جاباما
۱۵۶۶۴۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تعداد دندانهای سالم ایرانیان

وزیر بهداشت گفت: تعداد دندانهای سالم ایرانیان از متوسط کشورهای مشابه پایین تر و علت، بی توجهی به پیشگیری است بنابراین امر بهداشت دهان و دندان باید به مردم و درمانگاه‌های خیریه واگذار شود.

دفاع نیوز: وزیر بهداشت گفت: تعداد دندانهای سالم ایرانیان از متوسط کشورهای مشابه پایین تر و علت، بی توجهی به پیشگیری است بنابراین امر بهداشت دهان و دندان باید به مردم و درمانگاه‌های خیریه واگذار شود.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در مراسم فیشورسیلنت و فلورایدتراپی ۶۰۰دانش آموز منتخب در تهران در کلینیک چمران افزود: در حوزه سلامت و بهداشت دهان و دندان با وجود همه تأکیدات دین مبین اسلام کم توجهیم.

وی گفت: این اقدام باید از آموزش و پرورش آغاز شود چرا که آموزش و پرورش علاوه بر دانش آموزان با اضافه شدن والدین آنها می‌تواند نیمی از جمعیت کشور را درگیر این موضوع کند.

وزیر بهداشت امکانات درمانی در حوزه دهان و دندان را ناچیز خواند و گفت: هر قدمی در موضوع پیشگیری برداشته شود می‌تواند در سلامت آینده ایرانیان موثر باشد چرا که بیماریهای دهان و دندان عوارض بسیار زیادی دارد و حتی بخشی از بیماری های گوارشی ناشی از اختلالات دهان و دندان است.

وی با بیان اینکه ما شورای سیاستگذاری دهان و دندان را به همین منظور در وزارت بهداشت تشکیل داده‌ایم، افزود: امر بهداشت دهان و دندان باید به مردم و درمانگاه های خیریه واگذار شود.

هاشمی با بیان اینکه البته دولت در این بحث در مناطق محروم گام های خوبی برداشته است و امکانات و یونیت فراوان داریم اما نیازمند دندانپزشک هستیم، تأکید کرد: در طرح تحول سلامت پیش بینی کرده ایم که سال آینده در بحث پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان چند اقدام عملی صورت گیرد.

مهدوی زاده، مدیرکلینیک دندانپزشکی شهید چمران نیز در این مراسم گفت: با اجرای این طرح تخریب، پوسیدگی و درد دندان در کودکان کاهش می یابد.

مهدوی زاده تأکید کرد: بسیاری از مردم از دندانپزشکی به علت خاطرات دندانپزشکی از دوران کودکی هراس دارند و با اجرای این طرح بر کودکان به علت نداشتن تزریق، تراش و در نتیجه هیچگونه دردی کودکان با دندانپزشکی آشتی خواهند کرد.

مدیر کلینیک دندانپزشکی شهید چمران با اشاره به طرح فیشور سیلانت ۱۰۰۰ دندان دائمی در وزارت دفاع تصریح کرد: این طرح که با همکاری وزارتخانه های دفاع، بهداشت و آموزش و پرورش اجرا شد.

مهدوی زاده تاکید کرد: فیشورسیلانت و فلورایدتراپی کاری علمی است و مجری این کار باید آموزش دیده باشد به همین علت با انجمن دندانپزشکی کودکان ایران همکاری کردیم و از تخصص آنان در این زمینه بهره گرفتیم.

مدیر کلینیک دندانپزشکی شهید چمران خاطرنشان کرد: کمیته ای علمی با کمک انجمن دندانپزشکی کودکان ایران برگزار و تصمیم گرفته شد که همراه با فیشورسیلانت، فلوراید تراپی انجام شود و به خانواده دانش آموزان نیز آموزش داده شود چرا که اجرای هر یک از این ۳ مورد بدون اجرای دیگری اقدامی ناقص است.

وی افزود: اگر این ۳ عامل همراه با تغذیه مناسب در کنار یکدیگر قرار بگیرند مجموعه کاملی از اقدامات پیشگیری کننده شکل خواهد گرفت.

مهدوی زاده تصریح کرد: ۵ نفر از متخصصان انجمن دندانپزشکی کودکان ایران برای آموزش دندانپزشکان شرکت کننده در این طرح انتخاب شدند و اهمیت این موضوع به حدی بود که دندانپزشکان شرکت نکرده در کلاس های آموزشی از طرح خارج شدند.

مدیر کلینیک دندانپزشکی شهید چمران افزود: این ۵ متخصص همچنین با حضور در مدارس، دانش آموزان مناسب برای اجرای این طرح را انتخاب کردند چرا که در فیشورسیلانت تراپی باید دندان ها دارای شیار عمیق بوده و هیچ پوسیدگی در آنها وجود نداشته باشد در نتیجه بیش از ۱۵۰۰ دانش آموز معاینه و ۶۰۰ نفر انتخاب شدند.

وی گفت: در این طرح وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان تهران و مدیران و معلمان بهداشت کمک زیادی به ما کردند.

مهدوی زاده افزود: پس از انتخاب دانش آموزان به والدین کودکان فراخوان دادیم و ضمن تکمیل پرونده و تاریخچه پزشکی و دندانپزشکی کودکان در کلینیک دندانپزشکی شهید چمران درباره سلامتی دانش آموزان و احتمالاً بیماری هایی که باید مورد نظر قرار گیرد سوالاتی پرسیده شد تا طرح با دقت و کیفیت کامل انجام شود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آقای وزیر، هزینه های بالا و سرسام آور دندانپزشکی را متوقف کنید چون همانطور که میدانید علت بسیاری از بیماریهای عفونی و سکته های ناشی از آن، از ناحیه دهان و دندان میباشد.خصوصاٌ ما کارگران نان نداریم که بخوریم چه برسد به اینکه پول درمان دندانهای خودمان و خانواده هایمان را داشته باشیم؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج