جاباما
۱۵۷۲۸۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

معاون ارزشیابی و نظارت بر آثار سازمان سینمایی از پشت صحنه فیلم سینمایی "دوعروس" به کارگردانی داود موثقی بازدید کرد.

ایسنا: "محمد احسانی" با حضور در پشت صحنه فیلم سینمایی "دو عروس" افزود: تولید فیلم بدنه یکی از نیازهای سینمای ایران است و تولید چنین آثاری می‌تواند به اقتصاد سینما کمک کند. البته شرط این کار این است که فیلم به شعور مخاطب احترام بگذارد و در طی یک روند تدریجی سلیقه او را ارتقاء دهد. البته با توجه به گستردگی انتخاب‌های مخاطبان، و رقبای جدی سینما لزوما فرمول‌های قدیمی در جذب مخاطب جواب نمی‌دهد و کارگردانان باید به دنبال نوآوری و بدعت در این عرصه باشند تا سینمای پرمخاطب در دام کلیشه و ایستایی نیفتد.

وی با اشاره به عوامل باتجربه در تولید فیلم دو عروس یادآور شد: حضور علی ژکان به عنوان تهیه کننده در این اثر سینمایی که سابقه مشخصی در عرصه کارگردانی نیز دارد به ارتقای کیفی این فیلم کمک خواهد کرد.

معاون ارزشیابی ونظارت آثار سینمایی با بیان اینکه سرگرمی یکی از کارکردهای سینما است تاکید کرد: تولید آثار باکیفیت که با نگاه سرگرم کنندگی تولید می‌شود، می‌تواند بخشی از مخاطبان سینما را که به دنبال چنین آثاری هستند راضی کند.

در ادامه "علی ژکان" تهیه کننده و "داود موثقی" کارگردان فیلم دو عروس نیز توضیحاتی درباره نحوه تولید این اثر سینمایی ارائه کردند.

فیلم "دو عروس" به کارگردانی داود موثقی هم اکنون در تهران در حال فیلمبرداری است.

فیلمبرداری این اثر سینمایی تا کنون ۲۲ جلسه سپری شده و سه روز دیگر فیلمبرداری این اثر به پایان می رسد.

علی ژکان تهیه‌کننده این اثر سینمایی را برعهده دارد.

بهزاد غلامی دستیار و برنامه ریز، احمد احمدی مدیر فیلمبرداری، صدابردار: بهمن حیدری، گریم: رسول سید عربی، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند. تدوین این اثر نیز توسط موثقی انجام می شود.

دانیال عبادی، افسانه پاکرو، سلماز آق مقانی، علی خیامی، صفا آقاجانی و میرطاهر مظلومی و بهزاد رحیم خانی بازیگران این اثر سینمایی هستند. عرفان برزی بازیگر خردسال این اثر سینمایی است.

دیگر عوامل این اثر سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: احمد احمدی، صدابردار: بهمن حیدری، گریم: رسول سید عربی، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند و دستیار و برنامه ریز: بهزاد غلامی . تدوین این اثر نیز توسط موثقی انجام می‌شود.

******************

مهلت ارسال آثارِ بخش ایران و بین‌الملل نهمین جشنواره دو سالانه بین‌المللی پویانمایی (انیمیشن) تهران با درخواست انیماتورها و کارگردان‌ها تمدید شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه این جشنواره مهلت ثبت‌نام فیلم‌های بخش ایران را تا روز ۲۱ آذر و بخش بین‌الملل را تا روز ۲۵ آذر تمدید کرد.

این در حالی است که دبیرخانه جشنواره پویانمایی تهران پیش از این، زمان پایانی برای ارسال آثار بخش ایران را روز ۱۱ آذر و بخش بین‌الملل را روز ۱۵ آذر تعیین کرده بود.

بر همین اساس، ثبت‌نام در این جشنواره از طریق پایگاه اینترنتی به نشانیwww.tehran-animafestival.ir انجام می‌شود.

جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از چهار بخش «مسابقه»، «خارج از مسابقه»، «نمایش ویژه» و «چشم انداز» تشکیل شده است.

این جشنواره از ۱۷ تا ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

***************

نمایشنامه‌خوانی خیریه«پسران آفتاب» به کارگردانی « سارا جوادزاده » شب گذشته ۸ آذر ماه با حضور هنرمندان، ورزشکاران و اهالی رسانه در فرهنگسرای اندیشه به مرتضی پاشایی تقدیم شد.

این اجرای خیریه را محمد سلوکی، جواد یحیوی، محمد سلیمی، سعید شیخ زاده، شاهین سلیمی و روزبه نعمت اللهی نقش خوانی کردند و این خواننده در پایان مراسم قطعه ای را به صورت زنده برای حضار اجرا کرد.

محمدرضا طالقانی،حسین هدایتی،گیتی خامنه ، محمد پنجعلی، مریم سعادت ،زهرا عاملی،محمدرضا علیمردانی،کامبیز بنان، مهرداد نصرتی،حسن مصطفوی،امیر احمد انصاری، مژده لواسانی،علی مرادی ، حمیدرضا منبتی،رضا رضوانی،سیامک اشعریون،امین ایمانی،علی نیکزاد، آیدین ختایی ، مهیار جلیلوند، مجید انصاری، فرشید محمودی، لادن پروین و خانواده ی مرحوم پاشایی از جمله میهمانان این مراسم بودند.

در پایان این اجرا،قطعاتی ازآثار مرتضی پاشایی با دکلمه ای از محمد سلیمی پخش و با استقبال تماشاگران این نمایش روبرو شد.

این اجرا از مجموعه کارهای گروه نمایش تئاتر « آوان » بود و تمامی عواید و کمک های حاصله از این نمایشنامه خوانی به موسسه ی خیریه سپاس به نفع بیماران و بهبود یافتگان مبتلا به سرطان اختصاص یافت.

***************

مجموعه تئاتر شهر با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و گروه تئاتر « زندگی» کارگاههای بین المللی آموزش بازیگری را در چند مرحله برگزار می‌کند.

«امواج و گفتار بدن» به سرپرستی دانا لوبک از کشور کانادا و « نوای بازیگری» به سرپرستی روبرت گرین وود از کشور کانادا عنوان دو کارگاهی هستند که از شنبه پانزدهم تا یکشنبه ۲۳ آذر ماه در مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

در پایان این دوره‌های آموزشی نیز گواهینامه معتبر از سوی انجمن هنرهای نمایشی ایران، کمپانی های تئاتر « کاروتا» و « سان ارگوس» به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

براساس این گزارش علاقه‌مندان برای ثبت نام در این دوره های آموزشی می توانند با مدارک مورد نیاز ثبت نام شامل کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و دو قطعه عکس از تاریخ دهم آذر ماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ برای ثبت نام به روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر مراجعه کنند. این در حالی است که دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجویی معتبر و اعضای خانه تئاتر از تخفیف ۲۰ درصدی شهریه کارگاهها برخوردار شوند.

*************

فیلم کوتاه «خانه و کلید» به کارگردانی «شوان عطوف» جایزه ویژه بخش رقابتی اصلی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «اُ کورت» در کشور ایتالیا را از آن خود کرد.

فیلم کوتاه داستانی «خانه و کلید» (مال و کلیل) Home And Key به کارگردانی «شوان عطوف» هنرمند شناخته شده سینما و تلویزیون اقلیم کردستان و عراق و محصول اداره سینمای شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، ساعت ۳۰/۷ غروب روز ۳۰ آبان ماه در بخش رقابتی بین‌الملل در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «اُ کورت» O Curt در شهر ناپولی در کشور ایتالیا روی پرده رفت و توانست جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره را به‌دست آورد.

این فیلم ۱۵ دقیقه‌ای که توسط کمپانی «آی لوف فیلم» در اقلیم کردستان و کشور انگلستان در سطح جهان پخش بین‌المللی می‌شود در جشنواره فیلم «اُ کورت» با ۱۷ فیلم‌ از کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا، ترکیه، ایتالیا، روسیه، سوریه، آمریکا و هونگ کنگ به رقابت پرداخت و ششمین جایزه معتبر بین‌المللی خود را به‌دست آورد و در ۳۰ جشنواره جهانی دیگر نیز برای تصاحب جایزه، در بخش رقابت اصلی قرار دارد.

***************

انیمیشن کوتاه «مرمت» به کارگردانی محمد حدادی پور از محصولات حوزه هنری استان اصفهان، روز شنبه هشتم آذرماه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم سویف به عنوان بهترین فیلم انیمیشن معرفی شد.

انیمیشن کوتاه «مرمت» پیش تر نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن را از جشنواره جهان اسلام مالزی دریافت کرده بود داستان مجسمه ای خاکی است، مجسمه ای بسیار آسیب پذیر که گذر زمان به مرور او را فرسوده می نماید. نشانه های فرسودگی، دغدغه ایست که ذهن اورا مشغول ساخته است. مجسمه در ظاهر توانی محدود دارد، اما بزرگترین توان او قدرت انتخاب است…

**********

روز گذشته در جریان بازدید مدیرعامل و معاون اداری و مالی انجمن سینمای جوانان ایران نشست صمیمی حبیب ایل‌بیگی با اساتید، فیلم‌سازان و عکاسان و هنرجویان دفتر همدان برگزار شد.

حبیب ایل‌بیگی در این نشست صمیمی که در پایان دیدار یک‌روزه وی از دفتر همدان برگزار شد با اشاره به رابطه تنگاتنگ مدیران انجمن سیمای جوانان ایران گفت:تیم مدیریت انجمن از مشکلات هنرجویان و نیازهای آن‌هاباخبرند چراکه خودشان هم روزی هنرجوی این انجمن بوده‌اند. در همین راستا و برای حفظ تلاش‌های اعضای خانواده انجمن سینمای جوانان ایران در نظر داریم تا همه‌یفیلم‌هایتولیدشده در انجمن از ابتدا تاکنون را به‌صورت دیجیتال ساماندهی کنیم.

وی همچنین افزود: ما علاقه‌مندیم انجمن درزمینه‌ی عکس هم فعال و از بحث آموزش صرف خارج شود. از این روی آژانس عکس ایران باهدف شناسایی عکاسان مستعد دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است. ایل‌بیگیبا اشاره بهمبحث افزایش تجهیزات گفت: افزایش و به‌روزرسانی تجهیزات ازجمله مباحثی است که همواره مطرح بوده است و ما همیشه به دنبال رفع آن بوده‌ایم. اما همواره به دلیل مشکلات مالی محدودیت داشته و داریم.

وی با تأکید بر لزوم شناساندن انجمن به مسئولان استان گفت: دستگاه‌های اجرایی که نیازهایی در حوزه تولید فیلم و عکس‌دارند باید بدانند که چنین تشکلی وجود دارد و تا رفع نیازهای خود در حوزه‌های مختلف را به انجمن بسپارند.

در پاسخ به ابراز نظرهای حاضرین در نشست مدیرعامل انجمن با تشریح جایگاه ویژه دفتر همدان در خانواده انجمن سینمای جوانان ایران گفت: انجمن همدان به لحاظ ریشه‌دار بودن می‌تواند جایگاه بالاتری نسبت به وضعیت کنونی داشته باشد. با استفاده ازهمدلی و علاقه که به همکاری در بین مسئولان استان وجود دارد می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات تلاش کرد و مسائل دیگر ازجملهکمبود بودجه و اعتبارات در درجه‌ی دوم اهمیت قرارداد.با این نگاه مثبت می‌توانآینده‌ی روشنی برای دفتر همدان پیش‌بینی کرد.

وی هدف از این بازدیدها را ارزیابی عملکرد دفاتر از نزدیک عنوان کرد و افزود: این گفتگوهای خصوصی و چهره به چهره موجب می‌شود تا رفع اشکالات سیستم با سرعت بیشتری انجام شود. پس این سفرها برای ما خیلی ارزشمند است چراکهمی‌توانیمنتیجه‌یسیاست‌گذاری‌های خود را به‌طور ملموس مشاهده کنیم.

****************

نمایش «دو دلقک و نصفی» به کارگردانی جلال تهرانی که از ۱۲ آذرماه در تالار استاد ناظرزاده روی صحنه می‌رود؛ به مدت ۴ روز، به دانشجویان با تخفیف ویژه ارایه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر، این نمایش با قیمت بلیت ۲۵ هزارتومان، از پنجشنبه ۱۳ تا دوشنبه ۱۷ آذرماه به مناسبت روز دانشجو، برای دانشجویان همه رشته‌ها با قیمت بلیت ۱۵ هزارتومان ارایه می‌شود.

دانشجویان علاوه بر مراجعه به سایت www.tamashakhaneh.ir برای خرید بلیت،‌لازم است در موقع مراجعه به گیشه تماشاخانه ایرانشهر، کارت دانشجویی نیز ارایه کنند.

**************

نمایش «سکوت سرخ» همزمان با اربعین حسینی و با محوریت زندگی امام حسن مجتبی (علیه السلام) از پنج‌شنبه، ۱۳ آذرماه روی صحنه می رود.

نمایش «سکوت سرخ» روز پنجشنبه ۱۳ آذرماه، اجرای خود را در باغ موزه دفاع مقدس آغاز خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت نوسازی عباس آباد، در این باره گفت: همزمان با ایام عزای اهل بیت (علیه السلام) در ماه صفر و در ایام سوگواری شهادت کریم اهل بیت، نمایش «سکوت سرخ» برای نخستین بار با محوریت صلح امام حسن مجتبی (علیه السلام) به همت موسسه فرهنگی هنری هومان هنر و با مشارکت شرکت نوسازی عباس آباد، به روی صحنه می رود.

محمدحسین حجازی افزود: «سکوت سرخ» حکایت شبی پرماجرا از زندگی پیرمردی نابینا و دوستدار اهل بیت است که در همسایگی کاروان اسرای کربلا در خرابه های شام زندگی می کند.

به گفته وی بهره گیری از ابزراهای هنری یکی از اولویت های شرکت نوسازی جهت اشاعه فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی است و این اولین تجربه حضور گروه های نمایشی حرفه ای در برنامه های فرهنگی منطقه عباس آباد است که به لطف خدا جریان جدیدی را در نمایش های مذهبی خلق خواهد کرد.

حجازی در ادامه به عوامل این نمایش اشاره کرد و گفت: تهیه کنندگی کار به عهده حمید نیلی است و محمد حمزه‏زاده آن را کارگردانی می‌کند. ابولفضل حاج‏علی‏خانی، علیرضا مهران، علیرضا استادی و غلامحسن تسعیری هم بازیگران آن هستند.

او ادامه داد: دیگر عوامل و همکاران در این پروژه ابوالفضل حاجی‏علی‏خانی، نویسنده، امیر کلاته، مدیر تولید، علی براتی، طراح حرکت، فریبرز قربان زاده، طراح صحنه، میثم احمدی، موسیقی هستند. صابر نیلی هم مدیریات روابط عمومی نمایش را به عهده دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت نوسازی عباس آباد، درباره زمانبندی اجرای نمایش «سکوت سرخ» نیز گفت: نمایش از ۱۳ تا ۳۰ آذرماه ۹۳ و در ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه می رود. ورود برای عموم علاقه مندان به هنر تئاتر و نیز عاشقان امام حسن مجتبی (علیه السلام) آزاد است و شهروندان می توانند برای مشاهده نمایش، به باغ موزه دفاع مقدس در بزرگراه حقانی مراجعه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج