۱۵۵۱۸
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

رقابتی با هیجان بیشتر

معرفی BMW سری شش Gran Coupe

پیشنهادی که سال­ها است علاقه مندان به اتومبیل­ها در انتظار معرفی اش از سوی BMW هستند. درست است که کمی دیر شده و ما هم اکنون شاهد ارائه نسل دوم CLS کلاس از سوی مرسدس بنز هستیم، اما این بار واقعا در مورد BMW دیر رسیدنش بهتر از هرگز نرسیدنش بود.

سال ۲۰۰۴ بود که شرکت مرسدس بنز خودرویی را راهی بازار کرد که هم علاقه مندان به دنیای اتومبیل­ها را مجذوب کرد و هم خودروسازان را دست به کار. پس از آن شرکت­های خودروسازی یک به یک با نگاهی به مدل CLS مرسدس بنز، اقدام به طراحی و ارائه­ مدل­های خود در رده ای جدید کردند. پورشه پانامرا، آئودی A۷ و یا فولکس واگن CC اتومبیل هایی هستند که مانند CLS کلاس، هم زمان دو ویژگی در طراحی­شان رعایت شده. مورادی که متعلق به دو گونه­ متفاوت از خودروها است: طراحی کوپه با چهار درب برای سرنشینان.

اگر بخواهید کمی سخت گیرتر باشید می توان به سراغ دیگر شرکت های خودروسازی مانند فراری یا لامبورگینی هم رفت و محصولات جدید آن­ها را با ورود این اتاق جدید به بازار مرتبط دانست. اما حالا پیشنهاد بهتری هم روی میز وجود دارد. پیشنهادی که سال­ها است علاقه مندان به اتومبیل­ها در انتظار معرفی اش از سوی BMW هستند. درست است که کمی دیر شده و ما هم اکنون شاهد ارائه نسل دوم CLS کلاس از سوی مرسدس بنز هستیم، اما این بار واقعا در مورد BMW دیر رسیدنش بهتر از هرگز نرسیدنش بود.

پس اگر موافقید، برای بررسی BMW سری ۶ گرن کوپه در ادامه مطلب همراه ما باشید.

معرفی BMW سری شش Gran Coupe
معرفی BMW سری شش Gran Coupe

در سال ۲۰۱۰ بی ام دابلیو اقدام به رونمایی از کانسپت یا خودروی ایده­ای با همین نام گرن کوپه کرد. کانسپتی که توجه بسیاری از کارشناسان و منتقدان را به خود جلب کرد و دارای چهار درب بود. اندکی بعد معرفی نسل سوم سری ۶ تقریبا با شکل و شمایل و سبک طراحی آن کانسپت بود که نگاه ­ها را به خود معطوف کرد. اتومبیلی با ۲ درب و ۲+۲ صندلی برای سرنشینان. البته در رده ای که همگان با آن آشنا و در انتظار آن بودند.

اما حالا شاید بهتر بتوان دلیل ارائه­ آن طرح اولیه یا کانسپت در سال ۲۰۱۰ و نگرانی های این شرکت برای آینده­ BMW ۶ Series را متوجه شد. هم اکنون سری ۶ گرن کوپه با ۴ درب و ۴+۱ سرنشین به عنوان یک سدان کوپه، انتظار ورود خود به عنوان مدل ۲۰۱۳ را می کشد.

معرفی BMW سری شش Gran Coupe
معرفی BMW سری شش Gran Coupe

حالا گرن کوپه با گردآوری طراحی لوکس، کیفیت در مواد به کار رفته، راحتی و آسایش و هیجان رانندگی در یک مجموعه، توانسته نگاه ­های بسیاری را به خود معطوف کند و این طور که پیداست تا کنون محافل خودرویی با نظر مثبت به استقبال این اتومبیل رفته ­اند.

اما طلسم طراحی این خودرو به دست چه کسی شکسته شده؟ جواب این سوال به این شرط که نام طراح سری ۶ کوپه را بدانید برای شما روشن خواهد بود. این بار هم آقای نادر فقیه زاده دست به کار شده و با طراحی بیرونی این خودرو، سری ۶ را یک گام دیگر به جلو برده. البته او در این مسیر تنها نبوده و مسئولیت طراحی داخلی بر عهده کریستین بائر بوده. در ویدیو معرفی این خودرو که سایت BMW آن را منتشر کرده، می توانید شاهد توضیحات آقای نادر فقیه زاده به همراه Christian Bauer در خصوص زبان و فلسفه طراحی این شرکت در مورد این محصول جدید باشید.

معرفی BMW سری شش Gran Coupe
معرفی BMW سری شش Gran Coupe
معرفی BMW سری شش Gran Coupe
معرفی BMW سری شش Gran Coupe

گمانه زنی ها در خصوص حضور این خودرو در نمایشگاه ­های پیش رو و اطلاع از قیمت­ها، حکایت از ملاقات احتمالی ما در ماه آینده و در نمایشگاه خودروی دیترویت می کند. اما این احتمال هم مطرح می شود که به علت حضور BMW سری ۳ در آن نمایشگاه، ممکن است این قرار ملاقات تا ماه مارس و نمایشگاه خودرو ژنو به تعویق بیفتد.

اما برای این که از مشخصات فنی و قدرت قلب تپنده­ این اتومبیل مطلع شویم، نیازی به سپری شدن این مدت زمان نیست. اطلاعات زیر در قالب دو مدل ۶۴۰i و ۶۵۰i برای آگاهی شما آماده شده ­اند.

مدل ۶۴۰i
· تعداد سیلندر: 6
· حجم موتور: ۲,۹۷۹ سی سی
· حداکثر قدرت: 320 اسب بخار
· حداکثر گشتاور: ۴۵۰ نیوتن متر
· حداکثر سرعت: 250 کیلومتر بر ساعت
· شتاب صفر تا صد: ۵.۴ ثانیه

مدل ۶۵۰i
· تعداد سیلندر: 8
· حجم موتور: ۴,۳۹۵ سی سی
· حداکثر قدرت: 450 اسب بخار
· حداکثر گشتاور: ۶۵۰ نیوتن متر
· حداکثر سرعت: 250 کیلومتر بر ساعت
· شتاب صفر تا صد: ۴.۶ ثانیه


منبع: نارنجی

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

معرفی BMW سری شش Gran Coupe


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • marmar

      چرا زحمت کشیدین خب؟؟؟؟
      به من میگفتین تا ماشینم رو معرفی کنم....
      اییییییییییییش....

    • اشکان

      وای ی ی ی ی ی ی ی ی چقدر خوشکله بی صحاب.
      دردش بخوره تو سر بنز.

    • بدون نام

      اصلا هارمونی قیافش میزنه بیرون. چندین متخصص زیبایی شناسی رویش کار کردن ؛ساعت ها بحث شده مثل بعضیا همینجوری سر هم نکردن که

    • hozan

      salam..mamnoon az matalebetoon azizan...mishe lotf konin emile aghaye faghihzadaro vasam befrestin? azatoon mamnoon miham..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج