۱۵۷۸۴۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

زمان رونمایی از موتورسیکلت برقی

قائم‌مقام شرکت کنترل کیفیت هوا جایگزینی موتورهای برقی در منطقه مرکزی تهران را اقدامی موثر برای کاهش آلاینده‌ها دانست.

خبرگزاری مهر: قائم‌مقام شرکت کنترل کیفیت هوا جایگزینی موتورهای برقی در منطقه مرکزی تهران را اقدامی موثر برای کاهش آلاینده‌ها دانست.

حسین شهید زاده با اشاره به رونمایی از موتورهای برقی در بوستان گفتگو از فردا گفت: موتورهای برقی هیچ آلاینده ای تولید نمی کنند و جایگزینی آنها در شهر تهران در کاهش غلظت آلاینده های هوا بسیار موثر است. با جایگزینی موتورهای برقی به جای موتورهای بنزینی در مرکز شهر، حدود ۳۰ درصد از آلایندگی ذرات معلق در این محدوده از تهران کاسته می‌شود. علاوه بر این آلودگی صوتی ایجاد شده توسط موتورسیکلت‌های بنزینی با جایگزینی آنها توسط موتور برقی کاملا حذف خواهد شد.

به گفته شهید زاده؛ موتورسیکلت های بنزینی انواع آلاینده ها را تولید می کنند، اما تولید مونوکسید کربن و ذرات معلق در آنها بیشتر است.

وی ادامه داد: طرح جایگزینی موتورهای برقی در تهران با اولویت مرکز شهر، یعنی منطقه ۱۲ که بیشترین حجم تردد موتورسیکلت ها در آن وجود دارد، آغاز می شود. حدود ۵۰۰ هزار موتور در محدوده مرکزی تهران تردد می کنند و هر موتور بنزینی حدود ۱۵ گرم بر کیلومتر انواع آلاینده و بیشتر مونوکسید کربن و ذرات معلق تولید می کند.

قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوا اضافه کرد: با توجه به نوع کاربری این موتورها، اگر هر موتور روزانه به طور میانگین ۱۰۰ کیلومتر در تهران تردد داشته باشد، ۱۵۰۰ گرم آلاینده تولید می‌کند و حجم این آلایندگی برای ۵۰۰ هزار موتور بنزینی که در مرکز شهر تهران تردد می کنند، معادل ۷۵۰ تن در روز است.

شهید زاده در بخش دیگری از سخنانش از شهروندان تهرانی دعوت کرد تا با حضور در مراسم رونمایی و تست موتورهای برقی این موتورها را از نزدیک ببیند و با انواع مختلف آنها و قابلیت هایی که دارند، آشنا شوند.

وی گفت: مراسم رونمایی موتورهای برقی فردا، پنجشنبه ۱۳ آذر، از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در مرکز دائمی همایش های شهرداری تهران واقع در پارک گفت و گو آغاز می شود و تا ۱۷ آذر در همین مکان ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند با مراجعه حضوری، موتورهای برقی را از نزدیک ببیند و تست کنند.

به گفته شهید زاده، ثبت نام از متقاضیان خرید موتورهای برقی از چند روز پیش آغاز شده، اما در بازه زمانی ۵ روزه و در حاشیه برنامه رونمایی از موتورهای برقی در بوستان گفت و گو هم امکان نام نویسی از متقاضیان توسط نمایندگان لیزینگ بانک شهر فراهم شده است.

قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوا تاکید کرد: شهرداری تهران در ارتباط با خرید موتورهای برقی تنها تسهیل‌گر است و شهروندان تهرانی می توانند با مشاهده انواع مختلف موتورهای برقی که برای استفاده در تهران مناسب تشخیص داده شده و گواهی‌های مربوطه را از سازمان های نظارتی دریافت کرده‌اند، مدل مورد نظر خودشان را انتخاب و با بهره مندی از تسهیلات بدون بهره (۸۰ درصد هزینه خرید موتور برقی تا سقف ۷ میلیون تومان) این موتورها را خریداری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج