۱۵۶۷۵۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

توضیح درباره افزایش قیمت نان

رییس اتحادیه نانوایان تهران با بیان آنکه از این اتحادیه برای حضور در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی استانداری تهران به منظور تعیین تکلیف قیمت نان سنتی دعوتی به عمل نیامده است، گفت: قیمت نان به احتمال زیاد با شیب ملایمی افزایش خواهد یافت.

خبرگزاری ایرنا: رییس اتحادیه نانوایان تهران با بیان آنکه از این اتحادیه برای حضور در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی استانداری تهران به منظور تعیین تکلیف قیمت نان سنتی دعوتی به عمل نیامده است، گفت: قیمت نان به احتمال زیاد با شیب ملایمی افزایش خواهد یافت.

قاسم زراعتکار در ارتباط با خبرهای درج شده در برخی رسانه ها مبنی بر افزایش قیمت گندم، آرد و نان، گفت: به محض بازگشت مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی از سفر خارجی و تشکیل جلسه تصمیم لازم در این خصوص اتخاذ و قیمت جدید این اقلام بصورت رسمی اعلام خواهد شد.

او با اشاره به آنالیز قیمت نان به صورت سالانه از سوی اتحادیه نانوایان کشور و اعلام قیمت پیشنهادی به دستگاه های مربوطه دولتی، گفت: اتحادیه نانوایان تهران بعنوان نماینده اتحادیه نانوایان کشور رقم پیشنهادی خود را در خصوص قیمت جدید نان به سازمان های ذیربط ارائه کرده است.

رییس اتحادیه نانوایان سنتی تهران، همچنین با اذعان به اینکه چانه نان تحویلی به مردم در حال حاضر از استاندارد خود خارج شده است، این امر را اجباری دانست و ضمن توجیه این مسئله، به آخرین افزایش قیمت نان در خرداد ۱۳۹۱ اشاره کرد و گفت: متاسفانه بعد از گذشت ۲۹ ماه هیچگونه افزایش نرخی را در نان شاهد نبوده ایم.

زراعتکار، افزایش ۱۰۰ تا ۵۰۰ درصدی هزینه های جاری نانوایان از جمله حقوق، دستمزد و انرژی اعم از آب، برق و گاز و همچنین افزایش سالانه ۲۵ درصدی حق بیمه سازمان تامین اجتماعی را از جمله دلایل این ادعای خود عنوان کرد.

او که درباره دیگر عوامل موثر در تشدید هزینه ها در پخت نان سخن می گفت، از افزایش تغییرات قیمتی در خمیر مایه نان در طول چند ماه گذشته خبر داد و افزود: ۳۰ کیلوگرم خمیر مایه نان قبل از این ۴۰ هزار تومان بوده که در حال حاضر این رقم به ۱۸۰ هزار تومان رسیده است.

او با اشاره به اختصاص ۱۰ کیسه آرد سهمیه ای به لواش پزها در تهران گفت: پخت و فروش این تعداد کیسه آرد از سوی نانوایان حداکثر ۵۰۰ هزار تومان برای نانوا برگشت دارد که ۲۵۵ هزار تومان از آن صرف خرید آرد می شود و ۲۴۰ هزار تومان نیز مربوط به حقوق و دستمزد کارگران است.

زراعتکار با استقبال از تعیین قیمت نان بصورت سالانه و اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان یارانه در صنعت آرد و نان کشور از سوی دولت توزیع می شود، گفت: هر سال حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان یارانه آرد به نانوایان پرداخت می شود که از این میزان تنها پنج درصد برای نان های صنعتی است و بقیه به نان های سنتی تعلق می گیرد که این بخش ۹۵ درصد مصرف نان مردم را به خود اختصاص داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا میفهمین که دولت نباید یارانه رو قظع کنه یادمون باشه یارانه یه کمک دولتی نبوده و نیست یارانه در ازای برداشتن یارنه حاملهای انرژی به مردم پرداخت میشه و بس و باید هم ادامه پیدا کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج