۱۵۷۵۴۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

شرایط آزادسازی کامل قیمت نان

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: آزد سازی کامل قیمت نان در دولت و کمیسیونها و حوزه‌های کارشناسی بررسی می‌شود و کارگروهی در سطح ملی راهبری طرح و نظارت عالیه را برعهده دارند.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: آزد سازی کامل قیمت نان در دولت و کمیسیونها و حوزه‌های کارشناسی بررسی می‌شود و کارگروهی در سطح ملی راهبری طرح و نظارت عالیه را برعهده دارند.

سیدجواد تقوی درباره افزایش قیمت نان اظهار کرد: تمام هدف دولت این بود که با رویکردی حداقلی به هزینه‌ها و مدیریت صحیح در این فرآیند مسیری را طراحی کند که هم گندم و هم آرد وهم نان از شرایط بهتری بهره مند شود.

وی با اشاره به اینکه همه دولتها به دنبال سطح رضایتمندی مردم از تلاش انجام شده در فرآیند تولید نان از گندم تا آرد و نان در این بخش هستند اضافه کرد: دولت یازدهم هم در اولین گام برای ایجاد انگیزه برای تولید گندم در خرید تضمینی گندم حرکتی جدی انجام داد که بتوانیم نیازمندی خود را از محل تولیدات داخلی تامین کنیم.

تقوی ادامه داد: از مهمترین انگیزه‌ها بحث اصلاح خرید تضمینی گندم بود که خوشبختانه این همت را دولت به موقع انجام داد و بلافاصله در سال ۹۲ در همان شهریور و آبان اولین جلسات برگزار و تصمیم گرفته شد تا کشاورز به موقع از نرخها مطلع شود و نسبت به کشت اقدام کند.

وی تصریح کرد: گندم در این فاصله از سال زراعی ۹۱ و ۹۲ حدود ۴۲۰ تومان خرید تضمینی بود و بعد حدود ۸۰۰ و بعد ۱۰۵۰ تومان و ۱۰۰ تومان هم هزینه تبعی خرید و نگهداری و حمل و نقل است و در حال حاضر گندم حدود ۱۱۵۰ تومان قیمت تمام شده دارد و برای سال آینده ۱۱۵۵ تومان دیده شد.

او که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما سخن میگفت، افزود: دولت گندم را تا الان کیلویی ۴۶۵ تومان برای خبازی به فروش می‌رساند و از قبل آن ۶۸۵ تومان در هر کیلو به عنوان ضرر و زیان دولت و هزینه تقبل کرده و بر اساس آن نرخ گذاری نان انجام می شود و در سطح کلان حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان ضرر و زیان را متقبل می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح اصلاح قیمت نان گفت: این طرح با توجه به جامعیتی که دارد با توجه به سازو کاری که برایش طراحی شده امیدواریم که همه این شرایط را در بهبود فرآیند آرد و نان شاهد باشیم.

به گفته وی آزد سازی کامل قیمت نان در دولت و کمیسیونها و حوزه‌های کارشناسی بررسی می‌شود و کارگروهی در سطح ملی با مسوولیت معاون اجرایی رییس جمهوری و عضویت وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیرخانه و ۹ وزارتخانه دیگر، راهبری طرح و نظارت عالیه را برعهده دارند. در کنار این، کارگروههای استانی با مسوولیت استانداران تعریف شده است و تعیین قیمت نان را با توجه به شرایط و مقتضیات استانی انجام میدهند.

وی تاکید کرد: ضوابط محاسبه قیمت برای همه استانها یکی است و کافی است اطلاعات و آماراستانی دقیق خود را در این ضوابط یا ظرف محاسبه قیمت بریزند و با توجه به شرایط استان قیمت نهایی را تعیین کنند.

جواد تقوی تصریح کرد: با همه این ملاحظات دولت این تصمیم را گرفت که این طرح را تدریجی انجام دهد همانطور که در قانون هدفمندی یارانه ها هم می‌شد قیمت انرژی را واقعی کرد اما چرا این اتفاق نیفتاد چون آستانه تحمل مردم برای بار این هزینه‌ها و افزایش قیمت نیز حدی دارد لذا دولت این ملاحظه را به دقت انجام داد و با توجه به نظر آقای رییس جمهوری این اصلاح قیمت نان حداکثر تا ۳۰ درصد انجام شد.

وی اظهار کرد: طرح نظارتی کافی در این زمینه دیده شده و اکیپهای اختصاصی نظارتی با استفاده از ظرفیت اصناف، بازرسی سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانی برای این طرح اقدام می کنند. این ظرفیت در کارگروه استانی هست که اکیپها را مستقر کنند و آرد را از لحظه تحویل به نانوایی تا تحویل نان به مردم پایش کنند و حتما تذکر لازم را بدهند.

به گفته تقوی ۲۰ درصد سهمیه آزاد فقط در حوزه شهری است و در حوزه روستاییی و عشایری اتفاق نمی افتد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج