۱۵۷۰۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تمام چيزهايي كه آرايشگران در مورد سلامت شما كشف مي‌كنند

آرايشگر شما مي‌ تواند جانتان را نجات دهد!

يك تبليغ قديمي در مورد رنگ موها بود كه جمله آخر آن اين بود: «فقط آرايشگر شما مي‌داند.» اين جمله مي‌تواند در مورد مسئله سلامت شما هم صادق باشد. درواقع آرايشگر شما از نزديك كف سر، موهاي گردن و صورت شما را مي‌بيند و حالا نتايج تحقيقات دانشمندان هاروارد نشان داده كه آرايشگرها مي‌توانند به ميزان زيادي به سلامت شما كمك كنند.

آرايشگر شما مي‌ تواند جانتان را نجات دهد!
آرايشگر شما مي‌ تواند جانتان را نجات دهد!

برترین ها : دوست من،‌ كانلي، مدتي بود با موهايش مشكل داشت. او آرايشگرش را به‌تازگي تغيير داده بود و نزد يك آرايشگر مشهور رفته بود كه موهايش را كوتاه و رنگ كرده بود، ولي كانلي اين احساس را داشت كه موهايش شكننده شده‌اند و اصلا حالت نمي‌گيرند؛ او براي حل اين مشكل به آرايشگر قديمي‌اش مراجعه كرد. آرايشگر او مدتي با موهاي او كار كرده بود و به او گفته بود: «مشكل موهاي تو از برش موهايت و كار آرايشگر جديدت نيست، به نظرم موهايت شكننده شده‌اند و ريزش آن‌ها هم زياد است، اين چندوقت داروي خاصي مصرف نكردي؟» كانلي به من گفت:‌ «تازه آن‌وقت بود كه فهميدم مشكل موهايم به‌خاطر دارويي بود كه به‌تازگي براي ميگرنم مصرف آن را شروع كرده بودم. به پزشكم مراجعه كردم و او هم دارويم را عوض كرد و از آن موقع موهايم وضعيت بسيار بهتري پيدا كردند.» يك تبليغ قديمي در مورد رنگ موها بود كه جمله آخر آن اين بود: «فقط آرايشگر شما مي‌داند.» اين جمله مي‌تواند در مورد مسئله سلامت شما هم صادق باشد. درواقع آرايشگر شما از نزديك كف سر، موهاي گردن و صورت شما را مي‌بيند. به گزارش برترین ها حالا نتايج تحقيقات دانشمندان هاروارد نشان داده كه آرايشگرها مي‌توانند به ميزان زيادي به سلامت شما كمك كنند.


اولين زنگ خطرها را كشف مي‌كند

شايد هيچ‌كس به اندازه آرايشگرها از نزديك به كف سر و صورت شما نگاه نمي‌كنند. به گزارش برترین ها نتايج تحقيقات گروه پژوهش هاروارد،‌ در بيش از 40 سالن آرايش و زيبايي نشان داد، بيشتر آرايشگران (69درصد آن‌ها) به ايجاد خال‌هاي جديد يا رشد و گسترش خال‌هاي قديمي در مشتريان خود توجه مي‌كنند و 63درصد آن‌ها اين موضوع را به مشتري خود گوشزد مي‌كنند و حتي 40درصد از آن‌ها در صورتي كه مسئله را جدي ارزيابي كنند به مشتري خود تاكيد مي‌كنند كه حتما به پزشك متخصص مراجعه كنند. جالب اين‌كه 72درصد از اين آرايشگران متذكر شده‌اند كه اگر خال يا ضايعه پوستي در يك مشتري خود ببينند حتما آن را در مراجعه بعدي مشتري معاينه خواهند كرد. در اين مطالعه مشخص شد 65درصد از آرايشگران اطلاعات مربوط به سرطان‌هاي پوست، سروگردن را كه توسط اداره بهداشت ملي كانادا تنظيم شده مطالعه كرده‌اند و 59درصد آن‌ها اطلاعات تكميلي را از طريق اينترنت يا كتاب‌هاي علمي به دست آورده‌اند.


آرايشگر شما مي‌ تواند جانتان را نجات دهد!

27 نفري كه نجات پيدا كردند

در اين تحقيق ۲۹درصد از آرايشگرها متذكر شدند كه گردن تمام مراجعان خود را در زمان انجام كارهاي آرايش براي يافتن نشانه‌هاي بيماري‌هاي احتمالي جست‌و‌جو مي‌كنند و ۱۵درصد هم متذكر شدند كه صورت تمام مراجعان خود را به دنبال يافتن علائم احتمالي بيماري بررسي ‌مي‌كنند. به گزارش برترین ها در اين مطالعه حداقل ۲۷مورد كشف شد كه در آن‌ها يافته‌هاي آرايشگران در مورد وجود خال‌ها يا ضايعات مشكوك يا بيماري‌هاي پوست و مو، افراد را به نزد پزشكان متخصص كشانده و بيماري آن‌ها سريع‌تر كشف شده و درنتيجه احتمال درمان آن‌ها افزايش يافته بود. دكتر استيون راسل، پروفسور بيماري‌هاي سرطاني پوست در دانشگاه هاروارد و محقق ارشد اين تحقيق در يادداشت خود نوشته است: «قطعا شمار افرادي كه توسط آرايشگران خود نجات يافته بودند بيش از اين ۲۷ مورد است.»


چرا سرطان‌هاي سروگردن مهم هستند؟

اين نكته يادتان باشد كه بيشتر از 80درصد سرطان‌هاي موسوم به سرطان اسكواموس سل (scc) و سرطان سلول‌هاي بازال (BCC) در سر، گردن و صورت اتفاق مي‌افتد. در مورد ملانوما -سرطان ديگر پوست- هم بايد گفت كه اگرچه تنها 6درصد از اين نوع سرطان در سر، گردن و صورت اتفاق مي‌افتد، اما ميزان مرگبار بودن ملانوم‌هاي سروگردن 2 برابر جاهاي ديگر بدن است. در تمام اين موارد سرطان در مراحل اوليه قابل درمان است و مي‌توان از رشد آن جلوگيري كرد ولي در بسياري از موارد توجه نكردن به تغييرات خال‌ها و ضايعات پوستي و ايجاد اين تغييرات كه گاهي ناشي از نديدن آن‌هاست،‌ باعث پيشرفت شديد اين سرطان‌ها و درنتيجه سخت درمان شدن آن‌ها مي‌شود.


نكته‌هايي كه شما و آرايشگرتان بايد بدانيد

يك آرايشگر بهتر است كه معلومات كلي در مورد مسائل سلامت پوست و مو داشته باشد. اين نكته‌هايي است كه بهتر است آرايشگر شما- و خود شما- بدانيد. مهم‌ترين نكته اين است كه رشد يك خال جديد (با مختصات خاص) يا ايجاد تغيير در يك خال قديمي،‌ مي‌‌تواند نشانگر سرطان پوست باشد. اين‌ها نكته‌هايي است كه بايد به آن‌ها دقت كنيد:

تقارن نداشتن: اگر نصف يك خال با نصف ديگر آن متفاوت بود زنگ خطر به صدا درآمده است.

سطح: داشتن كناره‌هاي ناصاف و نامنظم يك نشانه خطر است.

رنگ: تغييررنگ يك خال يا داشتن چند رنگ در يك خال (مثلا قهوه‌اي،‌ سياه،‌ سفيد،‌ يا حتي آبي) مي‌تواند نشانگر سرطاني بودن يك خال باشد.

سايز: اندازه خال‌ها بسيار مهم است. به‌طور معمول مي‌گويند خال‌هاي سرطاني بزرگ‌تر از پاك‌كن‌هاي ته‌مدادها‌ هستند، اما خب نكته مهم اين است كه خال‌هاي كوچك‌تر را هم نبايد از نظر دور داشت.


همه بيماري‌هايي كه آرايشگر مي‌تواند كشف كند

اما سرطان‌هاي پوست و مو تنها بيماري‌هايي نيستند كه آرايشگر شما مي‌تواند آن‌ها را كشف كند. در مطلب زير موارد ديگري اشاره شده كه آرايشگر‌تان مي‌تواند بيماري‌ها را در شما تشخيص دهد.

1- عفونت‌ها (به‌خصوص عفونت‌هاي قارچي) كه مي‌تواند با ايجاد لكه‌هاي پررنگ يا كمرنگ،‌ ريزش مو،‌ ايجاد پوسته و خارش در كف سر يا ايجاد تغييرات رنگي در پوست صورت و گردن، مشخص شود. اين عفونت‌ها مي‌تواند باعث ايجاد طاسي منطقه‌اي‌ يا كلي و ريزش موي ابرو و مژه‌ها شود.

2- طاسي منطقه‌اي (آلويس آره آتا) كه عوامل متعددي دارد و يك آرايشگر مي‌تواند قبل از آن‌كه خود فرد متوجه آن شود آن را كشف كند.

3- نازك شدن مشهود و شكننده بودن موها مي‌تواند نشانه‌اي از مشكلات تيروئيد باشد. در اين موارد با درمان مشكل تيروئيد، مشكل موها حل مي‌شود.

4- ايجاد شوره در سر و موها مي‌تواند نشانه بيماري درماتيت سبوره ييك باشد كه يك بيماري التهابي پوست است. آرايشگر شما مي‌تواند در همان مراحل اوليه متوجه اين حالت شود و حتي بسياري از موارد را با تجويز شامپو و صابون مناسب درمان كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج