۱۵۷۱۲۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آموزش برنامه ریزی مالی به کودکان

آن دسته از فرزندان که از دوران کودکی ارزش مفهوم "برنامه ریزی مالی" یا به زبان بسیار ساده تر همان "پس انداز" خودمان را درک نکرده باشند در دوران بزرگسالی باید مسیر تجربه اندوزی را طی کنند.

پول‌نیوز - سمیه علی‌اصغری: مطالب مختلفی در رابطه با اهمیت انتقال آموزه های اقتصادی به فرزندان به‌ویژه در سنین پایین را مطرح کرده ایم. این مقوله ای بسیار حیاتی است که متاسفانه کمتر مورد توجه والدین قرار می گیرد. البته تعمدی در کار نیست زیرا معمولا تفکری نسبت بدان وجود ندارد و یا اینکه بسیار کمتر دیده می شود. علاقه فراوان والدین به فرزندان همواره عاملی برای عدم توجه به یک اصل مهم تربیتی تحت عنوان آموزش مفاهیم اقتصادی به فرزندان می شود.

آموزش برنامه ریزی مالی به کودکان

کاستی مذکور در مجموعه رفتارهای فرزندان این طرفیت را دارد تا در آینده و بزرگسالی مبدل به یک چالش شخصیتی و به نوعی رفتاری شود. آن دسته از فرزندان که از دوران کودکی ارزش مفهوم "برنامه ریزی مالی" یا به زبان بسیار ساده تر همان "پس انداز" خودمان را درک نکرده باشند در دوران بزرگسالی باید مسیر تجربه اندوزی را طی کنند که طبیعتا این پروسه هزینه هایی بعضا سنگین را بدنبال خواهد داشت.

از این رو به والدین پیشنهاد می کنیم تا نگاهی عمیق تر به این مورد داشته و در رویکردهای خود نسبت به فرزندان تغییراتی را ایجاد کنند. به اعتقاد کارشناسان تا فرزندان شما در رده سنی زیر ۱۵ سال قرار دارند نسبت به انتقال مفاهیم اقتصادی بیشتین تلاش را داشته باشید. البته پیشنهاد نگارنده این است که از همان ابتدایی ترین سال های تولد این مساله مهم مورد توجه قرار داشته و برای آن فرهنگ سازی کنند.

نکات ساده زیر می تواند در مسیر پیش روی والدین راهگشا باشد:

آموزش برنامه ریزی مالی به کودکان

از همان ابتدا فرزندان را نسبت به شرایط اقتصادی خانواده و جامعه خود آشنا کنید.

برای هر بار رد درخواست یک خرید از جانب فرزند خود توضیحاتی را ارائه داده و از منظر مالی به موضوع بپردازید.

پول توجیبی یکی از بهترین ابزارهای والدین برای انتقال مفاهیم اقتصادی است، از آن نهایت بهره را ببرید.

والدین در صورت احساس نیاز حتما در این حوزه به مطالعه پرداخته و کاستی های خود را در راستای انتقال آموزه های لازم به فرزندان جبران کنند.

مهر و محبت مالی خود به فرزندان را در مسیر درست آن قرار دهید. اگر فرزند شما به شدت خواهان کالایی(مفید) مثلا یک کنسول بازی است به جای خرید فوری آن از یک روش خوب استفاده کنید: مقداری از پول وسیله را خودتان برعهده بگیرید به عنوان تشویق درسی و یا رفتاری و مابقی آن را بصورت وام در اختیار فرزند قرار داده و اقساط را متناسب با بخشی از پول توجیبی از وی دریافت کنید.

با کمی تفکر و مشورت میان والدین امکان ساخت الگوهای بسیاری در این زمینه وجود دارد که ماتنها به چند مورد ساده آن اشاره کرده ایم. همواره روش های درست تبدیل ۱ به ۱۰۰ را به فرزندان خود بیاموزید تا در آینده مسیر تبدیل های بزرگ تر را دنبال کرده و فردی موفق در زندگی اقتصادی خود باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج