۱۵۵۲۸
۱ نظر
۵۰۴۱
۱ نظر
۵۰۴۱
پ

لقمه های مدرن خانگی

بسیاری از ما وقتی می خواهیم ساندویچ درست کنیم به سراغ نان های باگت می رویم. درست است که این نان ها خوش خوراک هستند اما بعضی وقت ها بیش از حد معمولی به نظر می رسند. اگر می خواهید در خانه ساندویچ های جدیدی درست کنید بهتر است به فکر خرید یک دستگاه ساندویچ ساز خانگی باشید.

برترین ها به نقل از هفت صبح : بسیاری از ما وقتی می خواهیم ساندویچ درست کنیم به سراغ نان های باگت می رویم. درست است که این نان ها خوش خوراک هستند اما بعضی وقت ها بیش از حد معمولی به نظر می رسند.

اگر می خواهید در خانه ساندویچ های جدیدی درست کنید که بچه ها یا سایر افراد خانواده را غافلگیر کند، بهتر است به فکر خرید یک دستگاه ساندویچ ساز خانگی باشید.

لقمه های مدرن خانگی

برای تهیه ساندویچ در این دستگاه ها به نان های تست مربع شکل نیاز دارید که در نهایت ساندویچ هایتان به صورت مثلث های برشته شده ای از دستگاه بیرون می آیند.

اگر می خواهید آشپزخانه مدرن و به روزتری داشته باشید یکی از دستگاه های ساندویچ ساز را به خانه بیاورید و برای خوردن ساندویچ های سالم خانگی آماده شوید.

غذایی مناسب برای کودکان ایرادی

اگر کودک ایرانی و بدغذایی در خانه دارید شاید انتخاب دستگاه ساندویچ ساز به شما کمک کند که ساندویچ هایی با ظاهر فانتزی تری درست کنید و با این ترفند، مواد غذایی موردنیاز کودک را در اختیارش قرار دهید.

می توانید داخل ساندویچ ها یک لایه پنیر مخصوص نان تست قرار دهید که رنگش زرد انبه ای و بسیار خوشمزه و اشتهاآور است. علاوه بر این سایر سبزیجات پخته شده مانند سیب زمینی، قارچ خردشده به همراه جعفری یا مقداری شوید هم ترکیبات خوبی برای پرکردن ساندویچ ها هستند.

می توانید از میگو یا مرغ سرخ شده به همراه سایر مواد غذایی مغذی هم استفاده کنید. فقط توصیه می شود کمتر به سارغ سوسیس و کالباس بروید چون مصرف زیاد این گونه غذاهای فرآوری شده به دستگاه گوارش صدمه می زند.

وقتی میهمان می آید

ساندویچ هایی که در دستگاه ساندویچ ساز آماده می شوند برای پذیرایی از میهمان های غیررسمی غذای خوبی هستند. می توانید این ساندویچ ها را به عنوان پیش غذا سرو کنید. با کمی خلاقیت چند نوع ساندویچ متنوع را سر میز بیاورید و با سس های مختلف تزئین شان کنید.

لقمه های مدرن خانگی

یک پرس غذای داغ

یکی از مزایای استفاده از دستگاه های ساندویچ ساز این است که ساندویچ های داغی را در مدت زمانی کوتاه تحویل تان می دهند که در هوای سرد حسابی می چسبد. علاوه بر این لازم نیست که در هوای سرد حسابی می چسبد. علاوه بر این لازم نیست برای برشته شدن ساندویچ ها زیاد صبر کنید. بعضی از دستگاه ها زمان سنج یا چراغی دارند که بلافاصله بعد از آماده شدن ساندویچ ها شما را خبر می کنند.

ویژگی دستگاه های ساندویچ ساز

۱ - صفحات تفلون: بیشتر دستگاه های ساندویچ ساز صفحات ثابتی دارند. اندازه این صفحات ثابت است و از تفلون ساخته شده اند. بعضی از صفحات کوچک تر هستند و برخی اندازه بزرگ تری دارند. در فروشگاه های مواد غذایی هم نان های مستطیل شکل در دو اندازه وجود دارد که برای قراردادن در دستگاه باید اندازه مناسبی را انتخاب کنید.

۲ - درجه قابل تنظیم: برخی از دستگاه ها درجه های قابل تنظیمی دارند و در مدل های ساده و ارزان امکان تنظیم درجه حرارت وجود ندارد. در نمونه های گران تر زمان سنج و زنگ هم وجود دارد تا به محض آماده شدن ساندویچ ها به سراغ شان بروید.

۳ - لبه های بلند: در گروهی دیگر لبه دستگاه به اندازه کافی بلند است تا در موقع تهیه ساندویچ پنیرهای آب شده یا روغن کباب از لا به لای صفحات خارج نشوند و به بیرون نریزند.

۴ - رنگ ها: بیشتر دستگاه های ساندویچ ساز سفیدرنگ هستند اما در میان آنها انواع نقره ای رنگ هم پیدا می شود. اگر سایر لوازم خانگی تان را سیلور انتخاب کرده اید بهتر است این دستگاه خانگی کوچک را هم با بقیه هماهنگ کنید.

۵ - دستگیره ها: داشتن دستگیره عایق هم ویژگی دیگری است که باید به آن توجه کنید.

لقمه های مدرن خانگی

ساندویچ با کباب اضافه

گروهی دیگر از دستگاه های ساندویچ ساز صفحات متحرک دارند. یعنی علاوه بر تهیه ساندویچ می توانید از این دستگاه برای گریل یا کبابی کردن سبزیجات، گوشت و مرغ استفاده کنید. البته در بعضی از مدل ها صفحاتی هم برای درست کردن یک نوع بیسکویت خارجی یا وافل هم وجود دارد. از دیگر ویژگی های این دستگاه ها این است که به علت داشتن صفحات جداشونده راحت تر شسته و تمیز می شوند.

ساندویچ برای چند نفر؟

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید ظرفیت و اندازه دستگاه است. از خودتان بپرسید که آیا ساندویچ ساز را برای مصرف روزانه می خواهید یا هر از چندگاهی قرار است به سراغش بروید. به هر حال کارکردن با دستگاه های تازه در ابتدا لذت بخش است اما بعد از مدتی شاید برایتان خسته کننده شود.

پس اگر جزو افرادی هستید که حوصله و وقت زیادی ندارید بهتر است دستگاه بزرگ و گرانی به خانه نیاورید. بیشتر دستگاه های ساندویچ ساز معمولی دو خانه دارند و انواع بزرگ تر تا چهار ساندویچ را در یک زمان برایتان آماده می کنند اما انواع یک نفره ای هم وجود دارند که برای خانواده های دو نفره یا دانشجویان و افراد تنها مناسب تر هستند. پس مراقب باشید که بی جهت فضای آشپزخانه را اشغال نکنید و ظرفیت دستگاه را متناسب با نیازتان درنظر بگیرید.

لقمه های مدرن خانگی

نگهداری از ساندویچ ساز

ساندویچ ساز هم مانند همه دستگاه های برقی به نگهداری و مراقبت نیاز دارد. برای سالم ماندن دستگاه به این نکات دقت کنید:

-قبل و بعد از استفاده از دستگاه آن را با یک پارچه نم دار تمیز کنید.

-خرده های نان و چربی های روی صفحات را خوب و با دقت پاک کنید تا اثری از آلودگی روی دستگاه شما بر جای نماند چون می تواند محیط خوبی برای رشد میکروب ها و باکتری ها فراهم کند.

-هرگز برای جداکردن تکه های سفت باقیمانده روی دستگاه از اشیای نوک تیز استفاده نکنید چون به تفلون صفحات صدمه می زند. این را هم بدانید برای تمیزکردن، آب با سایر مایعات تمیزکننده را نباید روی دستگاه بریزید.

-اگر دستگاه سرد شده می توانید آن را دوباره به پریز برق وصل کنید و کمی انتظار بکشید تا صفحات گرم شوند. در این صورت لکه های چسبیده به دستگاه راحت تر جدا می شوند.

-هروقت متوجه شدید لکه های سفت شده به صفحات چسبیده، کمی روغن روی آن بمالید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. با این کار مقدار غذای باقیمانده به سادگی جدا می شود.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

لقمه های مدرن خانگی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشته

      سلام عزیزانم میشه به من بگید که چگونه از دستگاه وافل ساز استفاده کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج