۱۵۶۱۵۷
۵۱۱۷
۵۱۱۷
پ

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

این پروژه یك قفسه دیواری است كه هم زیبا و ساده است و هم این امكان را دارد كه بتوان جای قفسه‌ها را در آن تغییر داد. ساخت این قفسه‌ها نیز راحت است و فقط نیاز به كمی صبر و دقت دارد. در این مطلب نحوه ساخت این قفسه را به شما آموزش می‌دهیم.

چیدانه: پروژه‌های زیادی وجود دارند كه شما می‌توانید به تنهایی آن‌ها را در خانه خود اجرا كنید. اما برخی از این پروژه‌ها نسبت به بقیه از جذابیت بیشتری برخوردارند و این پروژه، كه عكس كاملی از آن را می‌بینید، از آن دسته پروژه‌هایی است كه حتما عاشق آن می شوید.

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

همان‌طور كه می‌بینید این پروژه یك قفسه دیواری است كه هم زیبا و ساده است و هم این امكان را دارد كه بتوان جای قفسه‌ها را در آن تغییر داد. ساخت این قفسه‌ها نیز راحت است و فقط نیاز به كمی صبر و دقت دارد. در این مطلب نحوه ساخت این قفسه را به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

چیزهایی كه به آن نیاز دارید:

مواد و مصالح:

  • تخته‌های ضخیم یا تخته‌های سه‌لایی بزرگ كه به راحتی خرد نشوند (ابعاد تخته‌ای كه من از آن استفاده كردم ۹۰ در ۱۲۰ سانتی‌متر بود).
  • میخ‌های چوبی (من از میخی با قطر ۲ سانتی‌متر استفاده كردم).
  • كاغذ سنباده
  • تخته‌های چوبی كه از آن‌ها بتوان به عنوان قفسه استفاده كرد.

ابزار:

  • دریل قوی
  • اره (اگر به نجاری دسترسی دارید از آن‌ها بخواهید تخته‌ها را طبق اندازه‌های شما برش دهند).
  • مته سرپهن (همان اندازه‌ای كه برای میخ‌های چوبی هم انتخاب كرده‌اید كه در این‌جا می‌شود 2 سانتی‌متر).
  • خط‌كش تی یا خط‌كش معمولی.
  • مداد.

نحوه كار و دستورالعمل

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

۱. كار را با مشخص كردن جای حفره‌ها بر روی تخته چوبی شروع كنید. من از نرم افزار Illustrator استفاده كردم، كمی جوانب كار را سنجیدم و در نهایت به طرحی رسیدم كه به نظرم كارآمد و زیبا می‌آمد (اندازه‌های مورد استفاده را در عكس بالا مشاهده می‌كنید)، اما شما می‌توانید این كار را با یك تكه كاغذ و یك مداد انجام دهید، یا هر چیز دیگری كه برای شما راحت‌تر و در دسترس‌تر است.

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

۲. وقتی از محل قرارگیری حفره‌ها مطمئن شدید و طرح شما نهایی شد، جای حفره‌ها را با مداد روی تخته چوبی مشخص كنید.

نكته: به نظر من استفاده از خط‌كش تی در این مرحله بسیار سودمند و مفید است و می‌تواند دقت شما را در كار بسیار بالا ببرد. اگر خط‌كش تی در دسترس ندارید، اندازه‌های خود را بیش از یك بار چك كنید تا از محل دقیق حفره‌ها بر روی تخته چوبی مطمئن شوید.

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

۳. از مته سرپهن استفاده كنید و محل مشخص شده حفره‌ها روی تخته چوبی را دریل كنید. بیش‌ترین تلاش خود را بكنید تا دریل صاف و عمود بر روی حفره‌ها قرار بگیرد، زیرا این كار باعث می‌شود در پایان كار میخ‌های چوبی به خوبی در درون حفره‌ها جای بگیرند و دردسری برای شما ایجاد نكنند. من در این مرحله بیش‌ترین تلاش خودم را انجام دادم، چراكه انجام درست این مرحله در نتیجه نهایی كار تاثیر بسزایی دارد.

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

۴. پس از این‌كه اولین حفره را دریل كردید، یك میخ چوبی درون آن قرار دهید تا از انجام درست كار خود مطمئن شوید و بعد به كار ادامه دهید.

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

۵. اكنون كه حفره اول را چك كرده‌اید، می‌توانید بقیه حفره‌ها را بر روی تخته چوبی دریل كنید.

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

۶. اكنون بخش مهمی از كار انجام شده است و به احتمال زیاد بیش از ۵ دقیقه هم طول نكشیده است.

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

۷. پس از آن‌كه همه حفره‌ها دریل شدند، تمام خاك اره‌ها را از سطح چوب جدا كنید و تخته را برعكس كنید تا تمام خرده‌های چوب از سطح تخته جدا شوند. برای این كار از فرچه هم می‌توانید استفاده كنید.

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

۸. اگر تخته چوبی شما هم روی سطحی كه كار كرده‌اید خرابی‌های زیادی دارد، به هیچ وجه نگران باشید، چراكه این طرف تخته طرفی است كه هیچ‌كس آن را نخواهد دید و شما از طرف دیگر تخته به عنوان سطح اصلی استفاده خواهید كرد. فقط خرده چوب‌های بزرگ را از روی سطح تخته چوبی جدا كنید تا مشكلی در نصب آن به دیوار ایجاد نشود.

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

۹. پس از این‌كه خرده چوب‌ها از سطح جدا شد، تخته چوبی را برگردانید و سطح آن را سنباده بزنید تا به ظاهری صاف و یكدست دست یابید. سنباده‌ها را لوله كرده و آن را درون حفره‌ها بكشید تا از شر هر گونه سطح زبر، دندانه دندانه، و غیرصیقلی راحت شوید.

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

۱۰. اكنون، اگر از طرح خود استفاده كرده‌اید (یا اگر از اندازه‌های من استفاده كرده‌اید)، عمق قفسه‌های خود را اندازه بگیرید و این عمق را به اندازه ضخامت تخته چوبی خود اضافه كنید. عدد به دست آمده طول میخ چوبی شما را نشان می‌دهد. میخ‌های چوبی را به دقت با اره ببرید یا اگر نیاز است آن‌ها را به نجاری محل خود ببرید تا او برای شما این كار را انجام دهد.

چگونه خودمان یك قفسه مدرن بسازیم؟

۱۱. آخرین مرحله بریدن تخته‌های چوبی به اندازه دلخواه است تا ابعاد قفسه‌های شما مشخص شود. تعداد و ابعاد این قفسه‌ها كاملا به شما بستگی دارد و می‌توانید آن را بر اساس نیازهای خود برش دهید. میخ‌های چوبی را به دلخواه درون حفره‌ها قرار دهید و سعی كنید به آن‌ها چیدمانی خاص و زیبا بدهید. سپس تخته‌های چوبی را برش دهید و آن‌ها را در محل‌های مشخص شده قرار دهید. اكنون شما یك قفسه دیواری بسیار زیبا كه كاربردهای زیادی هم در خانه شما خواهد داشت در اختیار دارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج