۱۵۶۷۰۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مصر‌ی‌ ها دوباره انقلاب کردند

در پی صدور حکم تبرئه حسنی مبارک، پلیس مصر در قاهره با استفاده از گاز اشک‌آور و آب پرفشار صدها معترض را سرکوب کرد. طبق گزارش‌ها، در جریان این درگیری‌ها دو تن کشته و بیش از ۹ تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری ایسنا: در پی صدور حکم تبرئه حسنی مبارک، پلیس مصر در قاهره با استفاده از گاز اشک‌آور و آب پرفشار صدها معترض را سرکوب کرد. طبق گزارش‌ها، در جریان این درگیری‌ها دو تن کشته و بیش از ۹ تن دیگر زخمی شدند.

دادگاه قاهره روز شنبه حکم تبرئه حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری سابق مصر را صادر کرد و در پی آن صدها تن از معترضان در خیابان‌های قاهره تجمع کردند و شعارهایی سر دادند که این اقدام با واکنش تند نیروهای امنیتی مواجه شد و افسران پلیس اقدام به شلیک تیر هوایی کردند.

طبق اعلام وزارت بهداشت مصر، دست‌کم دو تن به دلیل شلیک گلوله از سوی نیروهای امنیتی کشته شده‌اند اما هنوز مشخص نیست این گلوله‌ها گلوله پلاستیکی بوده است و یا گلوله واقعی. در همین حال دست‌کم ۹ تن دیگر نیز مجروح شدند و به بیمارستان منتقل شدند. رسانه‌های داخلی مصر نیز گزارش داد در جریان درگیری‌های پلیس و معترضان در قاهره دست‌کم ۸۵ تن از جمله چهار روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند.

پیشتر پلیس مصر وعده داده بود که از خشونت خودداری کند، اما سپس با صدور بیانیه‌ای خشونت نیروهای امنیتی را توجیه کرد و گفت معترضان به اموال عمومی آسیب می‌زنند و به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کرده‌اند.

پس از اعلام حکم برائت حسنی مبارک از اتهام کشتار معترضان در جریان بهار عربی، مخالفان وی در حوالی میدان التحریر در قاهره تجمع کرده و با نیروهای امنیتی و پلیس درگیر شده‌اند. براساس گزارش‌ها، حدود ۲۰۰۰ تن در نزدیکی میدان التحریر تجمع کردند.

ارتش و نیروهای پلیس از ظهر شنبه و پس از صدور حکم برائت مبارک در میدان التحریر حاضر شده بودند چون پیش‌بینی می‌شد که پس از اعلام حکم، در آنجا تظاهرات شود. شامگاه شنبه نیروهای امنیتی حضور گسترده‌ای در منطقه داشتند و میدان التحریر را محاصره کردند و به همین دلیل معترضان نتوانستند خود را به میدان برسانند و پشت حلقه محاصره تجمع کردند. خبرنگاران حاضر جمعیت در میدان تحریر را "بزرگ‌ترین تظاهرات در مرکز قاهره در یک سال و نیم اخیر" توصیف کردند.

دادگاه رسیدگی‌کننده به اتهامات حسنی مبارک در ارتباط با مشارکت وی در کشتار معترضان در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۱ میلادی وی را تبرئه کرد. مبارک بعد از صدور حکم دادگاه، در مصاحبه تلویزیونی گفت که مرتکب "هیچ کار اشتباهی" نشده است.

وی که ۸۶ سال دارد، به جرم اختلاس اموال عمومی به سه سال زندان محکوم شده و هم‌اکنون دوره حبس خود را در یک بیمارستان نظامی می‌گذراند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج