۱۵۷۷۱
۲ نظر
۵۶۴۰
۲ نظر
۵۶۴۰
پ

تكنيك‌هایی فوق‌العاده مفيد براي مادران جوان

ماساژ ضد شب ادراري و بدخوابي!

بسياري از كودكان زير ۶ سال دست‌كم در ماه يك‌بار رختخواب خود را خيس مي‌كنند.ماساژ درماني براي درمان اين كودكان تكنيك‌‌هاي موثري دارد. در جهان براي درمان اين اختلال و همين‌طور اختلال بدخوابي كودكان به همين علت، راه‌هاي متنوعي وجود دارد كه يكي از موثرترين آن‌ها استفاده از تكنيك‌هاي ماساژدرماني و فشار درماني است.

ماساژ ضد شب ادراري و بدخوابي!

بسياري از كودكان زير 6 سال دست‌كم در ماه يك‌بار رختخواب خود را خيس مي‌كنند.ماساژ درماني براي درمان اين كودكان تكنيك‌‌هاي موثري دارد. اين مسئله به دلايل مختلفي در آن‌ها ديده مي‌شود كه يكي از آن‌ها ضعف عضلات مثانه و ديگري هماهنگ نبودن فرمان مغز با عملكرد دستگاه ادراري به‌ويژه مثانه است. از اين‌رو برخي از كودكان پيش از آن‌كه از خواب بيدار شوند و خود را به دست‌شويي برسانند، جاي خود را خيس مي‌كنند. در جهان براي درمان اين اختلال و همين‌طور اختلال بدخوابي كودكان به همين علت، راه‌هاي متنوعي وجود دارد كه يكي از موثرترين آن‌ها استفاده از تكنيك‌هاي ماساژدرماني و فشار درماني است. دراين شماره برخي از ساده‌ترين اين تكنيك‌ها را كه در خانه قابل ارائه است به شما معرفي مي‌كنيم.


استفاده از روغن ولرم زيتون يا كنجد و ماساژ بدن كودك علاوه‌بر افزايش ميزان محبت و رابطه عاطفي ميان كودك و مادر به نشاط جسمي و افزايش توان جسمي كودك كمك كرده و به مرور موجب درمان تمامي اختلال‌هاي جزئي كه در بدن كودك به‌وجود آمده مي‌شود


ماساژ ضد شب ادراري و بدخوابي!

گام اول : اين نقطه را 3 دقيقه ماساژ دهيد

از كودك بخواهيد روي شكم دراز بكشد. در اين مرحله بايد ۲ نقطه را كه نزديك به ستون فقرات و در كنار دومين مهره قرار دارد پيدا كنيد و با كمك هر ۲ انگشت شست آن‌ها را به‌صورت دوراني ماساژ دهيد. بهتر است براي ماساژ اين نقطه از مقدار اندكي روغن زيتون ولرم نيز استفاده كرده و سرانگشتان خود را به آن آغشته كنيد. اين نقطه را به‌مدت ۳ دقيقه ماساژ دهيد و مراقب باشيد كه ميزان فشار سرانگشتان‌تان در اين نقطه به‌گونه‌اي نباشد كه كودك احساس درد كند.


ماساژ ضد شب ادراري و بدخوابي!

گام دوم : انرژي‌ها را به سمت مثانه هدايت كنيد

در اين مرحله به‌اندازه ۴انگشت از دومين مهره ستون فقرات به سمت پايين حركت كنيد و اين كار را يك بار ديگر انجام دهيد تا به ۲ نقطه روي نشيمنگاه كودك برسيد. اين ۲ نقطه را نيز با كمك ۲ انگشت شست‌تان ماساژ دهيد. ماساژ اين ۲ نقطه باعث تمركز انرژي بر عضلات مثانه و دستگاه ادراري مي‌شود. بهتر است اين ۲ نقطه را به‌مدت يك تا ۳ دقيقه ماساژ دهيد. تكرار اين ماساژ به‌صورت روزانه كمك مي‌كند تا كودك در مدت زمان كوتاهي بتواند علاوه بر غلبه بر مشكل شب ادراري بر اختلال‌هاي ديگر ناشي از آن از قبيل بدخوابي نيز غلبه كند.


ماساژ ضد شب ادراري و بدخوابي!

گام سوم : مثانه را تقويت كنيد

براي افزايش توان مثانه ماساژ اين نقطه را به شما توصيه مي‌كنيم. اين نقطه كه به اندازه ۲ انگشت از ناف كودك پايين‌تر است بهترين محل براي ارائه ماساژ و افزايش ميزان توان و قوت مثانه و عملكرد آن در طول شبانه‌روز به‌ويژه شب‌هاست. براي ماساژ اين نقطه بايد از ۲ انگشت سبابه و مياني هر ۲ دست‌تان كمك بگيريد. بنابراين پس از پيدا كردن اين نقطه انگشتان‌تان را روي هم قرار دهيد و به آرامي با ماساژهاي فشاري ملايم اين نقطه را ماساژ دهيد. بهتر است ميزان فشار در اين ناحيه را خيلي ملايم آغاز كرده و به مرور افزايش دهيد. اين فشار نبايد به حدي باشد كه كودك احساس درد كند.


ماساژ ضد شب ادراري و بدخوابي!

گام چهارم : بدخوابي را از كودك دور كنيد

بسياري از كودكان به‌دليل ترس از شب ادراري، دل درد يا مسائل ديگر ممكن است شب‌ها به راحتي نخوابند و ساعت‌هاي زيادي را بيدار بمانند يا به‌طور مداوم از خواب بپرند و خواب عميقي را در شب تجربه نكنند. براي حل اين بحران استفاده از تكنيك‌هاي ماساژ درماني را توصيه مي‌كنيم. در اين مرحله نيز لازم است كودك روي شكم بخوابد. در اين حالت كافي است بعد از مهره سوم ستون فقرات نقطه‌اي را كه پشت به قفسه سينه قرار دارد، پيدا كرده و آن را با حركت‌هاي آرام انگشت شست هر ۲ دست ماساژ دهيد. اين ماساژ درصورتي كه هر شب تكرار شود خواب كودك را بهتر كرده و او را قوي مي‌كند.


ماساژ ضد شب ادراري و بدخوابي!

گام پنجم : افزايش توان جسمي كودك

افزايش انرژي و توان جسمي كودك غلبه بر بسياري از اختلال‌هاي ايام كودكي را آسان‌تر مي‌كند. از اين‌رو براي افزايش ميزان توانايي كودك علاوه بر رسيدگي به وضعيت غذا و موادمغذي مورد نياز او لازم است تا با ارائه ماساژ در نقاط خاصي از بدن كه به افزايش اين انرژي كمك مي‌كند به كودك خود كمك كنيم. در اين مرحله پيشنهاد مي‌كنيم از كودك بخواهيد به‌صورت چهارزانو بنشيند. سپس روي گردن درست جايي كه نخستين مهره گردن آغاز شده را خيلي آرام و تنها با كمك يك انگشت شست ماساژ دهيد. براي اين منظور انگشت شست را روي نقطه گذاشته و ۴ انگشت ديگر را روي شانه كودك قرار دهيد و به آرامي اين نقطه را ماساژ دهيد.


نکته : ماساژ كودك به‌طور كلي يكي از بهترين شيوه‌ها براي بهبود اختلال‌هاي سطحي جسماني در كودكان زير 10 سال است. براي اين منظور علاوه‌بر استفاده از تكنيك‌هاي ويژه كه براي درمان اختلال‌هايي خاص مورد استفاده قرار مي‌گيرند، ماساژ كل بدن با كمك روغن كنجد يا روغن زيتون به سلامت و رشد به‌موقع كودك كمك مي‌كند. استفاده از روغن ولرم زيتون يا كنجد و ماساژ بدن كودك علاوه‌بر افزايش ميزان محبت و رابطه عاطفي ميان كودك و مادر به نشاط جسمي و افزايش توان جسمي كودك كمك كرده و به مرور موجب درمان تمامي اختلال‌هاي جزئي كه در بدن كودك به‌وجود آمده مي‌شود. اگر چه بايد مراقب بود بهترين روش براي ارائه اين ماساژها را بايد از متخصص ماساژ درماني آموزش ديد و بعد آن را روي كودكان‌تان اجرا كنيد، به‌ويژه كودكاني كه در پرونده پزشكي آن‌ها به بيماري خاصي اشاره شده است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

ماساژ ضد شب ادراري و بدخوابي!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zarzar

      [جالب بود

    • بدون نام

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج