۱۵۶۵۸۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

DNA خود را به ماه بفرستید

میلیون ها نفر در سراسر جهان می توانند شانس جاودانگی در ماه را بیابند. یک برنامه چندین میلیون دلاری به نام "Lunar Mission One" امید دارد تا در دهه آینده ماموریتی را روی ماه انجام دهد و افراد می توانند با پرداخت ۶۷ پوند یا ۱۰۰ دلار نمونه ای از موی خود و دیسک های حافظه را به ماه بفرستند.

ویکی پی جی: میلیون ها نفر در سراسر جهان می توانند شانس جاودانگی در ماه را بیابند. یک برنامه چندین میلیون دلاری به نام "Lunar Mission One" امید دارد تا در دهه آینده ماموریتی را روی ماه انجام دهد و افراد می توانند با پرداخت ۶۷ پوند یا ۱۰۰ دلار نمونه ای از موی خود و دیسک های حافظه را به ماه بفرستند. این دیسک ها مانند کپسول زمان برای عکس ها، فیلم ها و سایر فایل ها عمل کرده و درون گودالی که روی سطح ماه حفاری می شود قرار خواهند گرفت.

DNA خود را به ماه بفرستید

روی سطح ماه به عمق ۱۰۰ متر حفاری شده و هر ۱۵ سانتی متر نمونه ها آنالیز می شوند. گمان می شود که در ۱۰ متر اول از رسوبات ریز تشکیل شده باشد که ناشی از بمباران شدن با شهاب ها و ذرات کوچکتر است. گمان می شود لایه های زیرین ماه از سنگ هایی تشکیل شده باشد که در اثر فشار و حرارت ناشی از برخورد شهاب ها در زمان بسیار دور به یکدیگر جوش خورده اند.

در میان سوال های علمی که امید می رود پاسخ داده شود، هدف این ماموریت کشف منشا پیدایش ماه است. در انتهای حفره فضانوردان دیسک های حاوی اطلاعات داوطلبان را قرار می دهند.

DNA خود را به ماه بفرستید

دیوید ایرون، مهندس انگلیسی و سرمایه گذار که این ایده را مطرح کرده است می گوید: "مردم می توانند هر اطلاعاتی که بخواهند داخل دیسک های حافظه قرار دهند. این دیسک ها مانند کپسول زمان و آرشیو شخصی خواهند بود. ممکن است یک پیغام ساده مانند "سلام، من جو هستم" باشد یا تاریخچه کامل یک خانواده. ما تحقیقات خود را انجام دادیم و بسیار غافلگیر شدم که مردم تا چه حد مشتاق هستند. حتی دانش آموزان هم ایده هایی برای قرار دادن بخشی از زندگی خود روی سطح ماه دارند که بسیار خارق العاده است."

او افزود: "دولت ها به سختی روی اکتشافات فضایی سرمایه گذاری می کنند که با هدف پیشرفت دانش و درک بشر انجام می گیرند. گروه بین المللی از مشاوران و حامیان این پروژه با این مشکل آشنا هستند و به این ترتیب هر کسی در اطراف جهان می تواند با پرداخت چند پوند در این پروژه مشارکت کند."

DNA خود را به ماه بفرستید

این پروژه در قطب جنوب ماه انجام می شود که محل مناسبی برای انجام ماموریت روی کره ماه است و به طور پیوسته نورخورشید را دریافت می کند. سنگ هایی که از پوسته ماه بیرون کشیده می شوند با استفاده از تجهیزات علمی به صورت درجا آنالیز می شوند.

یک راکت تجاری مانند فالکون ۹ از شرکت فضایی خصوصی SpaceX، می تواند برای ارسال دیسک ها به ماه استفاده شود. این تیم از RAL Space مشاوره گرفته است که بخشی از آزمایشگاه رادرفورد اپلتون است که در فرود کاوشگر فیله آژانس فضایی اروپا مشارکت داشته است.

DNA خود را به ماه بفرستید

پروفسور ریچارد هولدوی، مدیر RAL Space می گوید: "این ماموریت بلند پروازانه و خلاقانه است و نشان دهنده راه هیجان انگیز در عملی ساختن اکتشافات ماه است. تجربه ما در ماموریت های فضایی متعدد و پیچیده نقش حیاتی را در مشارکت با این پروژه ایفا می کند."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج