۱۵۶۴۶
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

پای دو زن به پرونده اختلاس میلیاردی باز شد

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به ابعاد مختلف پرونده فساد مالی اخیر گفت: متوجه شدیم متهم این پرونده ۱۶میلیارد تومان جواهرات و خانه برای دو همسر خود خریداری کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه از بازداشت مدیرعامل کارخانه فولاد اهواز در رابطه با پرونده فساد بانکی اخیر خبر داد و گفت: به زودی کیفرخواست این پرونده سنگین صادر و به دادگاه ارسال می‌شود.

غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری روز دوشنبه خود با اشاره به آخرین وضعیت پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی گفت: همانطور که وعده داده‌ایم اگر اطمینان حاصل کنیم خاوری به کشور باز نمی گردد از طریق پلیس بین الملل پیگیر او می شویم این اتفاق رخ داد و در حال حاضر اینترپل این موضوع را پیگیری می کند.

همچنین لیست تعدادی از شرکت های بین المللی وابسته به این فرد نیز به اینترپل داده شد.

وی ادامه داد: دررابطه با پرونده فساد بزرگ بانکی ۵۰ نفر دستگیر شده بودند که توسط دادستان قرار مجرمیت آنها صادر شده بود. در این مدت پرونده این افراد تکمیل و برخی از ابهامات توسط بازرس پرونده با همکاری دادستانی رفع شد.

در حال حاضر کیفرخواست در حال تایپ شدن است و به زودی این کیفرخواست سنگین صادر و هر چه زودتر پرونده به دادگاه ارسال می شود.

محسنی اژه ای در ادامه با اشاره به واگذاری برخی از کارخانه ها و املاک وابسته به این پرونده گفت:

این موضوع رسیدگی شد و در این راستا ۴، ۵ نفر بازداشت شدند که اتهاماتی در این رابطه به مدیرعامل فعلی فولاد و مدیر عامل کارخانه فولاد اهواز وارد شد که وی در حال حاضر بازداشت است.

وی ادامه داد: سایر معاملات در حال رسیدگی است که اگر مشخص شود تبانی در کار نبوده است مختومه و اگر مجرمیت ثابت شود به طور جداگانه به دادگاه می رود.

دادستان کل کشور با اشاره به شناسایی اموال متهمین این پرونده گفت: اموال تازه ای از متهمین پرونده کشف شده و احتمال می رود شرکت ها و املاک خصوصی بیشتری که به صورت صوری واگذار شده باشد کشف شود.

وی افزود: پیش از این ۱۷۵ مورد املاک شخصی کشف شده بود که در این مدت به ۲۰۰ مورد افزایش پیدا کرد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به ابعاد مختلف پرونده فساد مالی اخیر گفت: متوجه شدیم متهم این پرونده ۱۶میلیارد تومان جواهرات و خانه برای دو همسر خود خریداری کرده است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای با بیان این مطلب افزود: در پرونده فساد مالی اخیر متوجه شدیم که متهم بخشی از اموال را برای بستگان خود خریداری کرده و در جاهایی پنهان کرده‌اند. به طور مثال بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای دو همسر خود جواهرات خریده که موجود است و حتی سند یک برلیان که حدود ۶ میلیارد تومان هزینه آن بوده است به دست آوردیم که البته خود برلیان را هنوز پیدا نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین متهم برای یکی از همسران خود آپارتمان ۶۰۰ متری در برجی خریداری کرده که دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه آن است که تقدیم آن خانم شده است و روز به روز چنین مسایلی در پرونده روشن می‌شود.

محسنی اژه‌آی با بیان اینکه برخی از متهمان در پرونده صداقت ندارند، افزود: این افراد راستگو نیستند و ما باید با کنکاش و جستجو ابعاد مختلف پرونده را روشن کنیم چرا که آنها چیزی را مطرح نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که نقش این دو خانم که بیش از ۱۶ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است در پرونده فساد مالی اخیر چه بوده، گفت: ممکن است که این دو هیچ نقشی در پرونده نداشته باشند و متهم بخشی از این اموال را برای آنها خریداری کرده باشد. به هر حال تا کنون آن دو به عنوان متهم شناسایی نشده‌اند تا بازداشت شوند.

پیگیری شکایت ایران از دو نماینده کنگره آمریکا

سخنگوی قوه قضائیه درباره شکایت جمهوری اسلامی ایران از دو نماینده کنگره آمریکا که مسئولان ایرانی را تهدید به ترور کرده بودند، افزود: این شکایت انجام شده و از طریق پلیس بین‌الملل آن را پیگیری می‌کنیم. ضمن آنکه دادگستری تهران نیز این موضع را دنبال می‌کند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اسامی افرادی را که بر قوه قضائیه در خصوص پرونده فساد مالی فشار وارد می‌کنند اعلام می‌کنید، گفت: به نظر نمی‌رسد که هم اکنون نیازی به ذکر نام این افراد باشد اما به هر حال در این گونه پرونده‌ها به طور طبیعی کسانی هستند که منافعشان به خطر می‌افتد و یا احساس خطر می‌کنند و به دنبال جوسازی علیه قوه قضائیه هستند که ما در مقابل باید کار خودمان را به درستی انجام دهیم.

بدون وابستگی به منابع قدرت امکان ارتکاب چنین تخلفی وجود ندارد

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه احمد توکلی نماینده مردم تهران در نطق قبل از دستور خود به پرونده فساد مالی اخیر اشاره کرد و عنوان کرده‌اند ۲۹ فساد و تخلف و جعل اسناد در این پرونده وجود داشته گفت:‌ من سخنگوی قوه قضائیه هستیم اما من در گذشته گفته‌ام و بار دیگر تکرار می‌کنم که یک شخص حقیقی و یا حقوقی بدون وابستگی به قدرت نمی‌تواند چنین تخلفی را مرتکب شده باشند. قطعاً کسانی بوده که راه را برای آنها هموار کرده‌اند، عده‌ای آنها را حمایت کرده‌ و یا در این جریان شرکت و یا معاونت داشته‌اند که به حول قوه الهی آنها را شناسایی و با همه آنها برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: طبیعی است که افراد در یک رده نیستند و ما به تناسب جرم افراد بدون اغماض و کوتاهی با آنها برخورد می‌کنیم. همچنین در نظر داریم از این پرونده مطالبی را برای پیشگیری از موارد مشابه استخراج کنیم و دستگاه قضائی و سایر دستگاه‌ها آسیب شناسی خود در این زمینه را انجام می‌دهند.

اژه‌ای با بیان اینکه رسانه‌ها و مردم خواهان این هستند که زودتر به این پرونده رسیدگی شود، افزود: باید این پرونده با ظرافت و دقت لازم بررسی شود تا همه ابعاد ماجرا روشن شود ولی به هر حال ما سعی می‌کنیم این پرونده را با دقت، سرعت و ظرافت جمع‌بندی کنیم.

آخرین وضعیت پرونده روزنامه ایران

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده روزنامه ایران و نویسندگان و روزنامه‌نگارانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، نیز گفت: من اطلاعی از مراحل نهایی این پرونده ندارم اما این موضوع در دادگستری مطرح است و پیگیری می‌شود.

هنوز هیچیک از جاسوسان محاکمه نشده اند

وی درباره جزئیات اقدامات ۱۵ جاسوسی که دادستان تهران هفته گذشته دستگیری آنها را اعلام کرد، اظهار داشت: این افراد کسانی هستند که با اعلام وزارت اطلاعات دستگیر و به دادگاه احضار شدند اما هنوز هیچ یک از آنها محاکمه نشدند ضمن آنکه دو جاسوس دیگر نیز در گذشته در این باره دستگیر شده‌ بودند که باید به پرونده آنها رسیدگی شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه اخیراً شرکت همراه اول اطلاعات مردم به خصوص نخبگان را در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌دهد که این موضوع ممکن است از لحاظ امنیتی آنها را به خطر بیاندازد، آیا دادستانی در این باره موضعی نخواهد گرفت،‌گفت: این موضوع برای من روشن نیست اما اگر ضرورت پیدا کند وارد این ماجرا می‌شویم اما تا کنون از مراجع رسمی چیزی در این باره نشنیده‌ام.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پای دو زن به پرونده اختلاس میلیاردی باز شد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قدیما می گفتن همیشه پای یک زن درمیان است اما حالا شده پای دو زن :D!!

    • marmar

      یعنی الان مثلا غیر مستقیم میخواستین بگین،همیشه پای یک زن در میان است؟؟؟؟؟؟

    • raha

      چرا اسمی از شون نبردین ؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج