جاباما
۱۵۶۴۰۶
۱ نظر
۵۵۹۶
۱ نظر
۵۵۹۶
پ

من ستاره هستم، دم دست شما!

ستاره ها در اینستاگرام چه می کنند؟

اینستاگرام برای ستاره ها تبدیل به یک رسانه شده. آنها کاملا با اشراف بر اینکه پست هایشان علاوه بر مردم عادی توسط رسانه ها هم رصد می شود، حضور فعال تری در این شبکه اجتماعی دارند.

ستاره ها در اینستاگرام چه می کنند؟





همشهری جوان: اینستاگرام برای ستاره ها تبدیل به یک رسانه شده. آنها کاملا با اشراف بر اینکه پست هایشان علاوه بر مردم عادی توسط رسانه ها هم رصد می شود، حضور فعال تری در این شبکه اجتماعی دارند.

ستاره ها در اینستاگرام چه می کنند؟

در این مطلب از چند منظر فعالیت ستاره ها در اینستاگرام را بررسی کرده ایم. نخست فعالیتی که او در این شبکه انجام می دهد و دوم نوع دغدغه هایی که مخاطبان با آنها برقرار می کنند.

در بخش اول محتوای پست های به اشتراک گذاشته را مرور کرده ایم و بعد در بخش دوم به واکنش مخاطبان آنها در قبال پست هایی که از سوی ستاره ها به اشتراک گذاشته شده اند، پرداختیم.

ستاره ها چه می کنند؟

عکس آپلود می کنند

سلفی و پرتره های یهویی: بی برو برگرد پرتره و سلفی، هنوز هم اصلی ترین و عمده ترین سوژه عکس های استارهاست. سلفی هایی با محوریت من در شرایط مختلف: «من در آغاز یک روز جدید»، «من قبل از رفتن سر فیلمبرداری»، «من سر صحنه»، «من با گریم جدید»، «من وقتی خیلی خسته ام و موقع برگشتن به خونه» یا سلفی های جورواجور کنار آدم ها و در وضعیت های خاص: «من با هنرمند و پیشکسوت عزیز...»، «من در کنسرت ... عزیزم»، «من و فلانی و فلانی در پشت صحنه فلان کار» و ...

ستاره ها در اینستاگرام چه می کنند؟

جوگیری ها: گروه دیگری از پست ها، واکنش به اتفاق های روز است. حالا فرق نمی کند چالش آب سرد و معرفی کتاب و فیلم باشد یا واکنش به یادبود فلان شاعر تا درخواست دعا. موجش که فراگیر شود، باید خودت را درگیر کنی. حتی در حدی که خودت را به زور توی آشپزخانه یک هیئت جا کنی و ازشان بخواهی بگذارند فقط یک دقیقه کنار دیگ قیمه بایستی و در آن حالت عکس بیندازی.

عاشقانه ها و شاعرانه ها: بازار این دسته عکس ها هم کماکان داغ است. از همان هایی که چاشنی اش یک گلدان، شومینه، فنجان چای، برگ های زرد و خش خش عابران و خلاصه از اینجور چیزهاست. فرقی هم نمی کند شاعر باشی یا دوتا جمله بدون وزن و قافیه پشت بندش بیاوری چون به هر حال استاتوسی که می گذاری، شایسته تقدیر است؛ حالا هر چه که می خواهد باشد.

عکس های مارکوپولویی: خب سفرهای داخلی و خارجی و عکس انداختن از در و دیوار آثار باستانی هم که بالاخره همیشه خوراک اینجور صفحات است؛ حالا فرقی نمی کند عکس میز صبحانه در فلان هتل معروف ونیز باشد یا تنور داغ زن روستایی و جذابیت های بازار هرات.

مرور خاطرات قدیم: بازگشت به گذشته و مثلا انتشار عکس های دوران کودکی، جوانی، اولین تئاتر، کنار فلان بازیگر در پشت صحنه فلان فیلم یا ... هم به نوبه خودش در این صفحات رواج دارد.

ستاره ها در اینستاگرام چه می کنند؟

استفاده رسانه ای می کنند

معرفی اثر: وقتی تا این حد دنبال کننده داشته باشی، خیلی راحت می توانی تبلیغات کنی و از طرفدارانت بخواهی فیلم یا سریالت را تماشا کنند یا بلیت تئاتر یا کنسرتت را بخرند. کافی است چندتا عکس از نکات جالب کار بگذاری و بخواهی حتما ببینند.

تبلیغ برای آثار دوستان: البته همیشه هم این تبلیغات جنبه شخصی ندارد و می توانی برای معرفی آثار دوستان، آشنایان، فامیل و ... هم استفاده کنی. مثلا از تئاتر یکی از دوستان و نزدیکانت عکس بیندازی و زیرش بنویسی کار خارق العاده دوستم فلانی، حتما بروید ببینید یا تصویری از کتاب جدید یکی از نزدیکان بیندازید و منتشر کنید و بنویسید که جذاب ترین کتابی است که تا الان خوانده اید تا خیلی زود این کتاب به چاپ چندم برسد.

دعوت به صفحه های فیلم ها و سریال ها: بازارگرمی برای ترغیب فالوئرها به بازدید از صفحات مختلف هم از آن دسته فعالیت های دائمی برخی ستاره هاست. درست مثل اتفاقی که اخیرا مد شده. آقا یا خانم ستاره، از صفحه مخصوص یک فیلم یا سریال عکس می اندازد و زیرش می نویسد مثلا این صفحه فلان سریالی است که دارم تویش بازی می کنم، بیایید سر بزنید و اخبار و اطلاعات آن را بخوانید.

ستاره ها در اینستاگرام چه می کنند؟

دعوت به صفحه بازیگران دیگر: جالب اینجاست که بعضی وقت ها ستاره هایی که فالوئرهای زیادی دارند برای بازیگرانی که تازه به میدان آمده اند یا ناشناس مانده اند هم تبلیغ می کنند؛ مثلا بهنوش بختیاری از طرفدارانش می خواهد بروند صفحه محمود دینی، کاوه سماک باشی یا مجید یاسر را فالو کنند یا الهام پاوه نژاد، درخواست بازدید از صفحه شیوا بلوریان را دارد.

ستاره ها چه دغدغه هایی دارند؟

بی دغدغه ها: خب برای بعضی از ستاره ها، اینستاگرام صرفا یک آلبوم عکس است و زیاد هم برایش سر و دست نمی شکنند. یعنی هر موقع سوژه خوب پیدا کنند عکس می اندازند و وقت های دیگر حتی اگر دو سه روز هم بگذرد، دنبال عکس انداختن صرفا برای گذاشتن توی اینستاگرام نیستند.

متوسط الحال ها: بعضی ها بستگی به حالشان دارد که چه برخوردی با اینستاگرام داشته داشته باشند. مثلا یک روز که حال و حوصله زیادی داشته باشند، ۳-۲ تا عکس منتشر می کنند و بعضی وقت ها حتی یک هفته می گذرد و به صفحه شان سرنمی زنند، درست مثل شهرام حقیقت دوست، رضا یزدانی و ...

ستاره ها در اینستاگرام چه می کنند؟

پردغدغه ها: بارها شنیده ایم که طرف، پشت صحنه سریال، همه عوامل را معطل نگه می داشته تا برای اینستاگرامش خوراک پیدا کند یا حال همه را با شکار لحظه های وقت و بی وقتش بد شاکی کرده. به هر حال امکان ندارد از اینطور ستاره ها روزی دو سه تا عکس در ورژن های مختلف پیدا نکنید.

دغدغه اصلی: بعضی ها هم که اینستاگرام برایشان تبدیل به یک جور هدف شده، مثل هادی کاظمی یا بهنوش بختیاری که برای رسیدن تعداد فالوئرهایشان به یک عدد خاص، اشتیاق زیادی از خودشان نشان می دهند و با نوشتن مطالبی مثل «هورررا بالاخره ۳۰۰ هزار تایی شدیم» و ... موفقیت شان را جشن می گیرند. البته مردم به اینجور اشتیاق ها بدجوری علاقمندند. کامنت های زیر این عکس های پراشتیاق را که دنبال کنید متوجه می شوید حتی خودشان هم دنبال این هستندتا این تعداد فالوئر را خیلی زود بالاتر ببرند.

ستاره ها چگونه برخورد می کنند؟

رویکردستاره ها در مواجهه با طرفدارانشان از آن دسته مسائلی است که نمی شود برایش حکم قطعی صادر کرد اما فرض اصلی طرفداران این است که آنها بالاخره کامنت هایشان را می خوانند و یک روز جواب می دهند.

تعامل دو سویه: بعضی از ستاره ها معروفند به اینکه جواب طرفدارهایشان را می دهند و سعی می کنند آنها را از خودشان راضی نگه دارند. بهنوش بختیاری، میلاد کی مرام، علی شادمان، مژده لواسانی و حالا عده دیگری از آنها را می شود پیدا کرد که هنوز هم ارتباط با مردم را حفظ کرده اند. بختیاری و کی مرام معروفند به اینکه با وجود حجم بالای فالوئرها همچنان به صفحه علاقه مندان شان سر می زنند و اگر بتوانند عکسی را هم لایک می کنند یا اگر کسی سوالی ازشان در کامنت ها پرسیده باشد، جواب می دهند.

ستاره ها در اینستاگرام چه می کنند؟

واکنش به کامنت های منفی: خیلی از آنها درست است که معمولا جوابی برای کامنت ها ندارند اما خب بالاخره چندان بی تفاوت بی تفاوت هم نیستند. مثلا اگر کسی بیاید زیر عکس هایشان بد و بیراه بنویسد، خب خیلی زود طرف را بلاک می کنند و خیال خودشان را راحت.

بی تفاوتی کامل: ب عضی از آنها هم هستند که آسمان به زمین بیاید حال خواندن کامنت ها را ندارند؛ حالا طرف خودش را از قربان و صدقه رفتن هلاک کند یا هر چه فحش رکیک و غیررکیک به ذهنش می رسد زیر عکس هایشان بگذارد،باز هم فرقی به حالشان نمی کند. عکس شان را می گذارند و تا عکس بعدی هم در اینستاگرام پیدای شان نمی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کمال

      رفتن گل بچینند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج