۱۵۷۹۵۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

پاسخ دانشجو به اتهامات علیه وی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم گفت:بحث &#۰۳۹;دانشجوی ستاره دار&#۰۳۹; تاریخ مصرف داشت و آن هم یک ماه قبل از انتخابات بود.

ایرنا: کامران دانشجو روز چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد افزود: ستاره دار کردن دانشجویان اصلا کار بدی نبود و کار خوبی هم بود.

وی گفت: ستاره دار کردن دانشجویان در زمان وزارت من نبود بلکه زمان فرد دیگری شروع شد و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز دارد.

وی افزود: بحث 'سه هزار بورسیه غیرقانونی در دولت دهم' نیز یک فضا سازی سیاسی بود که در نهایت معلوم شد تنها ۳۶ تا ۳۹ نفر غیرقانونی بورسیه شده اند.

دانشجو اظهار کرد: دستگاههای ناظر مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در کشور وجود دارد لذا چه اصراری بود که حتما کار خلاف صورت بگیرد و اسم افراد اعلام شود این افراد باید صبر می کردند دستگاههای ناظر کارشان را انجام می دادند، همین کاری که الان هم دارند انجام می دهند و اگر خلافی صورت گرفته باید برخورد شود.

وی گفت: تعداد بورسیه های غیر قانونی ۸۰۰ نفر هم نبوده چه کسی گفته ۸۰۰ نفر؟ کجای دنیا رقیب، یک قاضی خوب است؟ زمانی که دستگاههای ناظر گزارش دادند، مشخص می شود که به چه نحوی بوده است.

وزیر علوم دولت دهم افزود: اگر ریگی به کفش نبود که صبر می کردند دستگاههای ناظر گزارش دهند نه این که شلوغش کنند.

دانشجو ادامه داد: اعلام اسامی بورسیه ها هم خلاف اخلاق و هم جرم بود و باید به موضوع، رسیدگی قضایی شود چرا کسی نسبت به این موضوع حساسیت ندارد؟ چرا به آبروی دو هزار آدم حساسیت ندارند ؟

وی گفت:اتفاقا من قائل به این هستم که ما نیاز داریم در زمینه علوم انسانی حتما بورسیه بیشتر داشته باشیم چون دانشگاههای ما اینجاست که می لنگد.

وی افزود: ما در مورد بورسیه ها تبدیل به داخل داشتیم و کمترین بورسیه را به خارج اعزام کردیم و در دوران دولت دهم بورسیه را تبدیل به داخل می کردیم و از نظر ما نه تنها کار درستی بود بلکه در شرایطی که ما از نظر ارزی مشکل داشتیم و دانشگاههای ما در داخل می توانستند در حوزه علوم انسانی خوب پیشرفت کنند در درون دانشگاههایمان نیاز داریم به افرادی که در علوم انسانی بورسیه شوند و در دانشگاهها شروع به تدریس کنند و حداقل مباحث تطبیقی را ارائه دهند.

وی اظهار کرد: رتبه علمی ما در گذشته به ۱۵ رسید و در منطقه اول شدیم که ظرف یک سال و نیم گذشته همه اش را از دست دادیم.

دانشجو گفت: در دولت دهم برای تشکیل دانشگاه اسلامی در محتوای منابع علوم انسانی ۱۵ گروه تشکیل دادیم و حدود چهار هزار سرفصل تغییرات اعمال کردیم و فرستادیم و همچنین سند اسلامی شدن دانشگاه را به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رساندیم.

وی افزود:در فضای امنیتی، تولید علم صورت نمی گیرد و نمی توانیم در منطقه اول شویم و نمی شود ۴۰ هزار مقاله تولید کرد در حالی که در فضای هرج و مرج در هشت سالی که وجود داشت تنها ۹ هزار مقاله تولید شد.

وی ادامه داد: فضای امنیتی فضایی است که وقتی رییس جمهوری وارد دانشگاه می شود شروع می کنند آتش زدن و این جور کارها، فضایی که رییس جمهوری می تواند حرف بزند فضای آرامش توام با منطق است و در این فضا علم رشد می کند و اقتدار نصیب کشور می شود.

وی بیان کرد: من اکنون از خیلی چیزهایی که در کشور اتفاق می افتد تعجب می کنم مثلا این که یک مسوولی در دانشگاه هزار کار خلاف کرده باشد برگردانیدش به دانشگاه، تعجب دارد.

وی مدعی شد خیلی از روسای دانشگاهها که در همین دوره یک سال اخیر منصوب شده اند خلاف حرکت نظام حرکت می کنند.

دانشجو گفت: در سال ۱۳۸۸ درگیری بین دو نامزد ریاست جمهوری نبود بلکه می خواستند نظام را از پایه بزنند و ما تماشاچی باشیم.

وی افزود: بعضی ها بعد از این که صدها بار ثابت شده که فتنه از آن طرف مرزها اداره می شود، هنوز هم قائل به فتنه نیستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      چه رویی داریی

    • بدون نام

      تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
      بالاخره یه کارای کردین دیگه حالا توجیه می کنین؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج