جاباما
۱۵۶۴۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ورنر زیمنس، میلیاردر موجی!

یکی از شرایط لازم برای پدیدارشدن افکار نو، وجود آرامش برای مغز است. این عضو اسرارآمیز در دریای آرامبخش درون آدمی می تواند با قلاب خویش به جست و جوی افکار نو بپردازد و به سوی خلاقیت حرکت کند. انسان ها در یک محیط به دور از اضطراب و تنش، فرصت لازم را می یابند.

برترین ها به نقل از مجله آسیا : یکی از شرایط لازم برای پدیدارشدن افکار نو، وجود آرامش برای مغز است. این عضو اسرارآمیز در دریای آرامبخش درون آدمی می تواند با قلاب خویش به جست و جوی افکار نو بپردازد و به سوی خلاقیت حرکت کند. انسان ها در یک محیط به دور از اضطراب و تنش، فرصت لازم را می یابند.

خاندان زیمنس حق زیادی بر گردن مردم آلمان و جهان دارند. در راس این خاندان، ورنر زیمنس، کشاورززاده جوان علاقه مند به رشته برق است که با همت والای خود شرکت عظیمی را تاسیس کرد که امروزه به همین نام شناخته می شود. ۱۶۰ سال پیش این اتفاق روی داد و در طی چندین دهه و چند نسل، برادران و پسران و نوه های ورنر، رهبری شرکت را برعهده گرفتند و آن را از میان توفان های دو جنگ جهانی و رقابت با شرکت های بزرگ سرفراز بیرون آوردند.

ورنر زیمنس، میلیاردر موجی!

ورنر زیمنس، خود یک شخصیت علمی و صنعتی بود که اصول دیناموالکتریک را کشف کرد و بنیان مهندسی برق را تحکیم بخشید و اکنون شرکت زیمنس نیز در این مسیر به عنوان سرآمدترین شرکت جهانی در صحنه حضور دارد. به گزارش برترین ها فروش شرکت در سال ۲۰۰۶، از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت و دامنه فعالیت آن به بیش از ۱۹۰ کشور گسترش یافت. کلاوس کلا ینفیلد، مدیرعامل کنونی شرکت برای حفظ میراث ۱۶۰ ساله شرکت و پاسداری از شان صدها اختراع و امتیاز انحصاری آن، رو به آینده دارد و براساس برنامه افق ۲۰۲۰، تصویری از آینده ترسیم کرده است که در آن شرکت بتواند ارزش پایدار خلق کند.

۱۶۰ سال پیش، در سال ۱۸۴۷، مهندس جوان ورنر زیمنس (Werner Siemens) شرکت مشترک تلگراف زیمنس - هالسکه را تاسیس کرد. او سال ها در زمینه مبانی مهندسی برق کار کرد و سرانجام در سال ۱۸۶۶ اصول دیناموالکتریک را کشف کرد. این کشف، ایده استفاده از جریان برق را به عنوان یک منبع مولد مطرح ساخت. بدین ترتیب، شرکتی که او در جهت توسعه ایده ها و اختراعاتش تشیکل داد، روز به روز با کمک برادرش کارل زیمنس مسیر پیشرفت و ترقی را پیمود. فرزند او، ویلهلم زیمنس که از ۱۸۹۰ تا ۱۹۱۹ سمت مدیریت شرکت را به عهده داشت، نقش مهمی در توسعه شرکت ایفا کرد.

ورنر زیمنس، میلیاردر موجی!

پس از او، تا سال ۱۹۴۱ فردریش، سومین فرزند ورنر زیمنس، رهبری شرکت را به عهده گرفت. به گزارش برترین ها با آغاز جنگ جهانی، نوه ورنر به مدت ۱۵ سال مدیریت شرکت را برعهده داشت، اما کسی که بیشترین نقش را در بازسازی زیمنس، پس از جنگ جهانی دوم ایفا کرد، نوه دیگر ورنر،ارنست زیمنس بود. هم او بود که در سال ۱۹۶۶ شرکتی را که امروزه به عنوان زیمنس (AG) می شناسیم، تاسیس کرد و تا ۱۹۷۱ رهبری آن را به عهده داشت. مدیریت در دهه بعد برعهده برنهارد پلتنر بود و دهه بعد نیز هاسین هالسکه این مسئولیت را انجام داد.

از سال ۱۹۹۲ که هانریش پیرر رهبری شرکت را بر دوش گرفت، زیمنس تحول یافت و از یک شرکت متکی بر مشتریان عمومی در بازار به شرکتی تبدیل شد که در بازار رقابت جهانی انتظارات سهامداران را برآورده می ساخت. امروزه شرکت زیمنس در حوزه های قدرت، اتوماسیون، کنترل، اطلاعات و ارتباطات، نیروگاه، پزشکی، حمل و نقل و خدمات فعالیت دارد و در برخی حوزه ها نظیر صنعت اتوماسیون، فناوری سیستم های تصویربرداری طبی، نوآوری در مدیریت اطلاعات فرایندهای بهداشت و سلامت، سرآمد شرکت های مهندسی برق و الکترونیک است.

چشم انداز شرکت زیمنس چنین است که عرصه کننده نوآوری های جهشی، ارائه دهنده مزیت رقابتی به مشتریان و خلق ارزش پایدار باشد.

ورنر زیمنس، میلیاردر موجی!

حوزه فعالیت های بسیار گسترده و متنوع تحقیق و توسعه در زیمنس عبارت است از: مواد نوین، روش های بیومتری، تجهیزات نوین آنالیز در پزشکی، بهداشت دیجیتال، ماشین ها و شبکه های هوشمند، نرم افزار، فناوری حسگرها، منابع نوری جدید، روبوت ها، انرژی های تمیز، خدمت از راه دور و تدارکات و پشتیبانی. در 100 سال گذشته، محققان زیمنس اولین لامپ پایدار را برای استفاده در فیلامان روشنایی ابداع کردند. 30 هزار مهندس نرم افزار در زیمنس به کار مشغول هستند. تعداد ثبت اختراع محققان شرکت در سال 2005 بالغ بر 800 بوده است.

در سال 2006، 10410 اختراع از جانب زیمنس به ثبت رسیده است. بدین ترتیب از لحاظ تعداد ثبت اختراع، شرکت زیمنس در آلمان رتبه اول و در اروپا رتبه دوم و در آمریکا رتبه دهم را دارد. به گزارش برترین ها هزینه تحقیق و توسعه، در سال 2006 در زمینه محصولات و سیستم های جدید 5/7 میلیارد یورو بوده است. از این مقدار، 28 درصد در اطلاعات و ارتباطات، 19 درصد اتوماسیون و کنترل، 20 درصد حمل و نقل، 16 درصد پزشکی، 9 درصد قدرت و 4 درصد روشنایی بوده است. فرایند تحقیق و توسعه در زیمنس جهانی است.

ورنر زیمنس، میلیاردر موجی!

مراکز اصلی آن در آلمان، آمریکا، اتریش، هند و چین مستقر هستند. از ۱۵۰ مرکز تحقیق و توسعه، بیش از نیمی در خارج از آلمان قرار دارد. حدود ۵۰ هزار نفر کارکنان تحقیق و توسعه در ۴۰ کشور جهان پراکنده هستند. ارزش های اصلی در زیمنس شامل اصول شرکت و سیستم های مدیریتی است. هدف شرکت مستحکم ساختن ارتباط با مشتریان است. شرکت، نیاز مشتری را در مرکز فعالیت های خود قرار داده و معتقد است، موفقیت شرکت به موفقیت مشتریان شرکت وابسته است و بدین دلیل مشتریان را قوی می کند تا قدرت رقابتی خود را حفظ کند.

کلید سیستم مدیریت زیمنس عبارت است از نوآوری، مشتری مداری و رقابت جهانی. شرکت نوآوری را به پیش می برد تا آینده را بسازد، کارکنان را توانمند می سازد تا به عملکرد کلاس جهانی دست یابد، مسئولیت اجتماعی را می پذیرد تا به پیشرفت جامعه کمک کند و ارزش های شرکت را تقویت می کند تا فرصت های جدید رشد فراهم شود. شرکت، ارزش ها را برای همه کارکنان فرمولی کرده و آن را به عنوان اساس فعالیت ها قرار داده است. راهنمای اخلاق کسب و کار شرکت در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. این ارزش ها جزئی از قرارداد هریک از کارکنان است.

ورنر زیمنس، میلیاردر موجی!

توزیع جغرافیایی ۴۷۴۹۰۰ تن کارکنان شرکت چنین است: آلمان ۳۴ درصد، اروپا (غیر از آلمان) ۲۷ درصد، آمریکا ۲۱ درصد، آسیا پاسفیک ۱۵ درصد و آفریقا و خاورمیانه ۳ درصد. ۲۷ درصد کارکنان زن هستند. ۱۰ درصد مدیران شرکت را زنان تشکیل می دهند. ۳۶ درصد کل کارکنان تحصیلات دانشگاهی ارند که ۶۵ درصد آنان در رشته های مهندسی یا علوم تحصیل کرده اند. ۳۳ درصد آموزش حرفه ای دیده اند و ۳۱ درصد بقیه نیز بدون آموزش قبلی هستند.

شرکت بر این باور است که تنها کارکنان باانگیزه بالا می توانند شرکت را قادر سازند نیازهای مشتریان و سهامداران را پاسخ گوید. فرهنگ شرکت، کارکنان را توانمند می سازد تا همه استعدادهای خود را بروز دهند و به کار گیرند. برای تعالی رهبری، افزایش ذخیره استعدادها و مستحکم کردن کارهای کارشناسانه.راهی که زیمنس برای انگیزه دادن به کارکنان خود انتخاب کرده، عبارت است از گفت و گوی باز با کارکنان، درگیرساختن آنها درباره اهداف و دستاوردها و موفقیت توسعه شغلی آینده آنها. شرکت محیط کاری خلق کرده است که هریک از کارکنان دقیقا می دانند چه انتظاری از آنها می رود.

ورنر زیمنس، میلیاردر موجی!

یک سیستم منظم بازخورد فراهم آمده است که کارکنان می توانند استعدادهای خود را شکوفا سازند. استعدادهای برتر از نظر زیمنس آنانی هستند که نتایج برجسته می آفرینند. آنها رهبران آینده زیمنس هستند. توانایی شرکته در قدردانی و رشد این استعدادهای برجسته، عامل اصلی در موفقیت شرکت است. به گزارش برترین ها در سال ۲۰۰۶، زیمنس با درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری و سود خالص ۸/۲ میلیارد دلاری در رتبه ۲۲ فهرست ۵۰۰ شرکت برتر جهانی قرار گرفت. تنها ۲۱ درصد این میزان فروش در آلمان بوده است. ۳۳ درصد در اروپا، ۲۵ درصد در آمریکا، ۱۳ درصد در آسیا پاسفیک و ۸ درصد در آفریقا و خاورمیانه بوده است. بدین ترتیب زیمنس در رتبه ای بالاتر نسبت به شرکت های حوزه مهندسی الکتریک و الکترونیک مانند هیتاچی، ماتسوشیتا، سامسونگ، سونی و توشیبا قرار گرفته است.

ورنر زیمنس، میلیاردر موجی!

ورنر زیمنس (Werner Siemens) چهارمین فرزند از ۱۴ فرزند یک کشاورز اجاره نشین بود که در عصر تحول صنعتی به دنیا آمد. از همان ابتدا به رشته برق علاقه مند بود و در سال ۱۸۴۷ همزمان با ساخت یک پوینتر تلگراف، با یوهان هالسکه، شرکت مشترک تلفگراف زیمنس - هالسکه را تاسیس کرد. شرکت در دهه ۱۸۵۰، سفارش ساخت شبکه تلگراف کشور روسیه و سپس انگلستان را دریافت کرد. در سال ۱۸۶۶، زیمنس براساس کارهای انفرادی اصول دیناموالکتریک را کشف کرد و مسیر استفاده از الکتریسیته به عنوان مولد قدرت را هموار کرد. حوزه مهندسی قدرت با همت او شکل گرفت و نام او با مهندسی برق مترادف گشت. نام آلمانی که توسط او ابداع شد الکترونیک (Electrotechnic) بود. بر همین اساس اولین قطار برقی در برلین در سال ۱۸۷۹ راه اندازی شد. سال بعد اولین بالابر برقی و پس از آن اولین پله برقی در آلمان به کار گرفته شد. ورنر زیمنس علاوه بر اینکه یک فرد علمی، صنعتی و فنی بود و در کسب و کار شم ویژه ای داشت، یک سیاستمدار نیز محسوب می شد. شعار او این بود که «من آینده را به پیشرفت زودگذر نمی فروشم».

از سال ۲۰۰۵، کلاس کلاینفیلد به سمت مدیریت عامل شرکت زیمنس منصوب شد. او یازدهمین مدیرعامل شرکت محسوب می شود. کلاینفیلد قبل از آن، عضو کمیته اجرایی شرکت بود. او پس از ورود به زیمنس در ۱۹۸۷ در حوزه های فروش و بازاریابی و سپس برنامه ریزی استراتژیک مشغول به کار شد. کلاینفیلد که دارای دکترای مدیریت استراتژیک است، ارزش ها را بنیان کار شرکت می داند. او معتقد است دانش فنی کارکنان و کار تیمی اصلی ترین مزایای رقابتی شرکت محسوب می شوند. او برنامه Fit ۴ More را برای رشد شرکت دنبال می کند که بر چهار عامل عملکرد، تعالی عملیاتی، تعالی افراد و مسئولیت پذیری شرکت تکیه دارد. این برنامه اهداف روشن را تنظیم کرده است و شاخص های موردنیاز برای شتاب بخشیدن به تجدید استراتژی شرکت را جهت رشد پایدار تعریف می کند.

ورنر زیمنس، میلیاردر موجی!

این برنامه یک رویکرد جامع به بهبود بهره وری و ارزش در شرکت است. این شرکت، نقسه و سناریوی آینده را در برنامه افق ۲۰۲۰ تعریف کرده است. براساس یک تحقیق مفصل انجام شده، شرکت آنچه در ۱۳ سال آینده در حوزه های اقتصاد، سیاسی، فناوری و اجتماعی انتظار وقوع دارد، پیش بینی کرده است. شرکت با رویکرد «تصاویر آینده» نگاهی ۱۰ ساله، ۲۰ ساله و ۳۰ ساله به آینده دارد. هدف، عبارت است از تعیین فناوری های پیش رو و نیازهای آتی مصرف کننده برای کشف امکانات کسب و کار جدید در حوزه های انرژی، اتوماسیون، مواد، سلامت و بهداشت، اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل و خدمات.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ورنر زیمنس، میلیاردر موجی!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج