۱۵۵۵۶۴
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

مهمترین فیلم سینمایی های زمستان ۲۰۱۵

سراغ معرفی فیلم های مهم اکران زمستانی امسال می رویم تا ببینیم آخر شاهنامه برای کمپانی های عظیم و اصلی تولیدکننده فیلم خوش خواهد بود یا خیر.

مهمترین فیلم سینمایی های زمستان 2015





همشهری جوان - مهران باقی: فصل برف و سرما فرا رسیده و بازار سینما همچنان در سراسر جهان به خصوص در آمریکای شمالی داغ است. بعد از اتمام فصل اکران تابستانه و فروش نه چندان امیدوارکننده فیلم ها در این فصل مهم، کمپانی های هالیوودی دست به دامان آخرین فصل از اکران سال 2014 شده اند تا با راهی کردن چندتا از تولیدات دانه درشت شان به چرخه اکران، با یک تیر دو نشان بزنند؛ هم آتش اکران زمستانه را شعله ور کنند و هم این اکران ها دورخیزی باشد برای ورود به دل اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی و قرار گرفتن در گردونه رقابت مهمترین جشن سینمایی جهان، یعنی اسکار.

از قضا تنی چند از پر امیدترین فیلم ها برای درو کردن جوایز اسکار در رشته های مختلف هم در این فصل اکران می شود. در بازار مکاره اکران زمستان امسال، جنس فیلم بازها از همه نظر جور است و تقریبا در همه ژانرهای مهم، حداقل یک فیلم درست و درمان در آستانه نمایش قرار دارد؛ از انیمیشن های پر هزینه بگیرید تا فیلم های جنگی و البته فانتزی ها و علمی - تخیلی های عمدتا پرفروش.

کنت برانا، ریدلی اسکات، پیتر جکسون و کریستوفر نولان از جمله کارگردانانی هستند که در فصل اکران منتهی به مراسم اسکار، از حالا دندان تیز کرده اند برای جمع کردن مجسمه های طلایی این رقابت پر زرق و برق؛ به همین دلیل نگاه خیلی از منتقدان و سینمادوستان در این برهه حساس کنونی، متوجه اکران آمریکای شمالی است.

ناگفته نماند اکران بعضی از این فیلم ها بعد از کریمس و در سال 2015 خواهد بود، بنابراین این فیلم ها در رقابت اسکار امسال حضور نخواهند داشت و باید تا فرا رسیدن مراسم سال آینده، دندان روی جگر بگذارند.

با این مقدمه سراغ معرفی فیلم های مهم اکران زمستانی امسال می رویم تا ببینیم آخر شاهنامه برای کمپانی های عظیم و اصلی تولیدکننده فیلم خوش خواهد بود یا خیر.

در میان ستارگان

(علمی تخیلی)

کارگردان: کریستوفر نولان

بازیگران: متیو مک کاناهی، آن ها تاوی، جسیکا چستن، مت دیمون

این فیلم بدون هیچ چون و چرایی مهمترین فیلم اکران امسال خواهد بود. نولان به عنوان یکی از مهمترین کارگردانان هزاره سوم با یک فیلم عظیم علمی تخیلی و با گروهی از بهترین بازیگران حال حاضر دنیا به سینما بازگشته است.

با توجه به چیره دستی نولان در پرداخت موضوعات و مفاهیم پیچیده به زبان سینما، به نظر می رسد فیلم در اکران بدرخشد و به اصلی ترین بخت برای ربودن جوایز اصلی اسکار هم تبدیل شود.

«زمانی که یک کرم چاله (که از نظر تئوری می شود به وسیله آنها در زمان سفر کرد) کشف می شود، دانشمندان می خواهند با سفر از طریق آن محدودیت های سفر انسان در فضا را از بین ببرند. در میان مسافران این کرم چاله، کوپر (مک کانهی) مهندسی است که باید میان زندگی در کنار دو فرزندش و سفر برای نجات بشریت، یکی را انتخاب کند.»

این خلاصه داستان تازه ترین اثر کریستوفر نولان است؛ کارگردانی که این روزها در هالیوود آنقدر اعتبار دارد که بتواند دو رقیب مهم به نام «برادران وارنر» و «پارامونت» را برای سرمایه گذاری همزمان در جدیدترین اثرش مجاب کند!

برای ساخت این فیلم که به لحاظ بصری «فوق العاده خیره کننده» توصیف شده، نولان از فرمت آنامورفیک 35 میلیمتری و آی مکس 70 میلیمتری استفاده کرد. فیلمبرداری در سه ماه پایانی سال 2013 در آلبرتای کانادا، جنوب ایسلند و لس آنجلس انجام شد و شرکت معتبر «دبل نگاتیو» هم کار طراحی و اجرای جلوه های ویژه این فیلم را برعهده گرفت. بدون ذره ای تردید، «در میان ستارگان» را یکی از بخت های اصلی بردن جایزه بهترین فیلم در اسکار امسال بدانید.

مهمترین فیلم سینمایی های زمستان 2015

هجرت

(حماسی)

کارگردان: ریدلی اسکات

بازیگران: کریستین بیل، سیگورنی ویور، بن کینگزلی

اسکات کهنه کار که در ایران به واسطه ساخت فیلم محبوب و اسکاری «گلادیاتور» شناخته می شود، پارسال فیلم پربازیگر و نه چندان موفق «مشاور» را راهی بازار اکران کرد؛ فیلمی که نه در گیشه توفیقی به دست آورد و نه در دل منتقدان جایی باز کرد.

این کارگردان انگلیسی امسال بعد از مدت ها یک پروژه عظیم، پرخرج و حماسی را کلید زد تا شاید بتواند موفقیت های همه جانبه «گلادیاتور» را یک بار دیگر تکرار کند.

اسکات سراغ داستانی از انجیل رفته و مقاطع حساسی از زندگی حضرت موسی (ع) را به تصویر کشیده است. داستان از کودکی این پیامبر شروع می شود و تا هجرت از مصر و هدایت قوم بنی اسرائیل توسط ایشان ادامه دارد.

کریستین بیل در این فیلم نقش حضرت موسی (ع) را بازی می کند و بازیگر نقش زن فرعون هم برعهده یک بازیگر زن ایرانی است. با توجه به سابقه اسکات، حساسیت موضوع فیلم، عظمت پروژه و البته گروه بازیگران قدرتمندش، انتظار می رود «هجرت» در سراسر جهان حسابی سروصدا کند و انواع و اقسام حاشیه ها را هم به جان بخرد.

این حواشی حتی قبل از اکران فیلم هم گریبان اسکات را گرفته و علاوه بر اعتراضاتی از سوی یهودیان درباره نشان دادن چهره حضرت موسی (ع) در فیلم، گروهی از منتقدان هم به نحوه انتخاب بازیگر ایراد گرفته اند و انتخاب بازیگران اصلی سفیدپوست برای فیلمی که قسمت های مهمی از آن در مصر و شمال آفریقا می گذرد را دستمایه اعتراض قرار داده اند.

البته اسکات در کمال آرامش به این ایرادات سختگیران پاسخ داد و گفت: «مصر از ایام باستان کشوری بوده باتلاقی با فرهنگ ها و نژادهای گوناگون. از نظر جغرافیایی این کشور در محل تلاقی کشورهای حوزه اسپانیا، خاورمیانه و آفریقا قرار دارد و قومیت های مختلف ایرانی، اسپانیایی و عرب در آن زندگی می کردند. نظریه های متعددی هم درباره قومیت مردم مصر وجود دارد و در آنها اشاره ای به سیاه پوست یا سفید پوست بودن آنها نشده است؛ بنابراین دلیلی ندارد بازیگر نقش اول فیلم سفیدپوست نباشد.»

بعد از «نوح» آرونوفسکی، این دومین فیلم با موضوع زندگی یکی از پیامبران الهی است که در سال ۲۰۱۴ اکران خواهد شد؛ البته اگر پروژه حضرت محمد (ص) مجید مجیدی تا پایان سال میلادی به اکران نرسد. در حال حاضر قصد دارد فیلمی با موضوع زندگی حضرت داوود (ع) تولید کند.

مهمترین فیلم سینمایی های زمستان 2015

سیندرلا

(فانتزی)

کارگردان: کنت برانا

بازیگران: لیلی جیمز، ریچارد مدن، کیت بلانشت، هلنا بونهام کارتر

کنت برانا چه در مقام بازیگر و چه در مقام کارگردان (هم در سینما و هم در تئاتر)، همیشه به عنوان یکی از مهمترین شکسپیرین های حال حاضر دنیا شناخته می شود. از قضات به خاطر همین تلاش هایش هم دو بار به خاطر کارگردانی و بازی در فیلم «هنری ششم» و «هملت» نامزد دریافت جایزه اسکار شد و البته لقب «سر» هم از ملکه انگلستان دریافت کرد.

چنین شخصیت فرهیخته ای که خلاف سنگینش در سال های اخیر بازی در یکی از فیلم های «هری پاتر» بود، رفته سراغ یکی از محبوب ترین افسانه های کودکانه جهان و اقتباس جدیدی از قصه «سیندرلا» روانه سینماها کرده است.

«لیلی جیمز» نه چندان مشهور که تا به حال هیچ کار دندانگیری در کارنامه اش نداشته، حالا به لطف کنت برانا به جدیدترین سیندرلای سینمای جهان تبدیل شده است. نقش آن نامادری بدجنس سیندرلا را هم «کیت بلانشت» بازی می کند و با توجه به سابقه درخشان این بازیگر، انتظار می رود یکی از بهترین شخصیت منفی های چند سال اخیر سینمای جهان را روی پرده یا صفحه تلویزیون تماشا کنیم.

نکته مهم این است که غیر از آن اقتباس درخشان دیزنی در سال ۱۹۵۰، تا به حال هیچ سیندرلای خوب دیگری در سینما تولید نشده و سایر سیندرلاها حتی تا رسیدن به گرد پای سیندرلای دیزنی هم فرسخ ها فاصله دارند.

مهمترین فیلم سینمایی های زمستان 2015

خشم

(جنگی)

کارگردان: دیوید آیر

بازیگران: برد پیت، شیا لبوف، مایکل پنیا

قطعا حضور برد پیت به عنوان بازیگر اصلی در فیلم جنگ جهانی دومی، اهمیت بیشتری نسبت به حضور کارگردانی به نام «دیوید آیر» دارد چون برت پیت حالا یکی از سوپراستارهای بی چون و چرای هالیوود است و با توجه به قدرت نفوذ بسیار بالای او، حضورش در پروژه ای تبدیل می شود به یک اتفاق مهم.

هر چند «دیوید آیر» هم با ساخت اکشن های خوش ساختی مانند «سریع و خشمگین» و «روز تمرین» نشان داده که به قواعد کارگردانی آشناست و می تواند با ساخت آثار اکشن نفسگیر، مخاطبانش را میخکوب کند.

داستان فیلم در ماه آخر جنگ جهانی دوم می گذرد. در حالی که نیروهای متفقین مشغول وارد کردن آخرین ضربات بر جان متحدین هستند، یک گروهبان نیروی زمینی ارتش آمریکا که فرماندهی یک تانک با نام «خشم» را در خط مقدم دشمن به عهده دارد، با افراد کم شمار خود دچار مشکلات مهمی مثل نبود مهمات شده و نمی تواند تا قلب دشمن نفوذ کند.

آنهایی که فیلم را دیده اند، از بازی «برد پیت» تعریف کرده اند. از همین رو به نظر می رسد این بازیگر محبوب یکی از کاندیداهای به دست آوردن جایزه بهترین نقش اول مرد باشد؛ چرا که اعضای آکادمی معمولا به فیلم های جنگ جهانی دومی اقبال زیادی نشان می دهند و به اصطلاح «اسکارخور» این فیلم ها، حسابی ملس است!

مهمترین فیلم سینمایی های زمستان 2015

هابیت: نبرد پنج سپاه

(فانتزی - ماجراجویانه)

کارگردان: پیتر جکسون

بازیگران: یان مک کلن، اورلاندو بلوم، کریستوفرلی، بندیکت کامبربچ

ماجراجویی های پیتر جکسون با تخیلات تالکین به پایان خودش نزدیک شده و پیتر جکسون نیوزلندی که در سال های پیش با سه گانه ارباب حلقه ها مقادیر زیادی مجسمه اسکار و دلار به جیب زده بود، حالا بعد از ساخت دو قسمت از مجموعه پرطرفدار «هابیت»، قرار است سومین و آخرین قست از این مجموعه را با یک بودجه تپل ۳۵۰ میلیون دلاری (تقریبا هزار میلیارد تومان!) روانه سینماها کند تا خوره های آثار تالکین خداحافظی باشکوهی با دنیای عجیب و غریب این نویسنده داشته باشند.

اسم فیلم در ابتدا قرار بود «هابیت: آنجا و بازگشت دوباره» باشد اما چند ماه قبل، جکسون از تغییر نام آن خبر داد. داستان این فیلم در سرزمین میانه و ۶۰ سال قبل از داستان ارباب حلقه ها اتفاق می افتد.

قسمت هایی از فیلم هم از ضمیمه جلد سوم سه گانه ارباب حلقه ها برداشته شده. داستان این فیلم مربوط به «بیلبو پگینز»، «گندالف» جادوگر و سیزده ارباب دورف، برای گذر از سرزمین میانه و رسیدن به تنها کوه، بیرون کردن اژدهای «اسماگ» از «اره بور» و بیرون راندن «سائورون» از «دل گولدور» است.

فروش زیاد فیلم را با توجه به استقبال خیره کننده جهانیان از قسمت های قبلی آن می توان از حالا تضمین شده دانست. البته جکسون و گروهش در رشته های فنی و جلوه های ویژه هم دست خالی از اسکار به خانه برنخواهند گشت. تالکین بازها شدیدا دلشان را به یک خداحافظی شکوهمند و شیرین با مخلوقات عجیب نویسنده مورد علاقه شان باز کرده اند و جکسون هم قطعا با علم به این شور و تعصب، سعی کرده آنها را راضی نگه دارد.

مهمترین فیلم سینمایی های زمستان 2015

درون جنگل

(فانتزی موزیکال)

کارگردان: راب مارشال

بازیگران: مریل استریپ، جانی دپ، امیلی بلانت

ترکیب راب مارشال، مریل استریپ و جانی دپ به اندازه کافی برای هر سینما دوستی کنجکاوی برانگیز است، چه برسد به اینکه پای «دیزنی» و یک اثر فانتزی موزیکال احتمالا دیوانه وار هم در میان باشد.

راب مارشال که در سال ۲۰۰۲ با فیلم موزیکال «شیکاگو» در اسکار خوش درخشیده بود، سابقه ساخت آثار فانتزی و ماجراجویانه ای مانند «دزدان دریای کاراییب: روی موج های ناشناس» را هم دارد؛ به همین دلیل حداقل روی کاغذ انتخاب مناسبی برای ساخت یک فیلم فانتزی و موزیکال به حساب می آید.

فیلم اقتباسی است از رمانی با همین نام نوشته «جیمز لاپین». در داستان «لاپین» تعداد زیادی از شخصیت های مشهور داستان های فانتزی کودکانه (مانند سیندرلا، راپوتزل و شنل قرمزی) همزمان حضور دارندو فیلم از این منظر تداعی «انتقام جویان» و حضور توأمان همه ابرقهرمان های مارول در کنار یکدیگر است.

از نکات بامزه فیلم می توان به حضور «مریل استریپ» در نقش جادوگر و «جانی دپ» دوست داشتنی در نقش گرگ بدجنس اشاره کرد.

مهمترین فیلم سینمایی های زمستان 2015
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      کلوب یا دانلود؟

    • شهرزاد

      واقعا عالی بود!!!!!!!!!!!!!!!
      خیلی خوب بود. خیلی وقت بود دنبال همچین چیزی می گشتم.
      مرسی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج