جاباما
۱۵۵۳۳۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مدی که در پاییز و زمستان بازمی گردد

حتما مشتاق هستید بدانید پاییز امسال حرف اول را در دنیای مد چه لباس ها، طرح ها و نقش هایی می زنند.

مدی که در پاییز و زمستان بازمی گردد
مجله زندگی ایده آل:

دنیای مد، دایره‌ای خوش خط و خال است که می‌چرخد و تکرار هم فصل غیر قابل اجتناب آن است. مدل شلوارها، دامن‌ها و پیراهن‌ها، هر چند وقت یک‌بار تکرار می‌شوند و خاطره سال‌هایی دور یا نزدیک را زنده می‌کنند. ویژگی‌های مد پاییز و زمستان امسال هم از این قاعده مستثنا نیست. تازه‌های جذابی دیده می‌شود اما می‌توانیم برای بازگشت شلوارهای کوتاه و... جشن برگزار کنیم. در این گزارش نگاهی داریم به طرح‌ها و نقش‌هایی که در مدل‌های طراحان برای امسال مشترک بود و می‌توان به عنوان الگویی برای پاییز و زمستان امسال معرفی کرد.


کمربندها را ببندید

پالتو، مانتو، کت، شلوار، بلوز و... اهمیتی ندارد. مهم این است که یک کمربند داشته باشید و دور لباس‌تان ببندید. کمربند بخشی از پیشنهاد طراحان برای پاییز و زمستان امسال است. کمربند شما نباید زیاد پهن یا باریک باشید؛ کمربندی متوسط با عرضی حدود سه سانتیمتر برای این کار مناسب است. البته این نکته را نباید از قلم انداخت که مدل‌های پالتو، بارانی، بلوز و... امسال اغلب گشاد هستند و برشی آزاد دارند؛ به همین دلیل با اضافه کردن کمربند فرمی متفاوت پیدا می‌کنند.

مدی که در پاییز و زمستان بازمی گردد

روبرتو کاوالی در اوج

روبرتو کاوالی، طراحی ایتالیایی از فلورانس است که به دلیل علاقه زیاد به استفاده از طرح بدن حیوانات مثل پلنگی، پوست ماری و... در دنیای مد شناخته شده است. پاییز و زمستان امسال دوران شادمانی این طراح ایتالیایی است چون به جز او، دیگر طراحان هم سراغ نقوش برگرفته از بدن حیوانات رفته‌اند. تغییری که این طرح‌ها نسبت به سال‌های قبل پیدا کرده، اضافه شدن رنگ است؛ زمستان امسال شما می‌توانید یک چکمه پوست ماری به رنگ آبی بخرید.

کلاس هندسه در لباس

گل‌های ریز و درشتی که سال گذشته در طراحی پارچه رایج بودند، امسال جای خودشان را به طرح‌های هندسی دادند. به جای گل‌ها، مثلت، مربع و دایره‌های کوچک، بزرگ و نصف شده‌ای دیده می‌شود که در کنار هم طرح‌های شاد و زیبایی خلق کرده‌اند. طرح‌های هندسی محدودیتی ندارند و در کیف و کفش تا پالتو و پیراهن دیده می‌شوند.

از کیف و کفش تا کت و دامن

کیف و کفش‌های چرم اتفاق تازه‌ای نیستند که بخواهیم در فهرست جریانات یک فصل از آنها حرف بزنیم اما وقتی چرم به کت، دامن و... می‌رسد یعنی یک جریان تازه. از روزهایی که لباس‌های چرمی باب بودند، سال‌ها به‌اندازه عمر یک نسل می‌گذرد یعنی خاطره‌ای متعلق به نسل‌های گذشته است که جوانان و نوجوانان امروز به یاد نمی‌آورند، ولی آنها امسال با دامن‌های چرم که اغلب برشی فون دارند آشنا خواهند شد.

خداحافظ لوله تفنگی‌ها

با شلوارهای تنگ و لوله تفنگی خود خداحافظی کنید. شلوارهایی که در یکی، دو سال اخیر حسابی رواج داشتند و تقریبا تمام بازار را تصاحب کردند. در پاییز و زمستان، این شلوارها جای خودشان را به شلوارهای راستا دادند. بیشتر از راستا بودن شلوارها، قد کوتاه آنها به چشم می‌آید و جلب توجه می‌کند. شلوارهای کوتاه شده در شروع روزهای سرد سال، عجیب به نظر می‌رسند اما دنیای مد است و عجایب بی‌پایانش.

خلاق باشید

حالا که قرار است به ست لباس‌های خود کمربند را اضافه کنید، خلاق باشید و به‌جای شیوه بستن کلاسیک کمربندها، آنها را گره بزنید. حالا که می‌خواهید کیف یا کفشی با طرح هندسی بپوشید، خلاق باشید و از ترکیب‌های جسورانه که به‌ظاهر بی‌ربط هستند، نترسید.دامن‌های فون فانتزی با کت‌های کوتاه چرم، پیشنهاد طراحان برای کسانی است که در لباس پوشیدن اهل هنجارشکنی هستند.

دوستداران محیط‌ زیست نخوانند

در سال‌های اخیر، تلاش گروه‌های دوستدار محیط‌زیست باعث شده بود تا استفاده از پوست حیوانات در لباس‌ها کمتر شود اما در مدل‌های پاییز و زمستان امسال بازگشت دوباره‌ای به پوست شده و نه‌تنها در تزئین یقه لباس‌ها بلکه در کیف، کفش و... از آنها استفاده شده است.

شنل قرمزی پیش ماست

طراحان به شما پیشنهاد می‌کنند برای تن‌پوش گرم این فصل به جای پالتو و کت‌های مرسوم، سراغ نمونه‌هایی بروید که با شنل ترکیب شده‌اند. الهام‌بخش طراحان در طراحی این تن‌پوش‌ها، شنل‌های سلطنتی بودند؛ همان‌ شنل‌هایی که این روزها در فیلم‌ها می‌بینید و روزگاری بخشی از لباس رسمی خاندان سلطنتی بود.

مدی که در پاییز و زمستان بازمی گردد

چه مدل چکمه‌ای بخرید؟

چکمه‌های پلاستیکی سال گذشته، امسال جای خودشان را به چکمه‌های ساق بلندی داده‌اند که به جای چرم محکم و فرم‌دار از چرم نرم و انعطاف‌پذیر در آنها استفاده شده است و به همین دلیل به پا می‌چسبند. این مدل چکمه‌ها که بیشتر از مدل‌های آزاد و فرم‌دار در مقابل سرما از شما محافظت می‌کنند، با سایر مدهای این فصل مثل پالتو گشاد کمردار هماهنگی دارند و به زیبایی ست فصل سرد شما کمک می‌کنند.

قد و نیم‌قد

قد دامن برای آقایان موضوعی ناشناخته است اما بخشی از جریان مد برای خانم‌ها محسوب می‌شود. دامن‌های کوتاه سال گذشته را باید دور بیندازید و دامن‌های نیم‌قد را جایگزین کنید، دامن‌هایی که قد آنها تا نیمه زانو است و در اصطلاح خیاطی به آنها «میدی» گفته می‌شود. دامن میدی این توانایی را دارد که شما را بلندتر نشان دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج