۱۵۴۲۶۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کودک‌ آزاری، جنایت بر مظلوم‌ترین انسان‌ها

یکی از مراجع عظام تقلید، کودک آزاری را نوعی جنایت بر مظلوم ترین انسان ها عنوان کرد و گفت: کودکان هیچ نوع قدرتی برای دفاع از خود ندارد و حساب افراد کودک آزار در روز قیامت با خداست.

ایسنا: یکی از مراجع عظام تقلید، کودک آزاری را نوعی جنایت بر مظلوم ترین انسان ها عنوان کرد و گفت: کودکان هیچ نوع قدرتی برای دفاع از خود ندارد و حساب افراد کودک آزار در روز قیامت با خداست.

این مرجع تقلید در پیامی به همایش پیشگیری از کودک آزاری، فرزندان را امانت های الهی بیان کرد و افزود: کودک آزاری ریشه در فرهنگ جاهلیت دارد. فرزندان انسان امانت های الهی هستند که در اختیار والدین قرار می گیرند تا با معیار‌های اسلامی پرورش پیدا کرده و به صورت انسان های وارسته تحویل جامعه شوند.

وی ادامه داد: پدران و مادران در پیشگاه خداوند مسئولیت بس خطیری بر عهده دارند و کوتاهی در پرورش آنان نوعی خیانت به امانت های الهی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر قرآن مجید فرزندان را مایه امتحان و آزمایش معرفی می کند به نوعی اشاره به بازخواست آنان درباره فرزندان است، گفت: عرب جاهلی بادیه نشین بر اثر قساوت و سنگدلی که نتیجه مستقیم صحرا نشینی است نه تنها به تکریم فرزندان نمی پرداختند بلکه دخترکشی و کودک آزاری فرهنگ بسیاری از آنان بود.

سبحانی تاکید کرد: اسلام مسئولیت پدر و مادر را به قدری خطیر شمرده است که حتی آنان را مسئول نامگذاری فرزندان دانسته است و می فرماید یکی از حقوق فرزندان بر پدران این است با توجه به این مسئولیت کوچک حساب دیگر مسؤولیت ها روشن است.

وی کودک آزاری را ثمره کمبود مهر مادری و پدری و محصول شیوه ماشینی امروز دانست و تصریح کرد: پدران و مادرانی که بیرون از منزل مشغول کارند و تربیت فرزندان بر دوش مهدکودک است، کمتر به فرزندان خود مهر می ورزند.

این مرجع تقلید ادامه داد: از طرفی دیگر کودکی که در آغوش مادر بزرگ نشود او نیز از عاطفه، محبت و مهر کم تر برخوردار می شود و لذا بسیاری از جنایت کاران آن هایی هستند که از مهر مادر و پدر محروم بوده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج