ماه‌ها با سرپرست اداره می شد با وزیر اداره شود.

حمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران با مورد توجه قرار دادن مصوبات امروز هیئت دولت اظهار کرد: در جلسه امروز هیئت وزیران با ایجاد ۳هزار و ۴۰۰ پست سازمانی موافقت شد به این دلیل که بیش از ۶۸ شهرستان طی سالهای گذشته به تقسیمات کشوری اضافه شدند و نوع معاملات و حجم فعالیت‌هایی که نیاز به ثبت حقوقی دارد در این راستا مدنظر بود.

وی افزود: بنابراین هیئت وزیران با افزایش ۳ هزار و ۴۰۰ عضو سازمانی موافقت کرد و موارد دیگری در راستای تصویب آیین نامه در مورد ایثارگران و چند مورد دیگر از کارهای اجرایی انجام شد.

وی همچنین با اشاره به معرفی وزیر علوم پیشنهادی دولت به مجلس گفت: امیدواریم وزیر جدیدی که برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی شده با رای اعتماد گسترده نمایندگان محترم مواجه شود و وزارتخانه‌ای که ماه‌ها با سرپرست اداره می شد با وزیر اداره شود.

وی تاکید کرد:‌ آنچه که در این امر مستتر است پایبندی جناب آقای رئیس جمهور به قانون و نظر قانونگذاران محترم است هرچند ممکن است این نظر از دیدگاه دولت متفاوت باشد.

نوبخت گفت:‌ از آنجایی که دولت از هر گونه ایجاد حاشیه دور است و معتقد است برای خدمت به مردم وقت زیادی در اختیار نداریم و باید از هر گونه حاشیه سازی کار اقدام و عرصه‌ای که دولت را از وظایف اصلی آن از جمله ایجاد آرامش دور می‌کند، بپرهیزیم. به ویژه در این روزهای حساسی که فرزندان ملت در مذاکرات با پنج قدرت بزرگ جهانی در حال گفت وشنود هستند تا بتوانند نسبت به استیفای حقوق ملی اقدام کنند و در این شرایط دولت اصلا جایز نمی داند به مسائل دیگری از جمله موردی که در خصوص عدم تائید نمایندگان محترم مردم در چند مرحله نسبت به وزیر پیشنهادی رخ داد، مسائلی مدنظر قرار بگیرد.

نوبخت گفت:‌ امیدواریم همه در سایه تعامل و انقیاد به قانون که مناسب‌ترین ابزار و چارچوب برای کنش‌ها و واکنش‌های بین مجلس و دولت است بتوانیم خدمت کنیم.

سخنگوی دولت در ادامه با مورد توجه قرار دادن ویژگی‌های دکتر فرهادی که از سوی دولت به عنوان وزیر جدید علوم به مجلس پیشنهاد شده است، گفت: ایشان شخصیتی محترم،‌متعهد و مجرب هستند و در دولت های مختلف نیز خدمت کردند.

وی افزود: اینکه دکترفرهادی در دوره‌های مختلف خدمت کرده‌اند نقطه قوت ایشان قلمداد می‌شوند و خیلی از وزرا و نمایندگان مجلس نیز در دوره‌های مختلف فعالیت داشتند. چنانچه مثلا آقای سعیدی‌کیا هم در زمان مهندس میرحسین موسوی و هم آقای خاتمی فعالیت کردند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد:‌ وظیفه دولت تدبیر و امید این است که از انسان‌های با تجربه استفاده کند و ما بر پیمان خود هستیم و به قانون احترام می گذاریم و با هیچ کدام از ارکان و مجلس لجبازی نمی کنیم.

نوبخت خاطر نشان کرد:‌ اگر هم نارضایتی هم وجود داشته باشد آن را طوری عنوان نمی‌کنیم که بین دو قوه مجریه و مقننه مسائل کوچک را مبنای اختلاف قرار دهیم.

وی گفت: نمایندگان فهیم از چنین فرد با سابقه و متعهدی (دکتر فرهادی) که هم اکنون در سمت کار بزرگی هستند استقبال شایسته خواهند کرد.

نوبخت در ادامه در قالب پاسخ به سوال برخی خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا دولت خود را برای برگزاری جشن هسته‌ای در سوم آذرماه آماده کرده است، گفت:‌ من هم مثل شما این امید را دارم که ان‌شاءالله فرزندان این ملت که صادقانه و صمیمانه با همه مساعی خود تلاش دارند که تحریم‌های ظالمانه را از دوش این مردم خوب بردارند، موفق و شادمان باشند و مقام معظم رهبری هم از اینکه ما بعد از سالها مقاومت توانستیم به پیروزی برسیم راضی باشند.

وی اظهار کرد: شاید اگر اتفاقی بیفتد مردم ما به صورت خودجوش شادمانی‌شان را منعکس کنند ولی آنچه وظیفه ماست این است که بدون خوش‌بینی بی‌جهت و یا بدبینی بی‌دلیل تلاش کنیم که خود را برای همه اتفاقاتی که می‌تواند بیفتد، آماده سازیم.

وی همچنین گفت:‌ ما هم برای وضعیت بدبینانه و هم برای ادامه روند موجود و هم برای وضع خوش‌بینانه برنامه داریم چنانچه این نکته مهم است که در وضعیت خوشبینانه وقتی قرار است ده‌ها میلیارد دلار وارد اقتصادمان شود چطور آن را مدیریت می‌کنیم که بیشترین اثربخشی را برای ما داشته باشد. ما برنامه را در این راستا آماده کردیم و امیدواریم چنین برنامه‌ای روی میزمان قرار بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج