جاباما
۱۵۶۱۷۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هشدار درباره سمپاشی در دانشگاه ها

آیت الله &#۰۳۹;ناصر مکارم شیرازی&#۰۳۹; از مراجع تقلید گفت: غربی ها در حال سمپاشی در دانشگاه های ما هستند و ما باید دانشگا هایمان را بیمه کنیم.

خبرگزاری حوزه: آیت الله 'ناصر مکارم شیرازی' از مراجع تقلید گفت: غربی ها در حال سمپاشی در دانشگاه های ما هستند و ما باید دانشگا هایمان را بیمه کنیم.

این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار رییس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی با وی، بر لزوم حساسیت روی مسائل اخلاقی در دانشگاه آزاد و دانشگاه های کشور تاکید کرد.

وی افزود: یکی از راههای بیمه کردن دانشگاه ها در این عرصه، حضور افراد متدین و متعهد است؛ در هر مکانی افراد متعهد مملکت را آباد می کنند و افراد غیر متعهد برعکس عمل می کنند.

وی با بیان اینکه جوانان با استعداد ما سرمایه و ذخیره ای برای کشور هستند، گفت: استعدادهای فوق العاده از ذخایر نفت و طلا بالاتر هستند و باید به این استعدادها و کل خانواده های محروم کمک کرد تا خود را بیابند و استعدادهایشان شکوفا شود از این رو در کمک کردن به خانواده های محروم نباید حساب دخل و خرج را کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت دانشگاه گفت: نخستین اهمیت این است که مدیران ما از دانشگاه می آیند و به همین دلیل باید از نظر تعهد و اخلاق و دیانت در این محیط آموزش ببینند.

وی افزود: از منظر دوم باید گفت که دشمنان قصد تاثیرگذاری در جامعه از طریق دانشگاه را دارند و غیر از خدماتی که دانشگاه به جامعه می دهد، ممکن است آسیب های دشمن از طریق دانشگاه به کل جامعه سرایت کند و از این روست که علما و بزرگان حساسیت خاص روی این مرکز علمی کشور دارند.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: اگر چند مرتبه وزیر علوم به مجلس آورده شد و مجلسیان آن را قبول نکردند، نباید این مساله را بر خط و خطوط های خاص حمل کرد، زیرا مطمئنا این حساسیت های مهم باعث چنین اوضاعی در بحث رای اعتماد شد که شکر خدا ختم به خیر هم شد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد بیش از دانشگاه های دیگر حساس است، یادآورشد: این حساسیت ها به لحاظ سیاسی و اجتماعی است؛ این دانشگاه مسائلی دارد که با مسائل دیگر دانشگاه ها متفاوت است چون هم نام اسلام را دارد و هم آزاد، به همین دلیل باید حساسیت های خاصی در فعالیت آن صورت گیرد.

وی اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، دانشگاه ها باید در تولید علم پیشرو باشند و اگر هم در حوزه سیاست فعالیت های جریان ساز دارند نباید سیاست بازی در آنها رواج پیدا کند؛ دانشگاهیان باید سعی کنند که کار اصلی خود را انجام دهند و در مسائل سیاسی نیز نظرات راهگشا به جامعه ارائه کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به تلاش غربی ها برای انتقال فرهنگ انحرافی از طریق دانشگاهها گفت: اگر چه علم گمشده انسان مومن است و باید هر جا هست آن را به دست آورد اما گاهی از علم برای انحراف دیگران استفاده می شود.

وی تصریح کرد: باید مترجمین در این جا دقت کنند و وسواس به خرج دهند، البته نباید تنها به ترجمه قناعت کنیم بلکه باید تولید علم در صدر توجه قرار گیرد؛ استعدادهای خوبی در این مملکت وجود دارد و باید به آنها نیز توجه شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسوولین باید هرچه بیشتر اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در دانشگاه ها کنند زیرا این انس با اهل بیت(ع) و قرآن آنها را بیمه می کند.

آیت الله مکارم شیرازی به بومی گزینی در دانشگاهها توصیه کرد و افزود: دختران به شهرهای نزدیک یا شهر خودشان منتقل شوند و این سبب رفع نگرانی خانواده ها می شود.

'حمید میرزاده' رییس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سفر به قم با شماری از علما و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج