۱۵۴۲۱۷
۱ نظر
۵۰۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
پ

فیلمفارسی های موفق دو دهه اخیر

اینها فقط تعدادی از فیلمفارسی های دو دهه اخیر سینمای ایران است. فیلم هایی که می شود گفت فیلم های دیده شده این ژانر هستند. فیلم هایی که گاهی سیمرغ بلورین را هم نصیب فیلمساز یا بازیگرش کرده است. اینها نمونه های خوب فیلمفارسی هستند که به قواعد ساخت این نوع فیلم ها پایدار بودند.

فیلمفارسی های موفق دو دهه اخیر





همشهری جوان: اینها فقط تعدادی از فیلم فارسی های دو دهه اخیر سینمای ایران است. فیلم هایی که می شود گفت فیلم های دیده شده این ژانر هستند. فیلم هایی که گاهی سیمرغ بلورین را هم نصیب فیلمساز یا بازیگرش کرده است. اینها نمونه های خوب فیلمفارسی هستند که به قواعد ساخت این نوع فیلم ها پایدار بودند.

دو فیلم با یک بلیت

داریوش فرهنگ - 1369

ماجرا از این قرار است که کارگردانی بعد از سال ها از آمریکا برگشته تا اولین فیلمش را بسازد اما بازیگر نقش اول در اثر سانحه ای نمی تواند به کارش ادامه دهد. فیلم باید به موقع به جشنواره برسد و کارگردان بعد از جستجو فروشنده دوره گردی را پیدا می کند که شباهت زیادی به بازیگر فیلم دارد. مهدی هاشمی برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد را به خانه برد.

فیلمفارسی های موفق دو دهه اخیر

دو نیمه سیب

کیانوش عیاری - ۱۳۷۰

عیاری یکی از کم کارترین کارگردان های سینمای ایران است اما او یکی از بهترین فیلمفارسی های سینمای ایران را ساخته است. ماجرای «دو نیمه سیب» از این قرار است که «سایه و فرح که شباهت زیادی به هم دارند، تصادفا با هم آشنا می شوند و بعد از چند دیالوگ متوجه می شوند که دوقلوهای از هم جدا شده ای هستند.» خب، بقیه داستان هم که خودتان می توانید حدس بزنید از چه قرار است.

فیلمفارسی های موفق دو دهه اخیر

دو نفر و نصفی

یدالله صمدی - ۱۳۷۰

فرامرز قریبیان، آتنه فقیه نصیری و علیرضا خمسه. خمسه برای این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش دوم مرد شد. داستان فیلم هم درباره زنی است که دختر یکساله اش را به پارک می برد اما کالسکه در سراشیبی خیابان راه می افتد و مادر بعد از یک مسیر طولانی کالسکه را گم می کند.

فیلمفارسی های موفق دو دهه اخیر

آدم برفی

داود میرباقری - ۱۳۷۳

هنوز هم که هنوز است، وقتی اسم «آدم برفی» می آید، حرف از این می شود که میرباقری این فیلم سبک و آسان را بعد از پروژه سنگین سریال امام علی (ع) ساخته است؛ فیلمی که اکبر عبدی برای اولین بار نقش زن را بازی کرد و حواشی زیادی هم داشت؛ حواشی که باعث شد سه سال اکران آن در سینماها به تعویق بیفتد.

فیلمفارسی های موفق دو دهه اخیر

شیدا

کمال تبریزی - ۱۳۷۷

پارسا پیروزفر و لیلا حاتمی هر کدام به تنهایی می توانند پای تماشاگران را به سالن های سینما باز کنند. حالا ایده یک داستان عشق و عاشقی را هم به این فرض اضافه کنید و می بینید چندان بی ربط هم نیست که «شیدا» یکی از فیلم های پرفروش آن سال ها باشد.

فیلمفارسی های موفق دو دهه اخیر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پاييز

      تو فيلم دو نفر و نصفي خمسه واسه بچه كوچولو مي خوند : شير خشك واسش يگرفتي؟ بگرفتم. پوشك واسش بگرفتي؟ بگرفتم
      كيا يادشونه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج